EKO646 - ÇALIŞMA EKONOMİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇALIŞMA EKONOMİSİ EKO646 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıBu dersin amacı, işgücü piyasalarının işleyişinin öğretilmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ders sonunda öğrenciler, çalışma ekonomisinin temel modellerini öğrenmiş olacak ve teorik modeller kullanılarak ampirik çalışmaların nasıl tasarlandığı konusunda bilgi sahibi olacaktır.
Dersin içeriğiİşgücü piyasası, emek arzı ve talebi
İşgücü piyasasında denge
Emek piyasalarında ücret ayrımcılığının giderilmesi
İşsizlik, istihdam
Toplu pazarlık kuramı ve sendikalar
İşsizlik
Türkiye'de işgücü piyasasının analizi.
 
KaynaklarBiçerli, M.K., 2010, Çalışma Ekonomisi
Elliott, R.F., 2002, Karşılaştırmalı Çalışma Ekonomisi, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇalışma Ekonomisine Giriş, İşgücü Piyasası Kavramı, İşgücü Piyasasının Özellikleri ve Türleri
2. HaftaEmek Arzı, İşgücünün Ekonomik Dengesi
3. Haftaİşgücünün Katılma Oranı, İşgücünün Katılım Oranın Etkileyen Ücret Dışı Unsurlar
4. HaftaKısa Dönemde Emek Talebi
5. HaftaUzun Dönemde Emek Talebi, Eşürün Eğrileri
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaKısa ve Uzun Dönem Emek-Talep Eğrileri arasındaki İlişki, Emek Talep Esnekliği ve Çeşitleri
8. HaftaÜcretlerin belirlenmesi, Ürün ve Emek Piyasaları Açısından Çeşitli Sınıflandırmalar, Ücret Oranlarının Değişimi
9. HaftaÜrün ve Emek Piyasalarında Tam Rekabetçi Bir Firmada Ücretlerin Belirlenmesi
10. HaftaEtkin Ücret Teorileri ve Etkin Ücret modelleri, Dengede olmayan İş Piyasaları
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaÜcret Farklılıkları, Ücret Farklılıkları nedenleri
13. HaftaSendikaların Ekonomik Etkileri, Nispi Ücretler Üzerindeki Etkileri, Sendikalaşma Dışında Ücretleri Etkileyen Diğer Unsurlar, Sendik Yayılma Etkisi, Sendikalaşma Tehdidi Etkisi
14. HaftaSendikaların Etkinlik ve Verimlilik Üzerindeki Etkileri, Ücret Dağılımı Üzerindeki Etkileri
15. Haftaİşsizlik Tanımı, İşsizlik Çeşitlerii İşsizlikle Mücadelede Uygulanan Yöntemler, İşsizlik Sigortası
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3160210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak.   X 
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak.   X 
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak.   X 
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek.   X 
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak.  X  
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak.  X  
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak.    X
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak. X   
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak.   X 
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak.   X 
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak.   X 
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek