TNP692 - DAVRANIŞ NÖROLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DAVRANIŞ NÖROLOJİSİ TNP692 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 4 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Özlem ERDEM AKİ, Doç. Dr. Yavuz AYHAN, Dr. Ezgi YETİM ARSAVA 
Dersin amacıNöropsikolojik bozukluklarla giden hastalıkların tanı ve değerlendirme yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazanımı 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Nöropsikolojik bozukluklarla giden hastalıkların tanı ve değerlendirme yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazanımı
Dersin içeriğiBeyin hasarı veya fonksiyon bozukluklarına bağlı afazi,
amnezi, ihmal-inkar sendromları ve diğer nöropsikolojik bozukluklarda klinik muayene, tanımlama, nöropsikolojik bozukluklarda klinik muayene, tanımlama, nöropsikolojik ve elektrofizyolojik ölçüm ve değerlendirme yöntemleri. 
Kaynaklar1. Principles of Behavioral and Cognitive Neurology.
Ed.: Mesulam M. Oxford Press; 2nd edition (2000).
2. Behavioral Neurology and Neuropsychology.
Ed.: Feinberg TE. et al. McGraw-Hill Professional;
2nd edition (2003) Clinical Neuropsychology.
Ed.: Heilman K. & Valenstein E. Oxford
University Press; 4th edition (2003) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKonuşma bozukluklarının semiyolojisi
2. HaftaProgresif afaziler
3. HaftaApraksinin klinik değerlendirilmesi ve ilişkili dejeneratif hastalıklar
4. HaftaDikkat ve farkındalık bozuklukları
5. HaftaBeden algısı ve bozuklukları
6. HaftaKlinik nörofizyoloji ve davranış nörolojisi (makale saati)
7. HaftaProje I
8. HaftaFrontal kortikal fonksiyonlar ve frontal sendromlar
9. HaftaUzaysal görsel bozukluklar ve ilişkili sendromlar
10. HaftaBellek bozuklukları ve non-dejeneratif hastalıklar
11. HaftaBellek bozuklukları ve dejeneratif hastalıklar
12. HaftaProje II
13. HaftaFonksiyonel görüntüleme ve davranış nörolojisi (makale saati)
14. HaftaGelişimsel nöropsikiyatrik bozukluklar
15. HaftaGenel Sınıva Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum55
Projeler25
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama51575
Proje21530
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü5569301

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur.    X
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir.   X 
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir.   X 
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.    X
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur   X 
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek