HDK801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II HDK801 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseTezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Diğer: Literatür incelemesi  
Dersin sorumlusu(ları)Danışman 
Dersin amacıÖğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tezi ile ilgili alanda belirlediği bir araştırma konusunda hipotezi kurabilir
  2. Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünü oluşturabilir
  3. İlgili etik kurullara tez/ tez konusu ile ilgili etik kurul önerisi hazırlayabilir
  4. Tez/ tez konusu ile ilgili bir konuda ilgili etik kurula başvuru yapabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır.  
KaynaklarBilimsel Arama Motorları
Konu ile ilgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi
2. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
3. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
4. HaftaHipotezin belirlenmesi
5. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
6. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
7. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
8. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
9. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
10. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
11. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
12. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
13. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
14. Haftaİlgili etik kurul başvurusunun yapılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1440
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı035
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı064
Toplam99

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama4520
Proje18484
Ödevler14114
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü48116300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kadın sağlığı alanındaki gelişmeleri takip ederek problem alanlarını tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.    X
2. Kadının yaşamı boyunca sağlığını etkileyen faktörleri tanımlayarak birbirleri ile ilişkisini değerlendirir ve sentez eder.    X
3. Kadının sağlığı alanına özgü etik ve yasal konuların farkındadır, bu sorunlarla karşılaşıldığında ekip ile işbirliği kurarak etik ilkelere ve mevzuata uygun hareket eder.     X
4. Kadın sağlığı ile ilgili problem gördüğü alanlara yönelik araştırmaları bağımsız olarak planlar, uygular, değerlendirir, ulusal/uluslararası bilimsel aktivitelerde sunar ve bilimsel dergilerde yayınlar.    X
5. Kadın sağlığına yönelik makaleleri eleştirel bakış açısı ile yorumlar, değerlendirir, yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.    X
6. Uygulama alanlarında problem çözerek, değişim yaratarak, ekiple işbirliği yaparak ve etkili iletişim kurarak rol modeli olur.    X 
7. Kadın sağlığı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve liderlik eder.     X
8. Profesyonel bir meslek üyesi olarak ilgili mevzuata ve mesleki etik değerlere uygun hareket ederek kadının savunuculuğu yapar.    X
9. Kadının sağlığı ile ilgili konularda karar verme mekanizmalarında aktif rol alır.   X 
10. Toplumsal cinsiyet bakış açısının kadın sağlığına yansımalarını analiz ederek, toplumsal cinsiyet ayrımcılığının önlenmesine yönelik tüm aktivitelerde etkin rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek