SIM612 - SİMÜLASYON UYGULAMALARININ DAYANDIĞI KURAMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SİMÜLASYON UYGULAMALARININ DAYANDIĞI KURAMLAR SIM612 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyesi(leri) 
Dersin amacıÖğrencilerin simülasyona dayalı eğitimleri geliştirirken ve değerlendirirken temel alınan eğitim kuram ve yaklaşımlarını açıklayabilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımları tanımlar
  2. 2. Program geliştirmede amaca uygun kuram ve yaklaşımı belirler
Dersin içeriğiSimülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan eğitim kuram ve yaklaşımları. 
Kaynaklar1. Adam I. Levine, Samuel DeMaria Jr., Andrew D. Schwartz, Alan J. Sim (Eds.). The Comprehensive Textbook of Healthcare Simulation. New York: Springer Science+Business Media, 2013.
2. Nestel D. Kelly M, Jolly B, Watson M (Editors). Healthcare Simulation Education: Evidence, Theory and Practice. Wiley Blackwell; 2018. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSimülasyona dayalı eğitimlere temel olan kuram ve yaklaşımlar
2. HaftaDavranışçı Öğrenme Kuramları
3. HaftaSosyal Bilişsel Kuram
4. HaftaBilişsel Öğrenme Kuramları
5. HaftaYapılandırmacılık
6. HaftaOlgu temelli tartışma: Kuramlar
7. HaftaAra sınav
8. HaftaYaşantısal (Deneyimsel) Öğrenme Döngüsü
9. HaftaYansıtıcı Uygulama Modeli
10. HaftaDurumsal Öğrenme Modeli
11. HaftaUygulama Topluluğu Kavramı
12. HaftaÖğrenme Aşamaları
13. HaftaBeceri Kazanma Modeli
14. HaftaAmaçlı Uygulamalar
15. HaftaOlgu temelli tartışma: Modeller
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler5630
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü3750180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık bilimlerinde kullanılan simülasyon tekniklerini donanım, yazılım ve eğitim bağlamında tanımlar.    X
2. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibidir.    X
3. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitim programları geliştirir.   X  
4. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitim uygulamalarını yürütür.   X  
5. Sağlık bilimleri alanında simülasyon içeren değerlendirme yöntemlerini kullanır.  X  
6. Sağlık bilimleri alanında simülasyonun kullanıldığı araştırmalar planlar ve yürütür.  X  
7. Simülasyonla güçlendirilmiş uygulamaları sağlık hizmetlerinde kullanır.  X  
8. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak simülasyon alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirir.  X  
9. Sağlık bilimlerinde simülasyon alanında uzman olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirir.X    
10. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutar. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek