TNP692 - DAVRANIŞ NÖROLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ NÖROLOJİSİ | TNP692 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 4 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Özlem ERDEM AKİ, Doç. Dr. Yavuz AYHAN, Dr. Ezgi YETİM ARSAVA | |||||
Dersin amacı | Nöropsikolojik bozukluklarla giden hastalıkların tanı ve değerlendirme yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazanımı | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Beyin hasarı veya fonksiyon bozukluklarına bağlı afazi, amnezi, ihmal-inkar sendromları ve diğer nöropsikolojik bozukluklarda klinik muayene, tanımlama, nöropsikolojik bozukluklarda klinik muayene, tanımlama, nöropsikolojik ve elektrofizyolojik ölçüm ve değerlendirme yöntemleri. | |||||
Kaynaklar | 1. Principles of Behavioral and Cognitive Neurology. Ed.: Mesulam M. Oxford Press; 2nd edition (2000). 2. Behavioral Neurology and Neuropsychology. Ed.: Feinberg TE. et al. McGraw-Hill Professional; 2nd edition (2003) Clinical Neuropsychology. Ed.: Heilman K. & Valenstein E. Oxford University Press; 4th edition (2003) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Konuşma bozukluklarının semiyolojisi |
2. Hafta | Progresif afaziler |
3. Hafta | Apraksinin klinik değerlendirilmesi ve ilişkili dejeneratif hastalıklar |
4. Hafta | Dikkat ve farkındalık bozuklukları |
5. Hafta | Beden algısı ve bozuklukları |
6. Hafta | Klinik nörofizyoloji ve davranış nörolojisi (makale saati) |
7. Hafta | Proje I |
8. Hafta | Frontal kortikal fonksiyonlar ve frontal sendromlar |
9. Hafta | Uzaysal görsel bozukluklar ve ilişkili sendromlar |
10. Hafta | Bellek bozuklukları ve non-dejeneratif hastalıklar |
11. Hafta | Bellek bozuklukları ve dejeneratif hastalıklar |
12. Hafta | Proje II |
13. Hafta | Fonksiyonel görüntüleme ve davranış nörolojisi (makale saati) |
14. Hafta | Gelişimsel nöropsikiyatrik bozukluklar |
15. Hafta | Genel Sınıva Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 5 | 5 |
Projeler | 2 | 5 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 15 | 75 |
Proje | 2 | 15 | 30 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 55 | 69 | 301 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir. | X | ||||
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir. | X | ||||
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur | X | ||||
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek