EKO676 - ULUSLARARASI İKTİSAT

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ULUSLARARASI İKTİSAT EKO676 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıBu dersin amacı farklı ticaret teorilerini karşılaştırarak ticaret temelleri, ticaret kalıpları ve ticaret kazançlarını açıklamaktır. Derste, uluslararası ticaretin yapısını anlamak için hem matematiksel hem de ampirik modeller ele alınacaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenciler, uluslararası ticaret kalıplarını açıklamak için farklı ticaret teorilerini ve ampirik modelleri anlama, karşılaştırma ve sorunlara uygulama yeteneğine sahip olacaktır.
Dersin içeriğiUluslararası Ticaret Teorisi
Uluslararası Ticaret Politikası
Uluslararası Ticaret Anlaşmaları
Dünya Ticaretinin Liberalizasyonu 
KaynaklarR. Jones, P.B. Kenen, 1985, Handbook of International Economics: Volume 1, International Trade Theory, North-Holland.Dünya Ticaretinin Liberalizasyonu
Markusen, J.R., J.R. Melvin, W.H. Kaempfer, K.E. Maskus, International Trade: Theory and Evidence, McGraw Hill, 1995. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlasik Ticaret Teorileri-Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi
2. HaftaNeo-Klasik Ticaret Teorileri: Hecksher-Ohlin Modeli
3. HaftaSpesifik Faktör Modelleri
4. HaftaYeni Ticaret Teorileri: Ölçeğe Göre Artan Getiri, Endüstri İçi Ticaret Modelleri
5. HaftaYeni Ticaret Teorileri:Oligopolistik Rekabet, Teknoloji Açığı, Heterojen Firmalar ve Yerçekimi (Gravitiy) Modelleri
6. HaftaDış Ticaret Teorisi ve Ekonomik Büyüme
7. HaftaÖdev Sunumları
8. HaftaDış Ticaret Politikasının Amaçları, Araçları, Dış Ticarette Koruyuculuk
9. HaftaGümrük Tarifeleri
10. HaftaTarife Dışı Ticaret Politikası Araçları
11. HaftaTicaret Liberalizasyonu ve Kalkınma
12. HaftaAra Sınav
13. HaftaUluslararası Ticaret Anlaşmaları
14. HaftaUluslararası İşgücü ve Sermaye Hareketliliği ve Çokuluslu Şirketler
15. HaftaTürkiye'nin Dış Ticaret Yapısı
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı460
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3355210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak.    X
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak.    X
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak.    X
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek.    X
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak.    X
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak.    X
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak.    X
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak.    X
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak.    X
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak.    X
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak.    X
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek