EKO646 - ÇALIŞMA EKONOMİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇALIŞMA EKONOMİSİ | EKO646 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, işgücü piyasalarının işleyişinin öğretilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İşgücü piyasası, emek arzı ve talebi İşgücü piyasasında denge Emek piyasalarında ücret ayrımcılığının giderilmesi İşsizlik, istihdam Toplu pazarlık kuramı ve sendikalar İşsizlik Türkiye'de işgücü piyasasının analizi. | |||||
Kaynaklar | Biçerli, M.K., 2010, Çalışma Ekonomisi Elliott, R.F., 2002, Karşılaştırmalı Çalışma Ekonomisi, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çalışma Ekonomisine Giriş, İşgücü Piyasası Kavramı, İşgücü Piyasasının Özellikleri ve Türleri |
2. Hafta | Emek Arzı, İşgücünün Ekonomik Dengesi |
3. Hafta | İşgücünün Katılma Oranı, İşgücünün Katılım Oranın Etkileyen Ücret Dışı Unsurlar |
4. Hafta | Kısa Dönemde Emek Talebi |
5. Hafta | Uzun Dönemde Emek Talebi, Eşürün Eğrileri |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Kısa ve Uzun Dönem Emek-Talep Eğrileri arasındaki İlişki, Emek Talep Esnekliği ve Çeşitleri |
8. Hafta | Ücretlerin belirlenmesi, Ürün ve Emek Piyasaları Açısından Çeşitli Sınıflandırmalar, Ücret Oranlarının Değişimi |
9. Hafta | Ürün ve Emek Piyasalarında Tam Rekabetçi Bir Firmada Ücretlerin Belirlenmesi |
10. Hafta | Etkin Ücret Teorileri ve Etkin Ücret modelleri, Dengede olmayan İş Piyasaları |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Ücret Farklılıkları, Ücret Farklılıkları nedenleri |
13. Hafta | Sendikaların Ekonomik Etkileri, Nispi Ücretler Üzerindeki Etkileri, Sendikalaşma Dışında Ücretleri Etkileyen Diğer Unsurlar, Sendik Yayılma Etkisi, Sendikalaşma Tehdidi Etkisi |
14. Hafta | Sendikaların Etkinlik ve Verimlilik Üzerindeki Etkileri, Ücret Dağılımı Üzerindeki Etkileri |
15. Hafta | İşsizlik Tanımı, İşsizlik Çeşitlerii İşsizlikle Mücadelede Uygulanan Yöntemler, İşsizlik Sigortası |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 60 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak. | X | ||||
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak. | X | ||||
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek. | X | ||||
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak. | X | ||||
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak. | X | ||||
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek