THB760 - MEDYA, KÜLTÜR ve EDEBİYAT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MEDYA, KÜLTÜR ve EDEBİYAT | THB760 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Kültürel bellek kavramını, belleğin medyada kullanımını ve edebiyat kültür ilişkisinin öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Medya, kültür ve edebiyat ilişkisi: Temel kavramlar, kaynaklar, yaklaşımlar ve ürünler.Kültür, edebiyat ve medya etkileşimi, medyanın yönlendirdiği edebiyat, uyarlamalar, senaryolar, kültürel belgeseller, diziler, filmler, edebiyat programları, köşe yazarlığı, çizgi romanlar, mizah basını ürünleri, gazeteci yazar ve şairler, edebiyat modaları, tüketim kültürü ve edebiyat, popüler kültür ve edebiyat, küreselleşen edebiyat, medya ve kültür değişmeleri, sanal kültür ve edebiyat vb. konuların açıklanması ve tartışılması.Sorunlar ve çözümler. | |||||
Kaynaklar | ? Öğüt-Eker, Gülin (2004), ?Gelenekten Geleceğe Halk Edebiyatı?, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara, s. 315-330. ? Öğüt-Eker, Gülin (2006), ?Teknolojik Gelişmeler ve Halk Edebiyatı?, Türk Edebiyatı Tarihi C. IV, TC Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, s. 615-626. ? Özdemir, N. (2001). ?Halkbilimi/Kültürbilimi- Medya?, Milli Folklor, 49: 87-93.s. ? Özdemir, N. (2006). ?Türk Edebiyatı ve Medya?, Milli Folklor, 70: 7- 21.s. ? Özdemir, N. (2006). ?Sanal Dünyanın Köy Monografileri?, Milli Folklor, 72: 23 36.s. ? Özdemir, N. (2006).?Osmanlı Tüketim Kültürü, Eğlence ve Yazılı Medya İlişkisi?, Milli Folklor, 73: 12-22. ? Özdemir, N. (2008), Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yay., Ankara. İLGİLİ DİĞER MAKALE ve KİTAPLAR |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kültür |
2. Hafta | Bellek ve kültürel bellek |
3. Hafta | Kültürel belleğin kod taşıyıcılığı |
4. Hafta | Gelenek-modernlik |
5. Hafta | Medya |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Medya ve kültür ilişkisi |
8. Hafta | Tüketim kültürü |
9. Hafta | Kültür ve senaryolar, kültürel belgeseller |
10. Hafta | Kültür ve diziler, filmler |
11. Hafta | Kültür ve edebiyat programları, köşe yazarlığı |
12. Hafta | Kültür ve çizgi romanlar, mizah basını ürünleri |
13. Hafta | Kültür ve gazeteci yazar ve şairler |
14. Hafta | Kültür ve edebiyat modaları |
15. Hafta | Kültür ve edebiyat modaları |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 1 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 48 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 120 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Halkbilimi alanına dair yeni ve özgün bilimsel düşünce üretebilir. | X | ||||
2. Uzmanlık gerektiren yöntem, kavram ve uygulama problemlerinde nitelikli ve özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi yayınlayarak yeni düşünce ve yöntemleri sunabilir. | X | ||||
4. Kültürel uzmanlık gerektiren toplumsal sorunların çözümünde liderlik yapar. | X | ||||
5. Ulusal ve Uluslararası düzeyde kültürel projelerin gerçekleşmesinde kurucu, yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır. | X | ||||
6. Kültürel miras yönetimi konusunda üst düzey bilgi sahibi olur. | X | ||||
7. Uygulamalı kültür bilimi konusunda kurumsal düzeyde çalışmalar yapar. | X | ||||
8. Medya organlarıyla işbirliği içerisinde toplumun ömür boyu öğrenme süreçlerini şekillendirir. | X | ||||
9. Yabancı dilde bir makaleyi- kitabı alanın terminolojisine dayalı olarak çevirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek