EKO644 - EKONOMİK BÜYÜME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EKONOMİK BÜYÜME | EKO644 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu ders ekonomik büyüme alanındaki kavramları tanımayı ve bu konudaki modelleri anlama ve çözebilme yeteneği sağlar. Dersin amacı öğrenciye ekonomik büyümenin kaynaklarını aktarmak, ekonomik büyüme modellerinin temellerini ve uygulamalarını anlatmak ve bunların hangi araçlarla uygulandığını ortaya çıkarmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ekonomik Büyüme, temel kavramlar ve yaklaşımlar: Stilize Gercekler ve Ampirik Bulgular Solow Büyüme Modeli ve Uygulamaları Büyüme modellerinde eğitim, sağlık, alt yapı ve teknoloji İçsel büyüme teorileri Ekonomik Büyüme verileri ve uygulamaları | |||||
Kaynaklar | Aghion, P. and Howitt, P. Endogenous Growth Theory. Cambridge: MIT Press (1998). Grossman, G. M. And Helpman, E. Innovation and Growth in the Global Economy. Cambridge: MIT Press (1991). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ekonomik Büyüme, temel kavramlar ve yaklaşımlar: Stilize Gercekler ve Ampirik Bulgular |
2. Hafta | Büyüme Teorileri |
3. Hafta | Solow Büyüme Modeli ve Uygulamaları |
4. Hafta | Altın çağxAltın Kural |
5. Hafta | Yakınsama: ZenginXFakir |
6. Hafta | Ekonomik Büyüme ve Beşeri Sermaye |
7. Hafta | Sunum ekonomik büyüme verileri ve uygulamaları |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Ekonomik Büyüme ve Alt yapı |
10. Hafta | Ekonomik Büyüme ve Teknoloji |
11. Hafta | Ramsey-Cass-Koopman Modeli |
12. Hafta | İçsel büyüme teorileri |
13. Hafta | Sunum içsel büyüme modelleri ve ampirik uygulamaları |
14. Hafta | Teknoloji, ARGE ve Büyüme Teorileri |
15. Hafta | Türkiye de ekonomik büyümenin kaynakları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 70 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak. | X | ||||
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak. | X | ||||
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek. | X | ||||
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak. | X | ||||
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak. | X | ||||
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek