MMÜ647 - ALGI ve ALGILAYICILAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ALGI ve ALGILAYICILAR | MMÜ647 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Diğer: Ev ödevleri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı makine mühendisliği ve robotikte kullanılan algılayıcıların temellerini ve algı prensiplerini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Algı ve algılayıcılara giriş. Temel ölçüm teknikleri. Ölçüm sistemleri temelleri: duyarlılık, çözünürlük, hata, belirsizlik, hassasiyet ve doğruluk. Işık ve görüntü prensipleri. Titreşim, şok ve ivme algılayıcıları. Yankı ve akustik prensipleri ve ultrasonik algılayıcılar. Navigasyon algılaması ve sistemleri. Lazer ve radar telemetre uygulaması. Dokunma algılaması ve dokunsal algılayıcılar. Elektromanyetik algı ve algılayıcıları. Kimyasal ve bio-kimyasal algılama enstrümanları ve metotları. Mikroelektromekanik (MEMS) algılayıcıları ve uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | 1. Fraden, J., Handbook of Modern Sensors:Physics, Designs, and Applications, 3. Baskı, Springer-Verlag, 2005. 2. Alciatore, D.G., Histand, M.B., Introduction to Mechatronics and Measurement Systems, 3. Baskı , McGraw-Hill,2005. 3. Jon S. Wilson, Sensor Technology Handbook, Elseveir, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Algı ve algılayıcılara giriş |
2. Hafta | Ölçüm sistemleri temelleri: duyarlılık, çözünürlük, hata, belirsizlik, hassasiyet ve doğruluk |
3. Hafta | Bilgisayar yardımıyla veri toplama yöntemleri |
4. Hafta | Ayrık örnekleme ve zaman-değişken sinyallerinin analizi, deneysel verinin istatiksel analizi ve belirsizlik analizi, gürültü |
5. Hafta | Işık ve görüntü prensipleri |
6. Hafta | Navigasyon algılaması ve sistemleri. Lazer ve radar telemetre uygulamaları. |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Titreşim, şok ve ivme algılayıcıları |
9. Hafta | Yankı ve akustik prensipleri ve ultrasonik algılayıcılar |
10. Hafta | Elektromanyetik algı ve algılayıcıları |
11. Hafta | Dokunma algılaması ve dokunsal algılayıcılar. |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Kimyasal ve bio-kimyasal algılama enstrümanları ve metotları. |
14. Hafta | Mikroelektromekanik (MEMS) algılayıcıları ve uygulamaları. |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 35 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 34 | 34 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 12 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 36 | 77 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır. | X | ||||
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | ||||
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | X | ||||
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır. | X | ||||
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | X | ||||
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | X | ||||
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir. | X | ||||
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir. | X | ||||
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek