EKO650 - PARA TEORİSİ ve POLİTİKASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PARA TEORİSİ ve POLİTİKASI | EKO650 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencinin para teorisi ve para politikaları uygulamaları hakkında güncel literature hakim olmasıdır. Öğrenci böylece parasal ekonomi ile ilgili konuları analiz edebilme yeteneği kazanacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Para arzı Para talep teorileri Parasal aktarma mekanizmaları Kurallar-bağlayıcı olmayan politika tartışması Para ve enflasyon | |||||
Kaynaklar | Walsh, C. (2001), Monetary Theory and Policy, MIT Press. McCallum, B. T., (1989), Monetary Economics Theory and Policy, Macmillian Publishing Company |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel Konular: Paranın Fonksiyonları, Para Standartları |
2. Hafta | Para Talebi: Geleneksel Model, Belirsizlik, Ampirik Para Talebi Fonksiyonları, Dolaşım Hızı |
3. Hafta | Para Arzı, Parasal Kontrol, Alternatif Kontrol Süreçleri |
4. Hafta | IS Fonksiyonu, LM Fonksiyonu, Toplam Talep Fonksiyonu, Klasik Toplam Arz Fonksiyonu |
5. Hafta | Klasik Model |
6. Hafta | Keynesyen Toplam Arz Fonksiyonu, Keynesyen Model |
7. Hafta | Para, Ekonomik Aktiviteler, Ampirik Bulgular, Parasal Aktarım Mekanizmaları, Parasal Aktarım Mekanizmalarına Örnekler |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Para ve Enflasyon, Enflasyonla İlgili Görüşler: Keynesyen Görüş, Monetarist Görüş, Enflasyonist Politikaların Sebepleri |
10. Hafta | Kurala Bağlı ve Duruma Bağlı Para Politikası |
11. Hafta | Zaman Tutarsızlığı Problemi |
12. Hafta | Döviz Kuru Piyasası, Uzun Dönemde Döviz Kurlarının Belirlenmesi: Tek Fiyat Kanunu, Satın Alma Gücü Paritesi |
13. Hafta | Kısa Dönemde Döviz Kurlarının Belirlenmesi: Faiz Paritesi Koşulu, Döviz Kurundaki Değişiklikler |
14. Hafta | Para Politikası Rejimleri: Döviz Kuru Hedeflemesi, Parasal Hedefleme, Enflasyon Hedeflemesi |
15. Hafta | Türkiye'de Para Politikası Uygulamaları |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 80 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak. | X | ||||
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak. | X | ||||
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek. | X | ||||
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak. | X | ||||
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak. | X | ||||
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek