ÇOC611 - YAYGIN GÖRÜLEN İSKELET DİSPLAZİLERİNDE YAKLAŞIM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAYGIN GÖRÜLEN İSKELET DİSPLAZİLERİNDE YAKLAŞIM | ÇOC611 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 4 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Güney Yılmaz | |||||
Dersin amacı | Bu derste yaygın görülen iskelet displazilerinin sınıflaması, klinik ve radyolojik bulguları ile ayırıcı tanının nasıl yapılacağı, ortopedik tedavi ihtiyacı doğuran klinik durumların tespiti ve tedavisi öğrenilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sık görülen iskelet displazileri(Akondroplazi, epifiziyel displazi, metafiziyel displazi, mukopolisakkoridozlar, osteogenesis imperfekta) ayırı tanısı. İskelet displazilerinde ortaya çıkabilecek ortopedik belirti ve bulgular İskelet displazilerinde ortaya çıkan ortopedik sorunların tedavisi İskelet displazilerine çok yönlü yaklaşım | |||||
Kaynaklar | Lovell and Winter's Pediatric Orthopaedics Author(s): Stuart L Weinstein MD, John M. Flynn MD - Süreli yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İskelet displazilerinde sınıflama ve sık görülen iskelet displazilerinin genel özellikleri |
2. Hafta | Akondroplazi. Klinik özellikler, ayırıcı tanı |
3. Hafta | Akondroplazide omurga sorunları |
4. Hafta | Akondroplazide alt ekstremite deformitelerine yaklaşım |
5. Hafta | Multiple epifiziyel displazi. Klinik özellikler, ayırıcı tanı. |
6. Hafta | Multiple epifiziyel displazi alt ekstremite deformitelerine yaklaşım |
7. Hafta | Mukoplosisakkaridozlar . Klinik özellikler, ayırıcı tanı, |
8. Hafta | Mukoplosisakkaridozlarda omurga sorunlarına yaklşım |
9. Hafta | Mukoplosisakkaridozlarda kalça patolojilerine yaklaşım |
10. Hafta | Mukoplosisakkaridozlarda alt ekstremite deformitelerine yaklaşım |
11. Hafta | Osteogenesis imperfekta. Klinik özellikler, ayırıcı tanı |
12. Hafta | Osteogenesis imperfekta. Uzun kemik deformitelerinde teleskopik çivi uygulaması |
13. Hafta | Osteogenesis imperfektada omurga sorunları ve ortopedik yaklaşım |
14. Hafta | Cücelikle seyreden displazilerde boy uzatma seçenekleri |
15. Hafta | Tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 4 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 57 | 50 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çocukluk çağı kas iskelet sisteminin gelişim sürecinin normalleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, gelişimi etkileyen sorunları kolaylıkla ayırt eder | X | ||||
2. Çocukların doğumsal ve edinsel hareket sistemi hastalıklarının genel semptomatolojisini bilir, hastalıkları tanıyabilir, doğrudan tanı koyamadıklarını nasıl ve nereye yönlendireceğini bilir. | X | ||||
3. Kas iskelet sistemi görüntüleme yöntemlerini (direk grafi, bilgisayralı tomografi, USG ve MRI) yorumlamayı bilir, infantil kalça USG yapma konusunda yetkinlik kazanır. | X | ||||
4. Alçı ve atel tekniklerini uygulayabilir. Korse ve cihazların biyomekaniği ve uygulama prensipleri konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Apendiküler ve aksiyel iskelet deformitelerinin detaylı analizini ve tedaviye yönelik planlamasını yapar. | X | ||||
6. Çocuk ortopedisiyle ilgili cerrahi girişimlerin (omurga deformiteleri dahil) temel prensiplerini bilir, büyük çoğunluğunu bizzat uygulama yeterliğine sahiptir. | X | ||||
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder. | X | ||||
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Bir Ortopedi kliniğinin çocuk ortopedi bölümünü veya bir çocuk ortopedi kliniğini tek başına sevk ve idare edebilir. | X | ||||
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine çocuk ortopedi konusunda eğitmenlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek