ÇOC604 - PEDİATRİK KAS İSKELET SİSTEMİ YARALANMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK KAS İSKELET SİSTEMİ YARALANMALARI | ÇOC604 | 2. Yarıyıl | 1 | 4 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. M. Cemalettin Aksoy | |||||
Dersin amacı | Bu derste çocukluk çağında sık görülen ekstremite travmalarının sınıflaması, klinik ve radyolojik bulguları ile ayırıcı tanının nasıl yapılacağı, ortopedik tedavi ihtiyacı doğuran klinik durumların tespiti ve tedavisi öğrenilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sık görülen pediatrik ektremite yaralanmalarınının(suprakondiler humerus kırıkları, femur cisim ve proksimal femur kırıkları, tibia kırıkları, ayakbileği yaralanmaları, önkol kırıkları) tanı ve tedavisi Ekstremite yaralanmalarına eşlik edebilecek kompartman sendromu tanı ve tedavisi Açık kırıklara yaklaşım Pediatrik kırıklarda konservatif tedavi prensipleri Büyüme plağı yaralanmaları ve tedavisi pediatrik spor yaralanmalarında tanı ve tedavisini yapabilecek | |||||
Kaynaklar | Lovell and Winter's Pediatric Orthopaedics Author(s): Stuart L Weinstein MD, John M. Flynn MD - Süreli yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çocukluk çağında sık görülen kemik kırıklarının genel özellikleri ve erişkin dönemden farkları |
2. Hafta | Çocukluk çağı açık kırıklarına ortopedik yaklaşım |
3. Hafta | Pediatrik femur kırıkları.. Klinik özellikler, ayırıcı tanı, ortopedik yaklaşım |
4. Hafta | Pediatrik tibia ve ayakbileği kırıkları. Klinik özellikler, ayırıcı tanı, ortopedik yaklaşım |
5. Hafta | Suprakondiler humerus kırıkları. Klinik özellikler, ayırıcı tanı, ortopedik yaklaşım |
6. Hafta | Pediatrik önkol kırıkları. Klinik özellikler, ayırıcı tanı, ortopedik yaklaşım |
7. Hafta | Kompartman sendromu. Klinik özellikler, ayırıcı tanı, ortopedik yaklaşım |
8. Hafta | Pediatrik kırıklarda konservatif tedavi prensipleri. Alçı uygulamada dikkat edilecek noktalar. |
9. Hafta | Açık kırıkların tedavisi |
10. Hafta | Pediatrik pelvis yaralanmaları |
11. Hafta | Büyüme plağı yaralanmalarına yaklaşım |
12. Hafta | Kaynamama ve yanlış kaynmaya yaklaşım |
13. Hafta | Pediatrik spor yaralanmalarına yaklaşım |
14. Hafta | Ateşli silah yaralanmalarına ortopedik yaklaşım |
15. Hafta | Tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 4 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 57 | 50 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çocukluk çağı kas iskelet sisteminin gelişim sürecinin normalleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, gelişimi etkileyen sorunları kolaylıkla ayırt eder | X | ||||
2. Çocukların doğumsal ve edinsel hareket sistemi hastalıklarının genel semptomatolojisini bilir, hastalıkları tanıyabilir, doğrudan tanı koyamadıklarını nasıl ve nereye yönlendireceğini bilir. | X | ||||
3. Kas iskelet sistemi görüntüleme yöntemlerini (direk grafi, bilgisayralı tomografi, USG ve MRI) yorumlamayı bilir, infantil kalça USG yapma konusunda yetkinlik kazanır. | X | ||||
4. Alçı ve atel tekniklerini uygulayabilir. Korse ve cihazların biyomekaniği ve uygulama prensipleri konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Apendiküler ve aksiyel iskelet deformitelerinin detaylı analizini ve tedaviye yönelik planlamasını yapar. | X | ||||
6. Çocuk ortopedisiyle ilgili cerrahi girişimlerin (omurga deformiteleri dahil) temel prensiplerini bilir, büyük çoğunluğunu bizzat uygulama yeterliğine sahiptir. | X | ||||
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder. | X | ||||
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Bir Ortopedi kliniğinin çocuk ortopedi bölümünü veya bir çocuk ortopedi kliniğini tek başına sevk ve idare edebilir. | X | ||||
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine çocuk ortopedi konusunda eğitmenlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek