GTM625 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | GTM625 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Alan Gezisi Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Müzik araştırma alanlarını tanımasına, Geleneksel Türk Müzikleri alanında kaleme alınmış bilimsel yayınları analiz ederek özgün araştırmalar geliştirmelerine rehberlik etmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1 -Bilimsel yayın türlerinin incelenmesi ve ilkelerinin kavranması 2 -Müzik araştırmalarında kullanılan yaklaşımların kavranması 3 -Müzik ve Geleneksel müzikle ilgili araştırmaların incelenmesi | |||||
Kaynaklar | Uslu, R.(2006) Müzikoloji ve Kaynakları,İstanbul, İTÜ Vakfı Yayınları; Kaplan, A.(2013),Kültürel Müzikoloji, İstanbul, Bağlam Yayınları; Ataöv, T.(2005) `Aydın?Kime Demeli? Türkiye Bilimler Akademisi, Akademi formu 36; Halman, T(2005),21. Yüzyılda Üniversite ve Kültür, Türkiye Bilimler Akademisi, Akademi formu 1; İpşiroğlu, N,(1994), Resimde Müziğin Etkisi, Yeni Bir Alılmama Boyutu, İstanbul, Remzi Kitabevi; Ertekin,C & Berker,N, & Tolun,A, & Ülkü, D.(2002) Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Türkiye Bilimler Akademisi, Tübitak matbaası; (2001) 21. yüzyılda Bilimsel Yayıncılık,Hedefler Yaklaşımlar Tübitak Yayını; Çobanoğlu, Ö.(1999),Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara, Akçağ Yayınları; Özer, Y.(1993) Müzik Etnografisi, İzmir, Dokuz Eylül Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Müzikte araştırma alanları |
2. Hafta | Bilimsel Yayın Türlerinden yazıların incelenmesi |
3. Hafta | Bilimsel Yayın Türlerinden yazıların incelenmesi |
4. Hafta | Araştırma ve Yayın Etiğine aykırı yazıların incelenmesi |
5. Hafta | Araştırma ve Yayın Etiğine aykırı yazıların incelenmesi |
6. Hafta | Arasınav |
7. Hafta | Müzik ve Geleneksel müzik araştırmalarının incelenmesi |
8. Hafta | Müzik ve Geleneksel müzik araştırmalarının incelenmesi |
9. Hafta | Müzik ve Geleneksel müzik araştırmalarının incelenmesi |
10. Hafta | Müzik ve Geleneksel müzik araştırmalarının incelenmesi |
11. Hafta | Sunum |
12. Hafta | Sunum |
13. Hafta | Müzik ve Geleneksel müzik araştırmalarının incelenmesi |
14. Hafta | Müzik ve Geleneksel müzik araştırmalarının incelenmesi |
15. Hafta | Final SInavına hazırlık |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 46 | 53 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek