HDK800 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I | HDK800 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası Diğer: Literatür incelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman | |||||
Dersin amacı | Doktora öğrencilerine danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki özel bilgi ve deneyimlerini aktarması, öğrencilerin doğrudan tezi ya da tez ile ilişkili konularda problemleri tanımlaması, bu konu ile ilgili literatüre hakim olması ve belirlenen araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak bir literatür derlemesi hazırlamasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte araştırma konularını belirlemesi ve bu konular üzerinde ayrıntılı okuma ve tartışmalar gerçekleştirerek bir derleme yapması | |||||
Kaynaklar | Bilimsel Arama Motorları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi |
2. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi |
3. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi |
4. Hafta | Seçilen konularda literatür taraması |
5. Hafta | Seçilen konularda literatür taraması |
6. Hafta | Seçilen konularda literatür taraması |
7. Hafta | Literatür bilgilerinin ışığında belirlenen araştırma konularının gözden geçirilmesi |
8. Hafta | Araştırma konularında düzelme/değişiklik gerekir ise literatür taramasının tekrarlanması, gerekli değilse bilgilerin derlenmesi |
9. Hafta | Toplanan bilgiler ışında araştırma konularından birisinin seçilmesi |
10. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
11. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
12. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
13. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
14. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 76 | 76 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 58 | 97 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kadın sağlığı alanındaki gelişmeleri takip ederek problem alanlarını tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
2. Kadının yaşamı boyunca sağlığını etkileyen faktörleri tanımlayarak birbirleri ile ilişkisini değerlendirir ve sentez eder. | X | ||||
3. Kadının sağlığı alanına özgü etik ve yasal konuların farkındadır, bu sorunlarla karşılaşıldığında ekip ile işbirliği kurarak etik ilkelere ve mevzuata uygun hareket eder. | X | ||||
4. Kadın sağlığı ile ilgili problem gördüğü alanlara yönelik araştırmaları bağımsız olarak planlar, uygular, değerlendirir, ulusal/uluslararası bilimsel aktivitelerde sunar ve bilimsel dergilerde yayınlar. | X | ||||
5. Kadın sağlığına yönelik makaleleri eleştirel bakış açısı ile yorumlar, değerlendirir, yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. Uygulama alanlarında problem çözerek, değişim yaratarak, ekiple işbirliği yaparak ve etkili iletişim kurarak rol modeli olur. | X | ||||
7. Kadın sağlığı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve liderlik eder. | X | ||||
8. Profesyonel bir meslek üyesi olarak ilgili mevzuata ve mesleki etik değerlere uygun hareket ederek kadının savunuculuğu yapar. | X | ||||
9. Kadının sağlığı ile ilgili konularda karar verme mekanizmalarında aktif rol alır. | X | ||||
10. Toplumsal cinsiyet bakış açısının kadın sağlığına yansımalarını analiz ederek, toplumsal cinsiyet ayrımcılığının önlenmesine yönelik tüm aktivitelerde etkin rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek