EKO647 - EKONOMİK BÜTÜNLEŞMELER TEORİSİ ve UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EKONOMİK BÜTÜNLEŞMELER TEORİSİ ve UYGULAMALARI | EKO647 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, ekonomik bütünleşme teorisini, dünyadaki ekonomik bütünleşmeleri, ekonomik bütünleşmelerin üye ülkeler ekonomisine ve dünya ticaretine etkilerini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uluslararası Ekonomik İşbirliği Türleri Ekonomik Birlik Teorileri Gelişmiş Ülkeler Arasındaki Organizasyonlar: OECD, AB, Dünya Bankası, DTÖ, BM vb. IMF-Türkiye İlişkileri GATT, NAFTA, vb. | |||||
Kaynaklar | Jovanovich, M. International Economic Integration. Limits and Prospects. Second edition, 1998, Routledge: London Robson, Peter, The Economics of International Integration, Routledge: London, 1998 Tovias, Alfred., 1991, "A Survey of the Theory of The Economic Integration," Journal of European Integration, 15: 5-23. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ekonomik Bütünleşmeler Teorisi: Kapsam, Tanım ve Ortaya Çıkış Nedenleri |
2. Hafta | Ekonomik Bütünleşmeler Teorisinin Tarihsel Gelişimi: Viner Öncesi ve Viner Sonrası Ekonomik Bütünleşmeler |
3. Hafta | Ekonomik Bütünleşme Uygulamalarının Tarihi, Dünyadaki Globalleşme ve Bölgeselleşme Trendleri |
4. Hafta | Ekonomik Bütünleşme Türleri: Tercihli Ticaret Antlaşmaları, Serbest Tticaret Bölgeleri, Gümrük Birlikleri, Ortak Pazar, Ekonomik Birlik, Tam Ekonomik Bütünleşme |
5. Hafta | Ekonomik Bütünleşme Türlerinin Karşılaştırılması: Üyeler Arası Serbest Ticaret, Ortalama Gümrük Tarifesi, Üretim Faktörlerinin Serbest Dolaşımı, Ekonomi Politikalarında Uyum |
6. Hafta | Ekonomik Bütünleşme Türlerinin Karşılaştırılması Devam |
7. Hafta | Ekonomik Bütünleşmelerin Etkileri: Ticaret Etkileri, Gelir Etkileri, Ödemeler Dengesi Etkileri, Ekonomik Büyüme Üzerine Etkileri |
8. Hafta | Uluslararası Ekonomik İşbirlikleri: GATT, DTÖ, Dünya Bankası, IMF, AB? |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Türkiye'nin Üye Olduğu Uluslararası Ekonomik İşbirlikleri |
11. Hafta | Avrupa Birliği ve Gümrük Birliği |
12. Hafta | Gümrük Birliğinin Ekonomik Etkileri |
13. Hafta | Parasal Birliğin Ekonomik Etkileri |
14. Hafta | Öğrenci Sunumları |
15. Hafta | Öğrenci Sunumları |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 70 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak. | X | ||||
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak. | X | ||||
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek. | X | ||||
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak. | X | ||||
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak. | X | ||||
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek