EMİ801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II EMİ801 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseTezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Danışman Öğretim Üyesi 
Dersin amacıÖğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Tezi ile ilgili alanda belirlediği bir araştırma konusunda hipotezi kurabilir
  2. 2. Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünü oluşturabilir
  3. 3. İlgili etik kurullara tez/ tez konusu ile ilgili etik kurul önerisi
  4. 4. Tez/ tez konusu ile ilgili bir konuda ilgili etik kurula başvuru yapabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır.  
KaynaklarBilimsel Arama Motorları
Konu ile ilgili literatür
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi
2. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
3. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
4. HaftaHipotezin belirlenmesi
5. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
6. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
7. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
8. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
9. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
10. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
11. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
12. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
13. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması (Ödev)
14. Haftaİlgili etik kurul başvurusunun yapılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1440
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav148
Toplam98
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje18484
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü57103350

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eczacının profesyonel imajı içerisinde yer alması gereken güncel konular hakkındaki bilgi düzeyini arttırır ve diğer disiplinlerle olan ilişkileri geliştirerek, yenilikler getirilmesine katkı sağlar.   X 
2. Araştırma yöntemleri ve uygulamaları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.    X
3. Eczacılık işletmeciliği alanında yapılan çalışmaların etik ilkeler çerçevesinde, güncel uygulamalarla yapılması gerektiğini bilir.    X
4. Mesleki uygulamalara yönelik standartları, ilgili yönetmelik, mevzuat ve yasaları bilir ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.    X
5. Aldığı eğitim doğrultusunda, eczacılık işletmeciliği alanının kapsamında yer alan konularda yenilik getirecek ve çözüm sağlayacak araştırmalar planlayabilir.    X
6. Yaptığı araştırmalarda gerekli teknolojik uygulamalardan faydalanabilir.    X
7. Araştırma sonuçlarını raporlayarak uygun bilimsel ortamlarda paylaşır.     X
8. Eczacılık işletmeciliği ve sosyal eczacılık alanlarında dünyadaki uygulamaları, sorunları ve bilimsel gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslar arası projelerde yer alır.    X
9. Eczacılığın sosyal yönü ağırlıklı olan bir meslek olduğu gerçeği doğrultusunda iletişim becerilerini geliştirir ve bunu disiplinler arası çalışmalar yaparken de kullanır.   X 
10. Sahip olduğu bilgilerin eczacılık işletmeciliği alanındaki konularda toplum yararına kullanılması için etik ilkelere dikkat ederek çalışır.    X
11. Güncel gelişmeleri değerlendirirken ve yeni çalışmalar yaparken, toplumun sosyal ve kültürel özelliklerini dikkate alır ve gerektiğinde eleştiriler yapması gerektiğini bilir.    X
12. Ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda eczacılık işletmeciliği alanının önemini vurgular, ihtiyaç duyulduğunda yetkinliğini göstererek yeni düzenlemeler ve çözüm önerileri sunulmasında liderlik eder.   X 
13. Bilimsel çalışmaların yaşam boyu öğrenmeyi gerektirdiğini bilerek ve her türlü ulusal ve uluslararası gelişmeyi takip ederek kendini geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek