CAR801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II | CAR801 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Tezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası Diğer: Literatür İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır. | |||||
Kaynaklar | Bilimsel Arama Motorları Konu ile ilgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması |
3. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması |
4. Hafta | Hipotezin belirlenmesi |
5. Hafta | Literatür ve yöntem tartışmaları |
6. Hafta | Literatür ve yöntem tartışmaları |
7. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
8. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
9. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
10. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
11. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
12. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
13. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
14. Hafta | İlgili etik kurul başvurusunun yapılması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Proje | 1 | 84 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 47 | 103 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Cerrahinin vücut fizyolojisi, hücre biyolojisi, yara iyileşmesi, immünoloji, hastalık fizyopatolojisine ve genetik mekanizmalara moleküler, hücresel ve sistemik düzeyde olan etkileri hakkında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular. | X | ||||
2. Gerçekleştirdiği çalışmalarda elde ettiği verileri uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. İstatistiksel ve biyolojik anlamlılığın, veri tutarlılığının ve heterojenliğin yaratacağı sonuçların öneminin farkında olur. | X | ||||
3. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır. | X | ||||
4. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek donanımı geliştirir. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
5. Cerrahi bilimler ve temel tıp bilimleri alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, hastalıklardan korunma ve tedavi konusunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. Cerrahi araştırmalar alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinlerarası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Cerrahi ve temel bilim çalışmalarına multidisipliner yaklaşım sergileyebilir. Farklı alanlardaki sağlık bilimleri konularını kavrar, bunlar arasında bağlantı kurar, yeni bilimsel yaklaşım ve hipotezlerin çözümüne dair önergeler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek