SIM601 - SİMÜLASYON TEKNİKLERİNİN TEMELLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SİMÜLASYON TEKNİKLERİNİN TEMELLERİ SIM601 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyesi(leri) 
Dersin amacıSimülasyon tekniğini kavrayabilme 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Simülasyonun tarihçesini bilme
  2. 2. Simülasyon kavramlarını tanımlayabilme
  3. 3. Simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımları bilme
  4. 4. Simülasyon yöntemlerini değerlendirebilme
  5. 5. Simülasyonun aşamalarını açıklayabilme
  6. 6. Sağlık bilimlerinde simülasyon uygulayabilme
Dersin içeriğiSimülasyonun tarihçesi, kavramlar, simülasyon yöntem, hasta güvenliği, senaryo geliştirme  
Kaynaklar1. Adam I. Levine, Samuel DeMaria Jr., Andrew D. Schwartz, Alan J. Sim (Eds.). The Comprehensive Textbook of Healthcare Simulation. New York: Springer Science+Business Media, 2013.
2. Harry Owen. Simulation in Healthcare Education. Switzerland: Springer International Publishing, 2016.
3. Beth Ulrich, Beth Mancini. Mastering Simulation A Handbook for Success. USA: Sigma Theta Tau International, 2014.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSimülasyonun tarihçesi, simülasyon kavramları
2. HaftaYetişkin eğitimi, simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımlar
3. HaftaStandart hasta
4. HaftaBilgisayarlı ve web tabanlı simülatörler
5. HaftaManken tabanlı simülatörler
6. HaftaSanal gerçeklik, haptik simülatörler ve sanal çevre
7. HaftaAra sınav
8. HaftaTeknik ve teknik olmayan beceriler
9. HaftaSimülasyona hazırlık
10. HaftaSimülasyonu çözümleme
11. HaftaSimülasyon yöntemiyle değerlendirme
12. HaftaSimülasyonda risk yönetimi, hasta güvenliği
13. HaftaSenaryo geliştirme
14. HaftaSağlık bilimlerinde simülasyon
15. HaftaSağlık bilimlerinde simülasyon
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler5630
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü3750180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık bilimlerinde kullanılan simülasyon tekniklerini donanım, yazılım ve eğitim bağlamında tanımlar.    X
2. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibidir. X   
3. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitim programları geliştirir. X    
4. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitim uygulamalarını yürütür. X    
5. Sağlık bilimleri alanında simülasyon içeren değerlendirme yöntemlerini kullanır.X    
6. Sağlık bilimleri alanında simülasyonun kullanıldığı araştırmalar planlar ve yürütür.X    
7. Simülasyonla güçlendirilmiş uygulamaları sağlık hizmetlerinde kullanır.X    
8. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak simülasyon alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirir. X   
9. Sağlık bilimlerinde simülasyon alanında uzman olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirir.     
10. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek