BCO615 - CİDDİ OYUNLAR ve SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
CİDDİ OYUNLAR ve SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI | BCO615 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gözlem Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Ufuk Çelikcan | |||||
Dersin amacı | Dersin iki ana amacı mevcuttur. İlk amaç ciddi oyun tasarlama, geliştirme, test etme ve yayma süreçlerini öğretmektir. İkinci amaç ise sanal gerçeklik uygulaması geliştirme süreçlerinin ciddi oyunlar perspektifinden kazandırılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ciddi Oyunların Teorik Çerçevesi ; Ciddi Oyun ve Simülasyon Türleri, Kullanıldıkları Başlıca Alanlar ; İkna Edici Oyunlar; Ciddi Oyunların Etkisi; Ciddi Oyunlarda Psikoloji; Ciddi Oyunlarda Çeşitlilik; Sanal Ortamlarda Öğrenme; Sanal Ortam Tasarımı; Sanal Gerçeklik için İçerik Üretimi; Stereo Görüntü Sentezleme; Sanal Gerçeklik Kaskları Optiği; Sanal Gerçeklikte Etkileşim Sağlama; Ciddi Oyunlarda ve Sanal Gerçeklikte Trendler ve Geleceğe Dönük Yönelimler. | |||||
Kaynaklar | Virtual Reality; Steven M. LaValle, 2015, Cambridge University Press; Ders sırasında verilecek diğer ilgili güncel kaynaklar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, Tanıtım, Genel Konsept |
2. Hafta | Teorik Çerçeve |
3. Hafta | Ciddi Oyun ve Simülasyon Türleri, Kullanıldıkları Başlıca Alanlar |
4. Hafta | İkna Edici Oyunlar |
5. Hafta | Ciddi Oyunların Etkisi |
6. Hafta | Ciddi Oyunlarda Psikoloji |
7. Hafta | Ciddi Oyunlarda Çeşitlilik |
8. Hafta | Sanal Ortamlarda Öğrenme |
9. Hafta | Sanal Ortam Tasarımı |
10. Hafta | Sanal Gerçeklik için İçerik Üretimi |
11. Hafta | Stereo Görüntü Sentezleme |
12. Hafta | Sanal Gerçeklik Kaskları Optiği |
13. Hafta | Sanal Gerçeklikte Etkileşim Sağlama |
14. Hafta | Ciddi Oyunlarda ve Sanal Gerçeklikte Trendler ve Geleceğe Dönük Yönelimler |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final: Proje Final Sunumları ve Demoları |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 45 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 33 | 52 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler. | X | ||||
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirler | X | ||||
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlar | X | ||||
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir. | X | ||||
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir. | X | ||||
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar. | X | ||||
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir. | X | ||||
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek