THB748 - TÜRK HALK EDEBİYATINDA İMAJ ve SEMBOL DÜNYASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK HALK EDEBİYATINDA İMAJ ve SEMBOL DÜNYASI | THB748 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. F. Gülay MİRZAOĞLU SIVACI | |||||
Dersin amacı | Türk Halk edebiyatında imaj ve sembol kullanımının düşünsel alt yapısını açıklayabilmek, İmaj ve sembollerin tarihi, kültürel, geleneksel boyutlarını tanımlamak. Halk anlatılarındaki imaj ve sembollerin açılımlarını yapabilmek. Farklı metinlerdeki ortak kullanımları karşılaştırabilmek İmaj ve sembolleri yorumlayabilmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türk Halk Edebiyatı?nın anonim, tekke ve aşık edebiyatı disiplinlerinde yüzyıllar içinde üretilen eserler arasından seçilen metinler üzerinden halk düşüncesinde yer eden imaj ve sembollerin incelenmesi. | |||||
Kaynaklar | ? Albayrak, Nurettin; Halk Edebiyatı Terimleri Sözlüğü, İstanbul: LM, 2002. ? Onay, A. Talat; Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı (Haz. Cemal Kurnaz) Ankara: TDV, 1992. ? Ersoy, Necmeddin; Semboller ve Yorumlar, İstanbul: Dönence, 2007. ? Levy-Bruhl, L.; İlkel Toplumlarda Mistik Deneyim ve Semboller, Ankara 2006 ? Özmen, İ.; Simgeler ve Rıza Kenti: Alevilik, İstanbul 2010 ? Colin, D.; Dictionnaire des Symboles, des Mythes et des Legends, İspange 2006 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Benzetme, mazmun, metafor,imge, imaj, sembol, söylem kavramları |
2. Hafta | İmge, imaj, ve sembollerin kaynakları |
3. Hafta | Kültürel bağlamda, kültürler arasında imaj ve sembol |
4. Hafta | İmaj ve sembol kullanımının düşünsel ve estetik boyutları |
5. Hafta | İmaj ve sembol örnekleri üzerinde çalışma |
6. Hafta | İmaj ve sembol kaynakları olarak mitler ve efsaneler |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Destanlarda İmaj ve sembol (seçilmiş metin çözümlemeleri) |
9. Hafta | Destanlarda İmaj ve sembol (seçilmiş metin çözümlemeleri) |
10. Hafta | Masal ve halk hikayelerinde imaj ve semboller (seçilmiş metin çözümlemeleri) |
11. Hafta | Aşık tarzı şiir geleneğinde imaj ve semboller (seçilmiş metin çözümlemeleri) |
12. Hafta | Tekke şiiri geleneğinde imaj ve semboller (seçilmiş metin çözümlemeleri) |
13. Hafta | Tekke şiiri geleneğinde imaj ve semboller (seçilmiş metin çözümlemeleri) |
14. Hafta | Gündelik konuşmalarda / Halk dilinde imaj ve semboller ve genel değerlendirme |
15. Hafta | Gündelik konuşmalarda / Halk dilinde imaj ve semboller ve genel değerlendirme |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 48 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 120 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Halkbilimi alanına dair yeni ve özgün bilimsel düşünce üretebilir. | X | ||||
2. Uzmanlık gerektiren yöntem, kavram ve uygulama problemlerinde nitelikli ve özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi yayınlayarak yeni düşünce ve yöntemleri sunabilir. | X | ||||
4. Kültürel uzmanlık gerektiren toplumsal sorunların çözümünde liderlik yapar. | X | ||||
5. Ulusal ve Uluslararası düzeyde kültürel projelerin gerçekleşmesinde kurucu, yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır. | X | ||||
6. Kültürel miras yönetimi konusunda üst düzey bilgi sahibi olur. | X | ||||
7. Uygulamalı kültür bilimi konusunda kurumsal düzeyde çalışmalar yapar. | X | ||||
8. Medya organlarıyla işbirliği içerisinde toplumun ömür boyu öğrenme süreçlerini şekillendirir. | X | ||||
9. Yabancı dilde bir makaleyi- kitabı alanın terminolojisine dayalı olarak çevirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek