OBİ707 - TEMEL BİYOKİMYA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEMEL BİYOKİMYA | OBİ707 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Literatür İncelenmesi, Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yasemin Aksoy | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere hücre ve biyomolekülleri tanıtmak, protein, karbonhidrat, lipid, enzim ve vitamin metabolizması hakkında bilgi edinmelerini sağlamak . | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Biyokimyanın temel prensipleri | |||||
Kaynaklar | Principle of the Biochemistry; Leninger, Biochemistry; Lippincott's Biyokimya dergileri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Biyokimyanın temel prensipleri |
2. Hafta | Hücre ve Biyomoleküller |
3. Hafta | Enzimlere genel bakış |
4. Hafta | Vitamin metabolizması |
5. Hafta | Proteinlerin genel yapısı |
6. Hafta | Karbonhidratların genel yapısı |
7. Hafta | Lipitlerin genel yapısı |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Prtotein metabolizması |
10. Hafta | Karbonhidrat metabolizması |
11. Hafta | Lipit metabolizması |
12. Hafta | Enerji metabolizması |
13. Hafta | DNA ve RNA'nın temel yapısı ve işlevi |
14. Hafta | Makale sunumu |
15. Hafta | Gelecekteki Yaklaşımlar, Tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 32 | 38 | 90 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Oral biyoloji ve temel sağlık bilimleri disiplinleri arasındaki yakın ilişkinin varlığı hakkında bilgi sahibi olur; bu bilgileri oral bölge ile ilgili problemleri araştırmak ve tedavi yöntemleri oluşturmak için kullanır. | X | ||||
2. Diş hekimliğinde ve diğer sağlık bilimleri alanlarında, teknolojik cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanma yetkinliğine sahip olarak, oral biyoloji kavram ve tekniklerinin kullanımının artırılmasına ve geliştirmesine yönelik araştırmalar yürütür. | X | ||||
3. Oral biyolojide veya ilgili biyomedikal bilimlerde özel soruları yanıtlamak için deneysel yaklaşımların tasarlanması ve uygulanması konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur. | X | ||||
4. Oral biyoloji alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir. | X | ||||
5. Oral biyoloji alanında araştırma planlar, yürütür, istatistiksel olarak değerlendirir ve sonuçları analiz eder. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası bilimsel literatürü kanıta dayalı olarak eleştirel bir biçimde değerlendirir ve bilimsel çalışmalarının analizlerini ulusal ve uluslararası makale olarak yazılı olarak paylaşmakta yetkin hale gelir. | X | ||||
7. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini sunar, uzman kişiler ile tartışır ve savunur. | X | ||||
8. Oral Biyoloji alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde, bilimsel ve etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Araştırma ekibi içinde sorumluluk alır ve/veya bağımsız çalışmalar yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek