EKO640 - MİKROİKTİSAT II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİKROİKTİSAT II | EKO640 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu derste mikro iktisat alanından temel olarak denge ve oyun kuramına odaklanıp bunların uygulamaları anlatılacaktır.Bu dersin amacı ileri düzeyde oyun teorisi ve genel denge analizi yapabilmeyi sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Stratejik Davranışlar ve Piyasalar Oyun Teorisi Piyasa Teorileri Genel Denge Teorileri Dışsallık ve Kamu Malları Bilgi ve Sosyal Seçimler | |||||
Kaynaklar | Mas-Colell, Whinston, and Green, Microeconomic Theory, Oxford University Press (1995). Jehle and Reny, Advanced Microeconomic Theory, Second Edition, Addison Wesley Longman (2001). Simon and Blume, Mathematics for Economists, W. W. Norton and Co. (1994). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Stratejik Davranışlar ve Piyasalar |
2. Hafta | Oyun Teorisi |
3. Hafta | Eşzamanlı oynanan oyunlar: Normal biçim, baskın stratejiler, Nash dengesi |
4. Hafta | Sıra ile oynanan dinamik oyunlar: oyun ağacı |
5. Hafta | Nash Dengesi ve alt oyun dengelerinde blöf. |
6. Hafta | Bayesian Nash dengesi. |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Firma yapılarında oyun teorisi: üretim, fiyat ve piyasaya giriş-çıkış |
9. Hafta | Cournot, Bertrand and Stackelberg modellerinde Nash dengesi |
10. Hafta | Genel Denge teorileri ve çözümleri |
11. Hafta | Edgeworth box, pareto optimal and rekabet çözümleri |
12. Hafta | Birinci ve ikinci refah teoremleri |
13. Hafta | Genel dengede grafiksel çözüm ve analitik çözüm: çekirdek (core), kontrat (contract curve) eğrisi |
14. Hafta | Dışsallıklar ve Kamu Malları |
15. Hafta | Enformasyon ve Sosyal Seçim |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 30 | 101 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak. | X | ||||
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak. | X | ||||
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek. | X | ||||
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak. | X | ||||
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak. | X | ||||
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek