THB748 - TÜRK HALK EDEBİYATINDA İMAJ ve SEMBOL DÜNYASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK HALK EDEBİYATINDA İMAJ ve SEMBOL DÜNYASI THB748 Bahar 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. F. Gülay MİRZAOĞLU SIVACI 
Dersin amacıTürk Halk edebiyatında imaj ve sembol kullanımının düşünsel alt yapısını açıklayabilmek, İmaj ve sembollerin tarihi, kültürel, geleneksel boyutlarını tanımlamak. Halk anlatılarındaki imaj ve sembollerin açılımlarını yapabilmek. Farklı metinlerdeki ortak kullanımları karşılaştırabilmek İmaj ve sembolleri yorumlayabilmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Ders içeriğinin ve Türk halk edebiyatı disiplinlerinin tanıtılması, İmaj ve sembol kavramları üzerine birkaç söz, ? Kültürel bağlamda ve edebi sanatlarda imaj ve sembol, ? Değerler sisteminin özeti olarak imaj ve sembol, ? Düşüncenin görüntüsü olarak imaj ve sembol, ? Estetik algının gösterimi olarak imaj ve sembol, ? Halk anlatılarında imaj ve sembol:
Dersin içeriğiTürk Halk Edebiyatı?nın anonim, tekke ve aşık edebiyatı disiplinlerinde yüzyıllar içinde üretilen eserler arasından seçilen metinler üzerinden halk düşüncesinde yer eden imaj ve sembollerin incelenmesi. 
Kaynaklar? Albayrak, Nurettin; Halk Edebiyatı Terimleri Sözlüğü, İstanbul: LM, 2002.
? Onay, A. Talat; Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı (Haz. Cemal Kurnaz) Ankara: TDV, 1992.
? Ersoy, Necmeddin; Semboller ve Yorumlar, İstanbul: Dönence, 2007.
? Levy-Bruhl, L.; İlkel Toplumlarda Mistik Deneyim ve Semboller, Ankara 2006
? Özmen, İ.; Simgeler ve Rıza Kenti: Alevilik, İstanbul 2010
? Colin, D.; Dictionnaire des Symboles, des Mythes et des Legends, İspange 2006 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBenzetme, mazmun, metafor,imge, imaj, sembol, söylem kavramları
2. Haftaİmge, imaj, ve sembollerin kaynakları
3. HaftaKültürel bağlamda, kültürler arasında imaj ve sembol
4. Haftaİmaj ve sembol kullanımının düşünsel ve estetik boyutları
5. Haftaİmaj ve sembol örnekleri üzerinde çalışma
6. Haftaİmaj ve sembol kaynakları olarak mitler ve efsaneler
7. HaftaAra sınav
8. HaftaDestanlarda İmaj ve sembol (seçilmiş metin çözümlemeleri)
9. HaftaDestanlarda İmaj ve sembol (seçilmiş metin çözümlemeleri)
10. HaftaMasal ve halk hikayelerinde imaj ve semboller (seçilmiş metin çözümlemeleri)
11. HaftaAşık tarzı şiir geleneğinde imaj ve semboller (seçilmiş metin çözümlemeleri)
12. HaftaTekke şiiri geleneğinde imaj ve semboller (seçilmiş metin çözümlemeleri)
13. HaftaTekke şiiri geleneğinde imaj ve semboller (seçilmiş metin çözümlemeleri)
14. HaftaGündelik konuşmalarda / Halk dilinde imaj ve semboller ve genel değerlendirme
15. HaftaGündelik konuşmalarda / Halk dilinde imaj ve semboller ve genel değerlendirme
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler25
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14848
Ara sınavlara hazırlanma süresi12424
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü33120210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Halkbilimi alanına dair yeni ve özgün bilimsel düşünce üretebilir.    X
2. Uzmanlık gerektiren yöntem, kavram ve uygulama problemlerinde nitelikli ve özgün sonuçlara ulaşabilir.     X
3. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi yayınlayarak yeni düşünce ve yöntemleri sunabilir.    X
4. Kültürel uzmanlık gerektiren toplumsal sorunların çözümünde liderlik yapar.    X
5. Ulusal ve Uluslararası düzeyde kültürel projelerin gerçekleşmesinde kurucu, yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır.    X
6. Kültürel miras yönetimi konusunda üst düzey bilgi sahibi olur.    X
7. Uygulamalı kültür bilimi konusunda kurumsal düzeyde çalışmalar yapar.    X
8. Medya organlarıyla işbirliği içerisinde toplumun ömür boyu öğrenme süreçlerini şekillendirir.    X
9. Yabancı dilde bir makaleyi- kitabı alanın terminolojisine dayalı olarak çevirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek