CAR801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II CAR801 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseTezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Diğer: Literatür İncelemesi  
Dersin sorumlusu(ları)DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ 
Dersin amacıÖğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersi tamamlayan öğrenci; Tezi ile ilgili alanda belirlediği bir araştırma konusunda hipotezi kurabilir
  2. Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünü oluşturabilir
  3. İlgili etik kurullara tez/ tez konusu ile ilgili etik kurul önerisi hazırlayabilir
  4. Tez/ tez konusu ile ilgili bir konuda ilgili etik kurula başvuru yapabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır.  
KaynaklarBilimsel Arama Motorları
Konu ile ilgili literatür
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi
2. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
3. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
4. HaftaHipotezin belirlenmesi
5. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
6. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
7. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
8. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
9. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
10. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
11. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
12. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
13. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
14. Haftaİlgili etik kurul başvurusunun yapılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1440
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama4520
Proje18484
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü47103300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Cerrahinin vücut fizyolojisi, hücre biyolojisi, yara iyileşmesi, immünoloji, hastalık fizyopatolojisine ve genetik mekanizmalara moleküler, hücresel ve sistemik düzeyde olan etkileri hakkında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular.   X  
2. Gerçekleştirdiği çalışmalarda elde ettiği verileri uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. İstatistiksel ve biyolojik anlamlılığın, veri tutarlılığının ve heterojenliğin yaratacağı sonuçların öneminin farkında olur.  X  
3. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır. X   
4. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek donanımı geliştirir. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. X   
5. Cerrahi bilimler ve temel tıp bilimleri alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, hastalıklardan korunma ve tedavi konusunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. Cerrahi araştırmalar alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinlerarası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X
7. Cerrahi ve temel bilim çalışmalarına multidisipliner yaklaşım sergileyebilir. Farklı alanlardaki sağlık bilimleri konularını kavrar, bunlar arasında bağlantı kurar, yeni bilimsel yaklaşım ve hipotezlerin çözümüne dair önergeler sunar.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek