OBİ800 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI-1

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI-1 OBİ800 1. Yarıyıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Diğer: Literatür İncelenmesi  
Dersin sorumlusu(ları)DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ 
Dersin amacıDoktora öğrencilerine danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki özel bilgi ve deneyimlerini aktarması, öğrencilerin doğrudan tezi ya da tez ile ilişkili konularda problemleri tanımlaması, bu konu ile ilgili literatüre hakim olması ve belirlenen araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak bir literatür derlemesi hazırlamasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tezi ile ilgili alanda araştırma konularını belirleyebilir.
  2. Bu konularda literatür tarayabilir.
  3. Elde ettiği literatürü değerlendirebilir.
  4. Bilimsel yazım kurallarını bilir.
  5. Bilimsel makalenin bölümlerini ve içeriklerini bilir.
  6. Tezi ile ilgili alanda bilimsel araştırma makalesi ve/veya derleme yazabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte araştırma konularını belirlemesi ve bu konular üzerinde ayrıntılı okuma ve tartışmalar gerçekleştirerek bir derleme yapması. 
KaynaklarBilimsel Arama Motorları  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
2. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
3. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
4. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
5. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
6. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
7. HaftaLiteratür bilgilerinin ışığında belirlenen araştırma konularının gözden geçirilmesi
8. HaftaAraştırma konularında düzelme/değişiklik gerekir ise literatür taramasının tekrarlanması. Gerekli değilse bilgilerin derlenmesi
9. HaftaToplanan bilgiler ışında araştırma konularından birisinin seçilmesi
10. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
11. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
12. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
13. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
14. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1440
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje18686
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4397240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Oral biyoloji ve temel sağlık bilimleri disiplinleri arasındaki yakın ilişkinin varlığı hakkında bilgi sahibi olur; bu bilgileri oral bölge ile ilgili problemleri araştırmak ve tedavi yöntemleri oluşturmak için kullanır.    X
2. Diş hekimliğinde ve diğer sağlık bilimleri alanlarında, teknolojik cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanma yetkinliğine sahip olarak, oral biyoloji kavram ve tekniklerinin kullanımının artırılmasına ve geliştirmesine yönelik araştırmalar yürütür.   X 
3. Oral biyolojide veya ilgili biyomedikal bilimlerde özel soruları yanıtlamak için deneysel yaklaşımların tasarlanması ve uygulanması konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur.    X
4. Oral biyoloji alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir.    X
5. Oral biyoloji alanında araştırma planlar, yürütür, istatistiksel olarak değerlendirir ve sonuçları analiz eder.  X  
6. Ulusal ve uluslararası bilimsel literatürü kanıta dayalı olarak eleştirel bir biçimde değerlendirir ve bilimsel çalışmalarının analizlerini ulusal ve uluslararası makale olarak yazılı olarak paylaşmakta yetkin hale gelir.   X 
7. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini sunar, uzman kişiler ile tartışır ve savunur.   X 
8. Oral Biyoloji alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde, bilimsel ve etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.  X  
9. Araştırma ekibi içinde sorumluluk alır ve/veya bağımsız çalışmalar yürütür.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek