THB741 - SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS THB741 Güz 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Nebi Özdemir 
Dersin amacıBu derste ilgili temel kavram ve yaklaşımlarla birlikte UNESCO doğal ve kültürel miras ile somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri, envanterleri ve listeleri, kültürel miras yönetimi, somut olmayan kültürel miras envanterleri, yaşayan insan hazineleri, geleneksel bilginin korunması, kültürel politikalar ve projeler, kent müzesi yönetimi gibi konular tartışılacak ve yorumlanacaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, UNESCO doğal ve kültürel miras ile somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri, envanterleri ve listeleri, kültürel miras yönetimi, somut olmayan kültürel miras envanterleri, yaşayan insan hazineleri, geleneksel bilginin korunması, kültürel politikalar ve projeler, kent müzesi yönetimi gibi konuları açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir.
Dersin içeriğiTemel kavramlar ve yaklaşımlar
UNESCO doğal ve somut/somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri ve listeleri
Somut olmayan kültürel miras envanterleri
Kültürel miras yönetimi
Yaşayan insan hazineleri
Geleneksel bilginin korunması
Kültürel politikalar, planlar ve projeler
Kültürel miras yönetimi
Kent müzesi yönetimi 
KaynaklarOğuz, M.Ö. (2009). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Geleneksel Yay., Ankara.
Özdemir, N. (2009),?Kültür Ekonomisi ve Kültür Endüstrileri ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi?, Milli Folklor, 84: 73- 86.s.
Özdemir, N. (2012). Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yay. Ankara.
ICHCAP, (2009). Networking& Information for Safeguarding of Intangible Cultural Heritage, Daejeon.
UNESCO, (2006). Masterpieces od the Oral and Intangible Heritage of Humanity.Paris. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel kavramlar ve yaklaşımlar
2. HaftaUNESCO doğal ve somut/somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri ve listeleri
3. HaftaUNESCO doğal ve somut/somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri ve listeleri
4. HaftaUNESCO doğal ve somut/somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri ve listeleri
5. HaftaUNESCO doğal ve somut/somut olmayan kültürel miras sözleşmeleri ve listeleri
6. HaftaSomut olmayan kültürel miras envanterleri
7. HaftaAra sınav
8. HaftaKültürel miras yönetimi
9. HaftaYaşayan insan hazineleri
10. HaftaGeleneksel bilginin korunması
11. HaftaKültürel politikalar, planlar ve projeler
12. HaftaKültürel politikalar, planlar ve projeler
13. HaftaKent müzesi yönetimi
14. HaftaKent müzesi yönetimi
15. HaftaKent müzesi yönetimi
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı340
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14848
Ara sınavlara hazırlanma süresi12424
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü33120210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Halkbilimi alanına dair yeni ve özgün bilimsel düşünce üretebilir.    X
2. Uzmanlık gerektiren yöntem, kavram ve uygulama problemlerinde nitelikli ve özgün sonuçlara ulaşabilir.     X
3. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi yayınlayarak yeni düşünce ve yöntemleri sunabilir.    X
4. Kültürel uzmanlık gerektiren toplumsal sorunların çözümünde liderlik yapar.    X
5. Ulusal ve Uluslararası düzeyde kültürel projelerin gerçekleşmesinde kurucu, yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır.    X
6. Kültürel miras yönetimi konusunda üst düzey bilgi sahibi olur.    X
7. Uygulamalı kültür bilimi konusunda kurumsal düzeyde çalışmalar yapar.    X
8. Medya organlarıyla işbirliği içerisinde toplumun ömür boyu öğrenme süreçlerini şekillendirir.    X
9. Yabancı dilde bir makaleyi- kitabı alanın terminolojisine dayalı olarak çevirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek