THB723 - GİYİM-KUŞAM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GİYİM-KUŞAM THB723 Güz 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıBu derste ilgili temel kavram ve yaklaşımların yanında Türk giyim-kuşam geleneği ile popüler kültür, moda, kimlik, iletişim, medya, kitle kültürü, tüketim kültürü vb. arasındaki ilişkiler tartışılacak ve yorumlanacaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, ilgili temel kavram ve yaklaşımların yanında Türk giyim-kuşam geleneği ile popüler kültür, moda, kimlik, iletişim, medya, kitle kültürü, tüketim kültürü vb. arasındaki ilişkileri açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir.
Dersin içeriğiTemel kavramlar ve yaklaşımlar
Dünyada ve Türkiye?de giyim-kuşam tarihi
Giyim-kuşam ve popüler kültür
Giyim-kuşam ve moda
Moda ve kimlik
Giyim-kuşam ve iletişim
Giyim-kuşam ve medya
Giyim-kuşam ve kitle kültürü
 
KaynaklarEninger, W. (2006). ?Giyim?. (Çev. N. Özdemir). Milli Folklor, 39, 1998: 92-96.s.
Davis, F. (1997). Moda, Kültür ve Kimlik. (Çev. Ö. Arıkan) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.s.
Özdemir, N. (2005). Cumhuriyet Dönemi Türk Eğlence Kültürü, Akçağ Yay. Ankara.
Koçkar, M. T. (Edt.) (2008). Halk Kültüründe Giyim-Kuşam ve Süslenme Uluslararası Sempozyumu Bildirileri, Eskişehir Osmangazi Üniv. Yay.
Koçu, R.E. (1967). Türk Giyim-Kuşam ve Süslenme Sözlüğü. Sümerbank Yay. Ankara.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel kavramlar ve yaklaşımlar
2. HaftaDünyada ve Türkiye?de giyim-kuşam tarihi
3. HaftaDünyada ve Türkiye?de giyim-kuşam tarihi
4. HaftaGiyim-kuşam ve popüler kültür
5. HaftaGiyim-kuşam ve popüler kültür
6. HaftaAra sınav
7. HaftaGiyim-kuşam ve moda
8. HaftaModa ve kimlik
9. HaftaGiyim-kuşam ve iletişim
10. HaftaGiyim-kuşam ve medya
11. HaftaGiyim-kuşam ve kitle kültürü
12. HaftaGiyim-kuşam ve kitle kültürü
13. HaftaGiyim-kuşam ve tüketim kültürü
14. HaftaGiyim-kuşam ve tüketim kültürü
15. HaftaFinal Sınavına Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı340
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14848
Ara sınavlara hazırlanma süresi12424
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü33120210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Halkbilimi alanına dair yeni ve özgün bilimsel düşünce üretebilir.    X
2. Uzmanlık gerektiren yöntem, kavram ve uygulama problemlerinde nitelikli ve özgün sonuçlara ulaşabilir.     X
3. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi yayınlayarak yeni düşünce ve yöntemleri sunabilir.    X
4. Kültürel uzmanlık gerektiren toplumsal sorunların çözümünde liderlik yapar.    X
5. Ulusal ve Uluslararası düzeyde kültürel projelerin gerçekleşmesinde kurucu, yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır.    X
6. Kültürel miras yönetimi konusunda üst düzey bilgi sahibi olur.    X
7. Uygulamalı kültür bilimi konusunda kurumsal düzeyde çalışmalar yapar.    X
8. Medya organlarıyla işbirliği içerisinde toplumun ömür boyu öğrenme süreçlerini şekillendirir.    X
9. Yabancı dilde bir makaleyi- kitabı alanın terminolojisine dayalı olarak çevirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek