TEB802 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III | TEB802 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 2 | 5 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | Tezle İlgili Araştırma Çalışmaları-2 Dersinde Başarılı Olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda planladığı araştırma protokolü ile ilgil finansal destek başvurusu hazırlaması, gerek duyuluyorsa başvurunun yapılması ve çalışma protokolünde gereken alan ya da laboratuvar koşullarının sağlanarak ön çalışmaların gerçekleştirilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili oluşturdukları hipoteze uygun çalışma protokolü için proje destek başvurusunun hazırlanması ve ön çalışmaların yapılmasıdır. | |||||
Kaynaklar | Konu ile ilgili literatür Laboratuvar cihazlarının kullanım kılavuzları Uygulama alanları ile kurallar ve düzenlemeler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
2. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
3. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
4. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
5. Hafta | Başvurunun sunulması |
6. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması |
7. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması |
8. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması |
9. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması |
10. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
11. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
12. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
13. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
14. Hafta | Ön çalışmaların sunulması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 5 | 10 |
Uygulama | 7 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 32 | 64 |
Proje | 1 | 100 | 100 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 45 | 146 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | X | ||||
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ve bunların dayandığı eğitim felsefeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olabilme | X | ||||
3. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemlerini uygulayabilme | |||||
4. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme | |||||
5. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarını yapabilme | X | ||||
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda programın değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | |||||
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda uzmanlık düzeyindeki bilgilerini kullanarak araştırma yapabilme | X | ||||
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |||||
9. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında bilimsel düşünce ve yöntem geliştirebilme | X | ||||
10. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme | X | ||||
11. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğretimin her düzeyinde toplumsal bakışı, meslekler arası işbirliğini önceleyerek bu alanların gereksinim duyduğu alanlarda danışmanlık yapabilme | X | ||||
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini, kanıta dayalı tıp çerçevesinde ve yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek