EKO650 - PARA TEORİSİ ve POLİTİKASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PARA TEORİSİ ve POLİTİKASI EKO650 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıDersin amacı öğrencinin para teorisi ve para politikaları uygulamaları hakkında güncel literature hakim olmasıdır. Öğrenci böylece parasal ekonomi ile ilgili konuları analiz edebilme yeteneği kazanacaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, para teorisi ve politikası ile ilgili güncel literatürü takip edebilecek; para politikasının işleyişi ve teorik temelleri konusunda bilgi sahibi olacaktır.
Dersin içeriğiPara arzı
Para talep teorileri
Parasal aktarma mekanizmaları
Kurallar-bağlayıcı olmayan politika tartışması
Para ve enflasyon  
KaynaklarWalsh, C. (2001), Monetary Theory and Policy, MIT Press.
McCallum, B. T., (1989), Monetary Economics Theory and Policy, Macmillian Publishing Company 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel Konular: Paranın Fonksiyonları, Para Standartları
2. HaftaPara Talebi: Geleneksel Model, Belirsizlik, Ampirik Para Talebi Fonksiyonları, Dolaşım Hızı
3. HaftaPara Arzı, Parasal Kontrol, Alternatif Kontrol Süreçleri
4. HaftaIS Fonksiyonu, LM Fonksiyonu, Toplam Talep Fonksiyonu, Klasik Toplam Arz Fonksiyonu
5. HaftaKlasik Model
6. HaftaKeynesyen Toplam Arz Fonksiyonu, Keynesyen Model
7. HaftaPara, Ekonomik Aktiviteler, Ampirik Bulgular, Parasal Aktarım Mekanizmaları, Parasal Aktarım Mekanizmalarına Örnekler
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaPara ve Enflasyon, Enflasyonla İlgili Görüşler: Keynesyen Görüş, Monetarist Görüş, Enflasyonist Politikaların Sebepleri
10. HaftaKurala Bağlı ve Duruma Bağlı Para Politikası
11. HaftaZaman Tutarsızlığı Problemi
12. HaftaDöviz Kuru Piyasası, Uzun Dönemde Döviz Kurlarının Belirlenmesi: Tek Fiyat Kanunu, Satın Alma Gücü Paritesi
13. HaftaKısa Dönemde Döviz Kurlarının Belirlenmesi: Faiz Paritesi Koşulu, Döviz Kurundaki Değişiklikler
14. HaftaPara Politikası Rejimleri: Döviz Kuru Hedeflemesi, Parasal Hedefleme, Enflasyon Hedeflemesi
15. HaftaTürkiye'de Para Politikası Uygulamaları
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3180210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak.    X
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak.  X  
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak.  X  
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek.  X  
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak.    X
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak.    X
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak.    X
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak.  X  
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak.    X
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak.    X
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak.    X
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek