BİS801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II BİS801 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseTezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı öğretim üyeleri 
Dersin amacıÖğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersi tamamlayan öğrenci; Tezi ile ilgili alanda belirlediği bir araştırma konusunda hipotezi kurabilir
  2. Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünü oluşturabilir
  3. İlgili etik kurullara tez/ tez konusu ile ilgili etik kurul önerisi hazırlayabilir
  4. Tez/ tez konusu ile ilgili bir konuda ilgili etik kurula başvuru yapabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır.  
KaynaklarBilimsel Arama Motorları
Konu ile ilgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi
2. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
3. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
4. HaftaHipotezin belirlenmesi
5. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
6. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
7. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
8. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
9. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
10. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
11. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
12. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
13. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
14. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
15. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
16. Haftaİlgili etik kurul başvurusunun yapılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1440
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama4520
Proje18484
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü47103300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; araştırmanın planlaması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında sorumluluk alabilmesi için yeterli kuramsal bilgiye sahiptir, literatürü ve güncel çalışmaları yakından izler.    X
2. Kendi alanında yeterli bilgiye sahip olan aday; literatürde eksik, araştırılmamış ya da yanlış olduğunu düşündüğü konuları teorik ve pratik anlamda irdeleyerek bu konularda kabul edilebilir, özgün yayınlar yapabilecek düzeydedir.    X
3. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; yapılan sunumlara, seminerlere, katıldığı kongre veya sempozyumlarda karşılaştığı çalışmalara ve bilimsel makalelere ilişkin sorular sorar ve eleştirel bir bakış açısı kazanır.   X 
4. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip olan bir kişi, uygun istatistiksel çözümlemelere karar verebilmesi ve sonuçları derinlemesine irdeleyebilmesi için uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı istatistik bilgisine sahiptir.    X
5. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi, yeterli bilgisayar bilgisine ve istatistiksel yazılımları kullanma becerisine sahiptir. Aday; verilerin analiz öncesinde amaca uygunluğunu denetler, kullanılacak istatistiksel yazılımda veri girişi, düzenlemesi ve veri yönetimi konusunda yaşanacak sorunlara ve amaca uygun, doğru analiz yöntemini belirleme gibi problemlere uygun çözüm önerileri getirir.   X 
6. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip olan kişi, çalıştığı alana ilişkin bilgilerini; tartışmalara katılım-katkı, tez danışmanı ile bilgi alış verişi, makale tartışması ve seminer sunumu yolu ile başkalarına uygun şekilde aktarır.    X
7. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; danışmanlık yapacağı çalışmalarda yöntem önerilerinde bulunur, araştırma planlaması yapar, yönlendirici olur, araştırma raporu hazırlar. X   
8. Biyoistatistik doktora derecesine sahip bir kişi; bilimsel doğruluk ve istatistiksel etik değerlere uygun hareket eder. Bir araştırmanın sonucuna etki edebilecek, bilerek ya da bilmeyerek yapılmış yanlılık kaynaklarını öngörebilecek istatistiksel bilgi alt yapısına sahiptir. Araştırmaların her aşamasında yapılabilecek bilinçli ya da bilinçsiz yan tutmalara karşı dikkatli ve uyarıcıdır.  X  
9. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; tek başına ulusal ve uluslararası kongrelerde sözlü bildiri ya da poster sunumu yapar.   X 
10. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; bağımsız olarak araştırma projesi önerisi yazabilir, bir projede yer alabilir, bilimsel çalışma raporu yazabilir.    X
11. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; multi-disipliner bir çalışma içerisinde yer almaya hazırdır. Mesleki anlamda başkalarıyla ilişkiye geçer; ödev, seminer, proje ve danışmanlık hizmetlerinde bir grup içerisinde çalışır, aynı ekip içerisinde yer alan kişilere iş verebilme yeteneği kazanır.  X  
12. Biyoistatistik doktora diplomasına sahip bir kişi; biyoistatistik alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek