MMÜ626 - SONLU ELEMANLAR METODUNUN İLERİ UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SONLU ELEMANLAR METODUNUN İLERİ UYGULAMALARI | MMÜ626 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, lineer olmayan sonlu elemanlar denklemlerini türetmek için kullanılan ana konuları ve kavramları öğrenciye öğretmektir. Bu konular, Galerkin metodu ve bu metodun lineer olmayan mukavemet ile yine lineer olmayan sürekli, süreksiz rejimdeki ısı transferi denklemlerine uygulanışı olarak özetlenebilir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Galerkin metodu (1 boyutta) Sınır koşulları ve enterpolasyon fonksiyonları Galerkin metodu (2. Ve 3. boyutta) Galerkin metodunun lineer olmayan sürekli ve süreksiz rejimdeki ısı transferi problemlerine uygulanması Sanal iş kuralı Sanal iş kuralının lineer olmayan mukavemet problemlerine uygulanması | |||||
Kaynaklar | O. C. Zienkiewicz, R. L. Taylos (2000). The Finite Element Method, 5.th edition, The McGraw-Hill Companies, Inc. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Lineer olmayan 1 boyutlu diferansiyal denklemlerde Galerkin metodu. |
2. Hafta | Lineer olmayan 2 boyutlu diferansiyal denklemlerde Galerkin metodu. |
3. Hafta | Lineer olmayan 3 boyutlu diferansiyal denklemlerde Galerkin metodu. |
4. Hafta | Devamlılık gereksinimleri ve enterpolasyon fonksiyonları. |
5. Hafta | 1 boyutlu elemanlar. |
6. Hafta | Yüksek dereceli 1 boyutlu elemanlar. |
7. Hafta | Eleman rijitlik matrisi. |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | 2 ve 3 boyutlu lineer olmayan problemlerde sonlu elemanlar metodu. |
10. Hafta | Simetri durumları. |
11. Hafta | Dörtgen elemanlar. |
12. Hafta | Üçgen elemanlar. |
13. Hafta | Ara sınav |
14. Hafta | Lineer olmayan Mukavemet problemlerinde sonlu elemanlar metodu ve ANSYS uygulamaları. |
15. Hafta | Sürekli ve süreksiz rejimde lineer olmayan ısı transferi problemlerinde sonlu elemanlar metodu ve ANSYS uygulamaları. |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 13 | 156 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 46 | 238 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır. | X | ||||
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | ||||
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | X | ||||
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |||||
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır. | |||||
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | |||||
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir. | X | ||||
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir. | |||||
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek