TNB800 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I TNB800 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ 
Dersin amacıDoktora o?g?rencilerine danıs?man o?g?retim u?yesinin c?alıs?tıg?ı bilimsel alandaki o?zel bilgi ve deneyimlerini aktarması, o?g?rencilerin doğrudan tezi ya da tez ile ilişkili konularda problemleri tanımlaması, bu konu ile ilgili literatüre hakim olması ve belirlenen araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak bir literatur derlemesi hazırlamasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersi tamamlayan öğrenci; 1. Tezi ile ilgili alanda araştırma konularını belirleyebilir 2. Bu konularda literatür tarayabilir 3. Elde ettiği literatürü değerlendirebilir 4. Bilimsel yazım kurallarını bilir 5. Bilimsel makalenin bölümlerini ve içeriklerini bilir. 6. Tezi ile ilgili alanda bilimsel araştırma makalesi ve/veya derleme yazabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte araştırma konularını belirlemesi ve bu konular üzerinde ayrıntılı okuma ve tartışmalar gerçekleştirerek bir derleme yapması  
KaynaklarBilimsel Arama Motorları  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
2. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
3. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
4. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
5. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
6. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
7. HaftaLiteratür bilgilerinin ışığında belirlenen araştırma konularının gözden geçirilmesi
8. HaftaAraştırma konularında düzelme/değişiklik gerekir ise literatür taramasının tekrarlanması Gerekli değilse bilgilerin derlenmesi
9. HaftaToplanan bilgiler ışında araştırma konularından birisinin seçilmesi
10. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
11. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
12. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
13. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
14. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1440
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje18686
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4397240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel Nörolojik Bilimlere (Neuroscience) yönelik uluslararası düzeyde yayınları takip edip, bu bilgileri kendi çalışmalarında kullanabilecek derecede anlayabilme ve uygulama kapasitesine sahip olur, temel bilgileri çok iyi kavramış ve son gelişmeleri takip edebilecek yetiye sahip olur.    X
2. Çalışmaları ile ilgili tüm kaynaklara ulaşarak en son verilerden haberdar olur. Nörobilim alanında yapılan çalışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir (ulusal veya uluslararası dergilere hakemlik yapabilecek düzeyde bir çalışmayı irdeleyebilir ve fikirlerini açık bir şekilde belirttiği bir rapor düzenleyebilir). Programda yer alan literatür araştırma ve seminer derslerinde sunacağı makaleler ve seminerde bu becerileri değerlendirilir.    X
3. Ortaya koyduğu problemlere özgün yöntemler ve fikirler ile çözüm üretebilme yetisine sahip olur. Tez izleme dönemlerinde verdiği raporlar ile tez savunması bu becerileri elde edip etmediğini değerlendirmekte kullanılacaktır.    X
4. Programın bitiminde Temel Nörolojik Bilimler (Neuroscience) alanında lider olabilecek özelliklere sahip olur.    X
5. Program çerçevesinde ve diğer alanlarda çalışanlar ile ortak proje üretip, yürütebilmeli, kendi ekibini kurabilme ve yeni başlayanlara bilgi ve becerilerini aktarabilme kapasitesine sahip olur.    X
6. Elde edilen verileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. Bu amaç için literatür araştırma dersinde sunulan makaleleri eleştirebilir ve kendince uygun çözüm yolları önerebilir.    X
7. Temel Nörolojik Bilimler (Neuroscience) alanında iyi laboratuvar uygulamaları geliştirebilir.    X
8. Program bitiminde bağımsız bir araştırmacı ve nörobilim alanında eğitim verecek özelliklere sahip olur.    X
9. İlgilendiği alana yönelik deneysel modelleri geliştirebilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek