THB761 - GELENEKSEL MÜZİK ve KÜLTÜR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GELENEKSEL MÜZİK ve KÜLTÜR THB761 Güz 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Alan Gezisi
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıBu dersin amacı, geleneksel müzik ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları açıklamak, Türk halk müziği araştırmaları ile ilgili kavramları, terimleri ve güncel yaklaşım biçimlerini tanıtmak, halk türkülerini yaratım, icra ve yapı ilişkisi çerçevesinde incelemek, örnekler üzerinde ritüel ve müzik ilişkisini çok boyutlu olarak analiz etmek ve halk müziğinin anlam ve işlevlerini araştırma ve inceleme yöntemlerini öğretmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, ? Geleneksel müzik ile ilgili başlıca kavramları ve yaklaşımları açıklayabilir, ? Türk halk müziği araştırmalarında kavramları ve güncel yaklaşımları tanıtabilir; ? Halk türkülerinde yaratım, icra ve yapı ilişkisini kavrar ? Belirli örnekler üzerinde ritüel ve müzik ilişkisini analiz eder ? Halk müziğinin anlam ve işlevlerini ifade edebileceği deneysel bir araştırma yapabilir.
Dersin içeriği? Geleneksel müzik araştırmalarında kavramlar ve güncel yaklaşımlar
? Türk halk müziği örneklerinin genel, bölgesel ve yerel özellikleri
? Halk türkülerinde yaratım, icra, yapı ve icra ilişkisi
? Ritüel ve müzik
? Halk müziğinin anlam ve işlevlerinin teorik ve deneysel araştırmalar yoluyla incelenmesi
 
Kaynaklar? Lomax, Alan. 1968. Folksong Style andCulture.
? Merriam, Alan P. 1964. TheAnthropology of Music. Evaston Illinois: Northwestern UniversityPress.
? Nettl, Bruno (2005), The Study of Ethnomusicology, University of Illinois Press.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGeleneksel müzik ile ilgili başlıca kavramlar ve yaklaşımlar
2. HaftaGeleneksel müzik ile ilgili başlıca kavramlar ve yaklaşımlar
3. HaftaGeleneksel Türk müziği araştırmalarında kavramlar ve güncel yaklaşımlar
4. HaftaGeleneksel müzik türleri: kavramlar ve tanımlar
5. HaftaGeleneksel müzik türleri: kavramlar ve tanımlar
6. HaftaGeleneksel müziğin icra ortamları
7. HaftaAra sınav
8. HaftaGeleneksel müzik bağlamında halk türkülerinde yaratım ve icra özellikleri
9. HaftaGeleneksel müzik bağlamında halk türkülerinde yaratım, icra ve yapı ilişkisi
10. HaftaRitüel ve müzik ilişkisi
11. HaftaRitüel ve müzik ilişkisinin belirli örnekler üzerinde analizi
12. HaftaGeleneksel Müzik ve Kültür İlişkisi
13. HaftaKültürel bağlamda halk müziğinin anlam ve işlevleri
14. HaftaHalk müziğinin kültürel bağlamda anlam ve işlevine yönelik teorik ve deneysel araştırmalar
15. HaftaHalk müziğinin kültürel bağlamda anlam ve işlevine yönelik teorik ve deneysel araştırmalar
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)05
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler135
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14848
Ara sınavlara hazırlanma süresi12424
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü33120210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Halkbilimi alanına dair yeni ve özgün bilimsel düşünce üretebilir.    X
2. Uzmanlık gerektiren yöntem, kavram ve uygulama problemlerinde nitelikli ve özgün sonuçlara ulaşabilir.     X
3. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi yayınlayarak yeni düşünce ve yöntemleri sunabilir.    X
4. Kültürel uzmanlık gerektiren toplumsal sorunların çözümünde liderlik yapar.    X
5. Ulusal ve Uluslararası düzeyde kültürel projelerin gerçekleşmesinde kurucu, yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır.    X
6. Kültürel miras yönetimi konusunda üst düzey bilgi sahibi olur.    X
7. Uygulamalı kültür bilimi konusunda kurumsal düzeyde çalışmalar yapar.    X
8. Medya organlarıyla işbirliği içerisinde toplumun ömür boyu öğrenme süreçlerini şekillendirir.    X
9. Yabancı dilde bir makaleyi- kitabı alanın terminolojisine dayalı olarak çevirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek