ÇGE802 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III ÇGE802 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 2 5 12
Önkoşul(lar)-var iseTezle İlgili Araştırma Çalışmaları-II Dersinde Başarılı Olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Literatür İncelemesi, Pratik Uygulamalar  
Dersin sorumlusu(ları)Danışman Öğretim Üyesi 
Dersin amacıÖğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda planladığı araştırma protokolü ile ilgil finansal destek başvurusu hazırlaması, gerek duyuluyorsa başvurunun yapılması ve çalışma protokolünde gereken alan ya da uygulama koşullarının sağlanarak ön çalışmaların gerçekleştirilmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tezi ile ilgili alanda belirlediği bir araştırma konusunda seçtiği kuruma maddi destek için başvuru dosyası hazırlayabilir
  2. Gerek duyuluyorsa başvuruyu gerçekleştirebilir
  3. Çalışma alanında ön çalışmaları gerçekleştirebilir
Dersin içeriğiDoktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili oluşturdukları hipoteze uygun çalışma protokolü için proje destek başvurusunun hazırlanması ve ön çalışmaların yapılmasıdır.  
KaynaklarKonu ile ilgili literatür,
Uygulama alanları ile ilgili kurallar ve düzenlemeler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
2. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
3. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
4. HaftaAraştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması
5. HaftaBaşvurunun sunulması
6. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
7. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
8. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
9. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
10. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
11. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
12. HaftaÇalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması
13. HaftaGenel sınava hazırlık
14. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama1220
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1410
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama23264
Proje1100100
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü45146360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, bu konuda özgün çalışmalar planlar.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.    X
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.     X
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamalarda kullanır, eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlar, projeler ve araştırmalar geliştirerek etkin şekilde yürütür.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.     X
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek