NEF800 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I | NEF800 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ | |||||
Dersin amacı | Doktora o?g?rencilerine danıs?man o?g?retim u?yesinin c?alıs?tıg?ı bilimsel alandaki o?zel bilgi ve deneyimlerini aktarması, o?g?rencilerin doğrudan tezi ya da tez ile ilişkili konularda problemleri tanımlaması, bu konu ile ilgili literatüre hakim olması ve belirlenen araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak bir literatur derlemesi hazırlamasıdır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte araştırma konularını belirlemesi ve bu konular üzerinde ayrıntılı okuma ve tartışmalar gerçekleştirerek bir derleme yapması | |||||
Kaynaklar | Bilimsel Arama Motorları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi |
2. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi |
3. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi |
4. Hafta | Seçilen konularda literatür taraması |
5. Hafta | Seçilen konularda literatür taraması |
6. Hafta | Seçilen konularda literatür taraması |
7. Hafta | Literatür bilgilerinin ışığında belirlenen araştırma konularının gözden geçirilmesi |
8. Hafta | Araştırma konularında düzelme/değişiklik gerekir ise literatür taramasının tekrarlanması Gerekli değilse bilgilerin derlenmesi |
9. Hafta | Toplanan bilgiler ışında araştırma konularından birisinin seçilmesi |
10. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
11. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
12. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
13. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
14. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 86 | 86 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 43 | 97 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Adaylar klinik nöro-elektrofizyoloji konusunda bilgi sahibi olurlar, uygulamaları yapabilirler, seminer ve ders anlatabilirler, araştırma planlayabilr ve yenilikleri takip edebilir. | X | ||||
2. Bu programı bitirenler nöro-elektrofizyoloji alanında yeni proje üretebilir ve yeni projeleri değerlendirebilecek düzeyde teorik bilgi ve beceri sahibi olurlar. | X | ||||
3. Programı bitiren adaylar çocuk ve erişkinlerde, EEG çekilmesi ve yorumlanmasını öğrenir, EEG ile ilgili temel uygulamalar, aktivasyon yöntemleri, EEG monitarizasyonu konularında teorik ve pratik bilgilere sahip olurlar. | X | ||||
4. Programı bitiren adaylar sinir iletim teknikleri, iğne elektromiyografisi, tek lif EMG'si, ardısıra sinir uyarımı, uyarılmış potansiyeller ve otonomik testler konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar, bu incelemeleri gerçekleştirip değerlendirebilir ve bu konularda tek başına bir laboratuar sorumluluğu üstlenebilecek ölçüde bilgi ve beceri sahibi olurlar. | X | ||||
5. Adaylar nöro-elektrofizyoloji ile ilgili cihazları tanır, kullanılma endikasyonlarını bilir ve uygulayabilirler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek