EMİ801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II | EMİ801 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Tezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır. | |||||
Kaynaklar | Bilimsel Arama Motorları Konu ile ilgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması |
3. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması |
4. Hafta | Hipotezin belirlenmesi |
5. Hafta | Literatür ve yöntem tartışmaları |
6. Hafta | Literatür ve yöntem tartışmaları |
7. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
8. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
9. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
10. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
11. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
12. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
13. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması (Ödev) |
14. Hafta | İlgili etik kurul başvurusunun yapılması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 48 |
Toplam | 98 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 84 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 57 | 103 | 350 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eczacının profesyonel imajı içerisinde yer alması gereken güncel konular hakkındaki bilgi düzeyini arttırır ve diğer disiplinlerle olan ilişkileri geliştirerek, yenilikler getirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
2. Araştırma yöntemleri ve uygulamaları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Eczacılık işletmeciliği alanında yapılan çalışmaların etik ilkeler çerçevesinde, güncel uygulamalarla yapılması gerektiğini bilir. | X | ||||
4. Mesleki uygulamalara yönelik standartları, ilgili yönetmelik, mevzuat ve yasaları bilir ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||
5. Aldığı eğitim doğrultusunda, eczacılık işletmeciliği alanının kapsamında yer alan konularda yenilik getirecek ve çözüm sağlayacak araştırmalar planlayabilir. | X | ||||
6. Yaptığı araştırmalarda gerekli teknolojik uygulamalardan faydalanabilir. | X | ||||
7. Araştırma sonuçlarını raporlayarak uygun bilimsel ortamlarda paylaşır. | X | ||||
8. Eczacılık işletmeciliği ve sosyal eczacılık alanlarında dünyadaki uygulamaları, sorunları ve bilimsel gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslar arası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Eczacılığın sosyal yönü ağırlıklı olan bir meslek olduğu gerçeği doğrultusunda iletişim becerilerini geliştirir ve bunu disiplinler arası çalışmalar yaparken de kullanır. | X | ||||
10. Sahip olduğu bilgilerin eczacılık işletmeciliği alanındaki konularda toplum yararına kullanılması için etik ilkelere dikkat ederek çalışır. | X | ||||
11. Güncel gelişmeleri değerlendirirken ve yeni çalışmalar yaparken, toplumun sosyal ve kültürel özelliklerini dikkate alır ve gerektiğinde eleştiriler yapması gerektiğini bilir. | X | ||||
12. Ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda eczacılık işletmeciliği alanının önemini vurgular, ihtiyaç duyulduğunda yetkinliğini göstererek yeni düzenlemeler ve çözüm önerileri sunulmasında liderlik eder. | X | ||||
13. Bilimsel çalışmaların yaşam boyu öğrenmeyi gerektirdiğini bilerek ve her türlü ulusal ve uluslararası gelişmeyi takip ederek kendini geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek