THB761 - GELENEKSEL MÜZİK ve KÜLTÜR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL MÜZİK ve KÜLTÜR | THB761 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, geleneksel müzik ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları açıklamak, Türk halk müziği araştırmaları ile ilgili kavramları, terimleri ve güncel yaklaşım biçimlerini tanıtmak, halk türkülerini yaratım, icra ve yapı ilişkisi çerçevesinde incelemek, örnekler üzerinde ritüel ve müzik ilişkisini çok boyutlu olarak analiz etmek ve halk müziğinin anlam ve işlevlerini araştırma ve inceleme yöntemlerini öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Geleneksel müzik araştırmalarında kavramlar ve güncel yaklaşımlar ? Türk halk müziği örneklerinin genel, bölgesel ve yerel özellikleri ? Halk türkülerinde yaratım, icra, yapı ve icra ilişkisi ? Ritüel ve müzik ? Halk müziğinin anlam ve işlevlerinin teorik ve deneysel araştırmalar yoluyla incelenmesi | |||||
Kaynaklar | ? Lomax, Alan. 1968. Folksong Style andCulture. ? Merriam, Alan P. 1964. TheAnthropology of Music. Evaston Illinois: Northwestern UniversityPress. ? Nettl, Bruno (2005), The Study of Ethnomusicology, University of Illinois Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Geleneksel müzik ile ilgili başlıca kavramlar ve yaklaşımlar |
2. Hafta | Geleneksel müzik ile ilgili başlıca kavramlar ve yaklaşımlar |
3. Hafta | Geleneksel Türk müziği araştırmalarında kavramlar ve güncel yaklaşımlar |
4. Hafta | Geleneksel müzik türleri: kavramlar ve tanımlar |
5. Hafta | Geleneksel müzik türleri: kavramlar ve tanımlar |
6. Hafta | Geleneksel müziğin icra ortamları |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Geleneksel müzik bağlamında halk türkülerinde yaratım ve icra özellikleri |
9. Hafta | Geleneksel müzik bağlamında halk türkülerinde yaratım, icra ve yapı ilişkisi |
10. Hafta | Ritüel ve müzik ilişkisi |
11. Hafta | Ritüel ve müzik ilişkisinin belirli örnekler üzerinde analizi |
12. Hafta | Geleneksel Müzik ve Kültür İlişkisi |
13. Hafta | Kültürel bağlamda halk müziğinin anlam ve işlevleri |
14. Hafta | Halk müziğinin kültürel bağlamda anlam ve işlevine yönelik teorik ve deneysel araştırmalar |
15. Hafta | Halk müziğinin kültürel bağlamda anlam ve işlevine yönelik teorik ve deneysel araştırmalar |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 35 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 48 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 120 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Halkbilimi alanına dair yeni ve özgün bilimsel düşünce üretebilir. | X | ||||
2. Uzmanlık gerektiren yöntem, kavram ve uygulama problemlerinde nitelikli ve özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi yayınlayarak yeni düşünce ve yöntemleri sunabilir. | X | ||||
4. Kültürel uzmanlık gerektiren toplumsal sorunların çözümünde liderlik yapar. | X | ||||
5. Ulusal ve Uluslararası düzeyde kültürel projelerin gerçekleşmesinde kurucu, yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır. | X | ||||
6. Kültürel miras yönetimi konusunda üst düzey bilgi sahibi olur. | X | ||||
7. Uygulamalı kültür bilimi konusunda kurumsal düzeyde çalışmalar yapar. | X | ||||
8. Medya organlarıyla işbirliği içerisinde toplumun ömür boyu öğrenme süreçlerini şekillendirir. | X | ||||
9. Yabancı dilde bir makaleyi- kitabı alanın terminolojisine dayalı olarak çevirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek