HDK800 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I HDK800 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Diğer: Literatür incelemesi  
Dersin sorumlusu(ları)Danışman 
Dersin amacıDoktora öğrencilerine danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki özel bilgi ve deneyimlerini aktarması, öğrencilerin doğrudan tezi ya da tez ile ilişkili konularda problemleri tanımlaması, bu konu ile ilgili literatüre hakim olması ve belirlenen araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak bir literatür derlemesi hazırlamasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tezi ile ilgili alanda araştırma konularını belirleyebilir
  2. Bu konularda literatür tarayabilir
  3. Elde ettiği literatürü değerlendirebilir
  4. Bilimsel yazım kurallarını bilir
  5. Bilimsel makalenin bölümlerini ve içeriklerini bilir.
  6. Tezi ile ilgili alanda bilimsel araştırma makalesi ve/veya derleme yazabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte araştırma konularını belirlemesi ve bu konular üzerinde ayrıntılı okuma ve tartışmalar gerçekleştirerek bir derleme yapması  
KaynaklarBilimsel Arama Motorları  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
2. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
3. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
4. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
5. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
6. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
7. HaftaLiteratür bilgilerinin ışığında belirlenen araştırma konularının gözden geçirilmesi
8. HaftaAraştırma konularında düzelme/değişiklik gerekir ise literatür taramasının tekrarlanması, gerekli değilse bilgilerin derlenmesi
9. HaftaToplanan bilgiler ışında araştırma konularından birisinin seçilmesi
10. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
11. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
12. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
13. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
14. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1440
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje17676
Ödevler14228
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü5897240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kadın sağlığı alanındaki gelişmeleri takip ederek problem alanlarını tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.    X
2. Kadının yaşamı boyunca sağlığını etkileyen faktörleri tanımlayarak birbirleri ile ilişkisini değerlendirir ve sentez eder.    X
3. Kadının sağlığı alanına özgü etik ve yasal konuların farkındadır, bu sorunlarla karşılaşıldığında ekip ile işbirliği kurarak etik ilkelere ve mevzuata uygun hareket eder.     X
4. Kadın sağlığı ile ilgili problem gördüğü alanlara yönelik araştırmaları bağımsız olarak planlar, uygular, değerlendirir, ulusal/uluslararası bilimsel aktivitelerde sunar ve bilimsel dergilerde yayınlar.    X
5. Kadın sağlığına yönelik makaleleri eleştirel bakış açısı ile yorumlar, değerlendirir, yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.    X
6. Uygulama alanlarında problem çözerek, değişim yaratarak, ekiple işbirliği yaparak ve etkili iletişim kurarak rol modeli olur.    X 
7. Kadın sağlığı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve liderlik eder.     X
8. Profesyonel bir meslek üyesi olarak ilgili mevzuata ve mesleki etik değerlere uygun hareket ederek kadının savunuculuğu yapar.    X
9. Kadının sağlığı ile ilgili konularda karar verme mekanizmalarında aktif rol alır.   X 
10. Toplumsal cinsiyet bakış açısının kadın sağlığına yansımalarını analiz ederek, toplumsal cinsiyet ayrımcılığının önlenmesine yönelik tüm aktivitelerde etkin rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek