ÇOC601 - ALT EKSTREMİTE DEFORMİTELERİNDE TEDAVİ YAKLAŞIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ALT EKSTREMİTE DEFORMİTELERİNDE TEDAVİ YAKLAŞIMLAR ÇOC601 1. Yarıyıl 1 4 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Güney Yılmaz 
Dersin amacıBu derste alt ekstremitenin normal diziliminin kavranması, deformiteyi oluşturan bişenlerin analiz yöntemlerinin öğrenilmesi, deformite tedavisinde uygulanabilecek yöntemlerin öğrenilmesi amaçlanmıştır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bu dersi aldıktan sonra öğrenciler alt ekstremite dizilimin normal gelişimini bilecek
  2. 2. Klinik bulgulardan yola çıkarak tanıya gitme aşamasında hangi yardımcı tetkikleri kullanmaları gerektiğine karar verebilecek,
  3. 3. klinik ve radyolojik bulgular ışığında ayırıcı tanı yapabilecek
  4. 4. uygun tedavi seçeneklerini tartışabilecek ve uygulamaya koyabilecektir
Dersin içeriğiAlt ekstremitede normal koronal ve sagital planın gelişimi ve değerlendirmesi
Femur koronal plan değerlendirme- deformite analizi
Femur sagittal plan değerlendirme ?deformite analizi
Tibia koronal plan değerlendirme- deformite analizi
Tibia sagittal plan değerlendirme ?deformite analizi
Deformite analizi sonrası osteotomi planlanması-fiksasyon seçenekleri
İlizarov-akıllı fiksatör uygulama prensipleri

 
KaynaklarPrinciples of Deformity Correction - Dror Paley

Springer
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇocuklarda alt ekstremitede normal koronal planın gelişimi ve değerlendirmesi
2. HaftaÇocuklarda alt ekstremitede normal sagital planın gelişimi ve değerlendirmesi
3. HaftaFemur koronal plan değerlendirme- deformite analizi
4. HaftaFemur sagittal plan değerlendirme ?deformite analizi
5. HaftaTibia koronal plan değerlendirme- deformite analizi
6. HaftaTibia sagital plan değerlendirme- deformite analizi
7. HaftaDeformite analizi sonrası osteotomi planlanması-fiksasyon seçenekleri
8. Haftaİlizarov ve bilgisayar destekli fiksatör uygulama prensipleri
9. HaftaDeformite tedavisinde hemiepifizyodez ve epifizyodez
10. HaftaKemik uzatma yöntemlerinin biyolojik prensipleri
11. HaftaSirküler eksternal fiksatörler ile kemik uzatma
12. HaftaMonolateral eksternal fiksatörler ile kemik uzatma
13. HaftaKonjenital tibia psödoartrozunda tedavi yöntemleri
14. HaftaBlount hastalığında tedavi prensipleri
15. HaftaTartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1440
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler45
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14456
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü5750180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çocukluk çağı kas iskelet sisteminin gelişim sürecinin normalleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, gelişimi etkileyen sorunları kolaylıkla ayırt eder    X
2. Çocukların doğumsal ve edinsel hareket sistemi hastalıklarının genel semptomatolojisini bilir, hastalıkları tanıyabilir, doğrudan tanı koyamadıklarını nasıl ve nereye yönlendireceğini bilir.   X 
3. Kas iskelet sistemi görüntüleme yöntemlerini (direk grafi, bilgisayralı tomografi, USG ve MRI) yorumlamayı bilir, infantil kalça USG yapma konusunda yetkinlik kazanır.  X  
4. Alçı ve atel tekniklerini uygulayabilir. Korse ve cihazların biyomekaniği ve uygulama prensipleri konusunda bilgi sahibidir.  X  
5. Apendiküler ve aksiyel iskelet deformitelerinin detaylı analizini ve tedaviye yönelik planlamasını yapar.    X
6. Çocuk ortopedisiyle ilgili cerrahi girişimlerin (omurga deformiteleri dahil) temel prensiplerini bilir, büyük çoğunluğunu bizzat uygulama yeterliğine sahiptir.   X  
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder.    X
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir.   X 
9. Bir Ortopedi kliniğinin çocuk ortopedi bölümünü veya bir çocuk ortopedi kliniğini tek başına sevk ve idare edebilir.    X
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine çocuk ortopedi konusunda eğitmenlik yapabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek