SIM650 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | SIM650 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Simülasyon ile ilgili konularda derleme çalışması yapabilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Simülasyon uygulamalarında güncel konular ve yapılan araştırmaları derleme, sunma ve tartışma | |||||
Kaynaklar | 1. Adam I. Levine, Samuel DeMaria Jr., Andrew D. Schwartz, Alan J. Sim (Eds.). The Comprehensive Textbook of Healthcare Simulation. New York: Springer Science+Business Media, 2013. 2. Nestel D. Kelly M, Jolly B, Watson M (Editors). Healthcare Simulation Education: Evidence, Theory and Practice. Wiley Blackwell; 2018. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Araştırma ve makale kritiği I |
2. Hafta | Araştırma ve makale kritiği II |
3. Hafta | Araştırma ve makale kritiği III |
4. Hafta | Araştırma ve makale kritiği IV |
5. Hafta | Araştırma ve makale kritiği V |
6. Hafta | Araştırma ve makale kritiği VI |
7. Hafta | Araştırma ve makale kritiği VII |
8. Hafta | Araştırma ve makale kritiği VIII |
9. Hafta | Araştırma ve makale kritiği IX |
10. Hafta | Araştırma ve makale kritiği X |
11. Hafta | Simülasyon alanında derleme bir makale yazma I |
12. Hafta | Simülasyon alanında derleme bir makale yazma II |
13. Hafta | Tez için araştırma önerisi hazırlama I |
14. Hafta | Tez için araştırma önerisi hazırlama II |
15. Hafta | Tez için araştırma önerisi hazırlama III |
16. Hafta | Sunum |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 100 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 4 | 64 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 33 | 30 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık bilimlerinde kullanılan simülasyon tekniklerini donanım, yazılım ve eğitim bağlamında tanımlar. | X | ||||
2. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitim programları geliştirir. | X | ||||
4. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitim uygulamalarını yürütür. | X | ||||
5. Sağlık bilimleri alanında simülasyon içeren değerlendirme yöntemlerini kullanır. | X | ||||
6. Sağlık bilimleri alanında simülasyonun kullanıldığı araştırmalar planlar ve yürütür. | X | ||||
7. Simülasyonla güçlendirilmiş uygulamaları sağlık hizmetlerinde kullanır. | X | ||||
8. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak simülasyon alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirir. | X | ||||
9. Sağlık bilimlerinde simülasyon alanında uzman olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirir. | X | ||||
10. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek