ÇOC605 - ÇOCUKLUK ÇAĞINDA AKSAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA AKSAMA ÇOC605 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 4 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Cemalettin Aksoy 
Dersin amacıBu derste çocukluk çağında aksama nedenleri, aksamanın ayırıcı tanıısı, aksama biçimleri ve klinik ve radyolojik değerlendirilmesi ayrıca temel tedavi yaklaşımları öğrenilecektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Aksama nedenleri
  2. 2. Aksamanın klinik değerlendirilmesi
  3. 3. Radyolojik değerlendirme
  4. 4. Tanı
  5. 5. Tedavi
Dersin içeriğiAksamanın çocukluk çağında doğru değerlendirilmesi erken tanı ve tedavisinin sağlanması ve gereksiz tetkik ve zaman kayıplarından korunma amaçlı her türlü hastalık, tanı aracı ve tedavi seçeneği tartışılacaktır.  
Kaynaklar- Herring, Tachdjian Pediatric Orthopaedics 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAksama nedir?
2. HaftaAksama tipleri nelerdir?
3. HaftaAksayan çocukta değerlendirme
4. HaftaTravmanın önemi var mıdır?
5. HaftaAksama nedeni olan enfeksiyonlar
6. HaftaAksama nedeni olan deformiteler
7. HaftaAksama nedeni olan tümöral hastalıklar
8. HaftaAksama nedeni olan romatolojik hastalıklar
9. HaftaFemur başı epifiz kayması
10. HaftaPerthes hastalığı
11. HaftaStress kırıkları
12. HaftaTendon yaralanmaları
13. HaftaRadyolojik değerlendirme
14. HaftaTanınıya yardımcı laboratuar incelemeleri
15. HaftaTartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1440
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler45
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14456
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü5750180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çocukluk çağı kas iskelet sisteminin gelişim sürecinin normalleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, gelişimi etkileyen sorunları kolaylıkla ayırt eder    X
2. Çocukların doğumsal ve edinsel hareket sistemi hastalıklarının genel semptomatolojisini bilir, hastalıkları tanıyabilir, doğrudan tanı koyamadıklarını nasıl ve nereye yönlendireceğini bilir.   X 
3. Kas iskelet sistemi görüntüleme yöntemlerini (direk grafi, bilgisayralı tomografi, USG ve MRI) yorumlamayı bilir, infantil kalça USG yapma konusunda yetkinlik kazanır.  X  
4. Alçı ve atel tekniklerini uygulayabilir. Korse ve cihazların biyomekaniği ve uygulama prensipleri konusunda bilgi sahibidir.  X  
5. Apendiküler ve aksiyel iskelet deformitelerinin detaylı analizini ve tedaviye yönelik planlamasını yapar.   X 
6. Çocuk ortopedisiyle ilgili cerrahi girişimlerin (omurga deformiteleri dahil) temel prensiplerini bilir, büyük çoğunluğunu bizzat uygulama yeterliğine sahiptir.  X   
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder.    X
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir.   X 
9. Bir Ortopedi kliniğinin çocuk ortopedi bölümünü veya bir çocuk ortopedi kliniğini tek başına sevk ve idare edebilir.    X
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine çocuk ortopedi konusunda eğitmenlik yapabilir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek