EKO676 - ULUSLARARASI İKTİSAT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İKTİSAT | EKO676 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı farklı ticaret teorilerini karşılaştırarak ticaret temelleri, ticaret kalıpları ve ticaret kazançlarını açıklamaktır. Derste, uluslararası ticaretin yapısını anlamak için hem matematiksel hem de ampirik modeller ele alınacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uluslararası Ticaret Teorisi Uluslararası Ticaret Politikası Uluslararası Ticaret Anlaşmaları Dünya Ticaretinin Liberalizasyonu | |||||
Kaynaklar | R. Jones, P.B. Kenen, 1985, Handbook of International Economics: Volume 1, International Trade Theory, North-Holland.Dünya Ticaretinin Liberalizasyonu Markusen, J.R., J.R. Melvin, W.H. Kaempfer, K.E. Maskus, International Trade: Theory and Evidence, McGraw Hill, 1995. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klasik Ticaret Teorileri-Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi |
2. Hafta | Neo-Klasik Ticaret Teorileri: Hecksher-Ohlin Modeli |
3. Hafta | Spesifik Faktör Modelleri |
4. Hafta | Yeni Ticaret Teorileri: Ölçeğe Göre Artan Getiri, Endüstri İçi Ticaret Modelleri |
5. Hafta | Yeni Ticaret Teorileri:Oligopolistik Rekabet, Teknoloji Açığı, Heterojen Firmalar ve Yerçekimi (Gravitiy) Modelleri |
6. Hafta | Dış Ticaret Teorisi ve Ekonomik Büyüme |
7. Hafta | Ödev Sunumları |
8. Hafta | Dış Ticaret Politikasının Amaçları, Araçları, Dış Ticarette Koruyuculuk |
9. Hafta | Gümrük Tarifeleri |
10. Hafta | Tarife Dışı Ticaret Politikası Araçları |
11. Hafta | Ticaret Liberalizasyonu ve Kalkınma |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Uluslararası Ticaret Anlaşmaları |
14. Hafta | Uluslararası İşgücü ve Sermaye Hareketliliği ve Çokuluslu Şirketler |
15. Hafta | Türkiye'nin Dış Ticaret Yapısı |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 33 | 55 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak. | X | ||||
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak. | X | ||||
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek. | X | ||||
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak. | X | ||||
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak. | X | ||||
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek