THB741 - SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS | THB741 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nebi Özdemir | |||||
Dersin amacı | Bu derste ilgili temel kavram ve yaklaşımlarla birlikte UNESCO doğal ve kültürel miras ile somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri, envanterleri ve listeleri, kültürel miras yönetimi, somut olmayan kültürel miras envanterleri, yaşayan insan hazineleri, geleneksel bilginin korunması, kültürel politikalar ve projeler, kent müzesi yönetimi gibi konular tartışılacak ve yorumlanacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel kavramlar ve yaklaşımlar UNESCO doğal ve somut/somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri ve listeleri Somut olmayan kültürel miras envanterleri Kültürel miras yönetimi Yaşayan insan hazineleri Geleneksel bilginin korunması Kültürel politikalar, planlar ve projeler Kültürel miras yönetimi Kent müzesi yönetimi | |||||
Kaynaklar | Oğuz, M.Ö. (2009). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Geleneksel Yay., Ankara. Özdemir, N. (2009),?Kültür Ekonomisi ve Kültür Endüstrileri ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi?, Milli Folklor, 84: 73- 86.s. Özdemir, N. (2012). Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yay. Ankara. ICHCAP, (2009). Networking& Information for Safeguarding of Intangible Cultural Heritage, Daejeon. UNESCO, (2006). Masterpieces od the Oral and Intangible Heritage of Humanity.Paris. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar ve yaklaşımlar |
2. Hafta | UNESCO doğal ve somut/somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri ve listeleri |
3. Hafta | UNESCO doğal ve somut/somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri ve listeleri |
4. Hafta | UNESCO doğal ve somut/somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri ve listeleri |
5. Hafta | UNESCO doğal ve somut/somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri ve listeleri |
6. Hafta | Somut olmayan kültürel miras envanterleri |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Kültürel miras yönetimi |
9. Hafta | Yaşayan insan hazineleri |
10. Hafta | Geleneksel bilginin korunması |
11. Hafta | Kültürel politikalar, planlar ve projeler |
12. Hafta | Kültürel politikalar, planlar ve projeler |
13. Hafta | Kent müzesi yönetimi |
14. Hafta | Kent müzesi yönetimi |
15. Hafta | Kent müzesi yönetimi |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 48 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 120 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Halkbilimi alanına dair yeni ve özgün bilimsel düşünce üretebilir. | X | ||||
2. Uzmanlık gerektiren yöntem, kavram ve uygulama problemlerinde nitelikli ve özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi yayınlayarak yeni düşünce ve yöntemleri sunabilir. | X | ||||
4. Kültürel uzmanlık gerektiren toplumsal sorunların çözümünde liderlik yapar. | X | ||||
5. Ulusal ve Uluslararası düzeyde kültürel projelerin gerçekleşmesinde kurucu, yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır. | X | ||||
6. Kültürel miras yönetimi konusunda üst düzey bilgi sahibi olur. | X | ||||
7. Uygulamalı kültür bilimi konusunda kurumsal düzeyde çalışmalar yapar. | X | ||||
8. Medya organlarıyla işbirliği içerisinde toplumun ömür boyu öğrenme süreçlerini şekillendirir. | X | ||||
9. Yabancı dilde bir makaleyi- kitabı alanın terminolojisine dayalı olarak çevirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek