TEB802 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III TEB802 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 2 5 12
Önkoşul(lar)-var iseTezle İlgili Araştırma Çalışmaları-2 Dersinde Başarılı Olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ 
Dersin amacıÖğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda planladığı araştırma protokolü ile ilgil finansal destek başvurusu hazırlaması, gerek duyuluyorsa başvurunun yapılması ve çalışma protokolünde gereken alan ya da laboratuvar koşullarının sağlanarak ön çalışmaların gerçekleştirilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tezi ile ilgili alanda belirlediği bir araştırma konusunda seçtiği kuruma maddi destek için başvuru dosyası hazırlayabilir
  2. Gerek duyuluyorsa başvuruyu gerçekleştirebilir
  3. Çalışma alanında ön çalışmaları gerçekleştirebilir
Dersin içeriğiDoktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili oluşturdukları hipoteze uygun çalışma protokolü için proje destek başvurusunun hazırlanması ve ön çalışmaların yapılmasıdır.  
KaynaklarKonu ile ilgili literatür
Laboratuvar cihazlarının kullanım kılavuzları
Uygulama alanları ile kurallar ve düzenlemeler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
2. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
3. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
4. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
5. HaftaBaşvurunun sunulması
6. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
7. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
8. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
9. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
10. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması
11. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması
12. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması
13. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması
14. HaftaÖn çalışmaların sunulması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar510
Uygulama710
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1410
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama23264
Proje1100100
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü45146360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme   X  
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ve bunların dayandığı eğitim felsefeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olabilme  X  
3. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemlerini uygulayabilme     
4. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme     
5. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarını yapabilme  X  
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda programın değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yapabilme     
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda uzmanlık düzeyindeki bilgilerini kullanarak araştırma yapabilme    X
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme     
9. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında bilimsel düşünce ve yöntem geliştirebilme     X
10. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme     X
11. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğretimin her düzeyinde toplumsal bakışı, meslekler arası işbirliğini önceleyerek bu alanların gereksinim duyduğu alanlarda danışmanlık yapabilme   X 
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini, kanıta dayalı tıp çerçevesinde ve yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek