MMÜ773 - YAPISAL TANIMLAMA TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAPISAL TANIMLAMA TEKNİKLERİ | MMÜ773 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Uygulama-Alıştırma Diğer: Bireysel çalışma. Ev ödevleri. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, malzemeleri mikro, nano ve atomik ölçekte tanımlamakta kullanılan çağdaş deneysel teknikleri öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Elektron mikroskopisi (SEM/TEM); toz XRD ve Rietveld yapı çözümleme; XPS, AES, SIMS, NMR, FTIR, Raman, EELS, EXAFS gibi spektroskopik teknikler çalışma prensipleri ve uygulamaları örnek vaka analizleriyle incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | F. Donald Bloss: Crystallography and crystal chemistry, Holt, Rinehart and Winston, NY, 1994. B.D. Cullity: Elements of X-Ray Diffraction, Prentice Hall, 2001. David B. Williams, C. Barry Carter: Transmission Electron Microscopy: A Textbook for Materials Science 4 vol., Springer, NY, 2004. Joseph Goldstein et. al.: Scanning Electron Microscopy and X-ray Microanalysis, Springer, NY, 2003. J. P. Sibilia: A Guide to Materials Characterization and Chemical Analysis, Wiley-VCH, 2001. Witold Lojkowski, Rasit Turan, Ana Proykova, Agnieszka Daniszewska: Eighth Nanoforum Report: Nanometrology, nanoforum.org, 2006. İlgili makaleler ve yazılımlar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Elektron mikroskopisi: temel prensipler |
3. Hafta | Elektron mikroskopisi: SEM/TEM uygulamaları |
4. Hafta | Elektron mikroskopisi: SEM/TEM uygulamaları |
5. Hafta | X-Işını |
6. Hafta | Rietveld yapı çözümleme |
7. Hafta | Rietveld yapı çözümleme |
8. Hafta | Ara Sınav I, Taramalı Uç Teknikleri |
9. Hafta | Spektroskopi: FTIR, Raman |
10. Hafta | Spektroskopi: XPS, SIMS, NMR |
11. Hafta | Spektroskopi: AES, EELS, EXAFS |
12. Hafta | Ara Sınav II |
13. Hafta | Yapısal Analiz ? Örnek vaka incelemesi |
14. Hafta | Yapısal Analiz ? Örnek vaka incelemesi |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 15 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 4 | 16 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 42 | 47 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır. | X | ||||
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | ||||
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | X | ||||
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır. | X | ||||
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | X | ||||
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | X | ||||
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir. | X | ||||
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir. | X | ||||
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek