TAR799 - TARİH ARAŞTIRMA SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TARİH ARAŞTIRMA SEMİNERİ | TAR799 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Seminer hazırlamada kullanılacak araştırma yöntem ve teknikleri kavramak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Teorik ve pratik olarak bir seminerin hazırlanma yöntem ve teknikleri | |||||
Kaynaklar | Toprak, Z, Acun R ve diğerleri (2015), Tarih için Metodoloji İstanbul: Pegem Akademi. Togan, Z.V. (1981). Tarihte Usul, İstanbul Kütükoğlu, M.S. (1997). Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul Faroqhi, S. (2001). Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir? İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seminer ve seminerler hakkında genel bilgiler |
2. Hafta | Seminer araştırma-yazma-sunma teknikleri ve yöntemleri |
3. Hafta | Seminer konuları hakkında bilgilendirme ve tartışma |
4. Hafta | Seminer konusu araştırma, kaynak tarama ve kaynakça yönetim sistemleri |
5. Hafta | Seminer konularının tespit edilen konuların değerlendirilmesi ve konu dağıtımı |
6. Hafta | Seminer sunumları ve tartışma |
7. Hafta | Seminer sunumları ve tartışma |
8. Hafta | Seminer sunumları ve tartışma |
9. Hafta | Seminer sunumları ve tartışma |
10. Hafta | Seminer sunumları ve tartışma |
11. Hafta | Seminer sunumları ve tartışma |
12. Hafta | Seminer sunumları ve tartışma |
13. Hafta | Seminer sunumları ve tartışma |
14. Hafta | Seminer sunumları ve tartışma |
15. Hafta | Değerlendirme-Final-Sunum |
16. Hafta | Değerlendirme-Final-Sunum |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 25 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 110 | 110 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 30 | 170 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tarih alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yaratıcı düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | X | ||||
2. Disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni ve karmaşık fikir, tartışma ve gelişmeleri çözümleyebilme ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Temel tarih kaynaklarını, bunların dil ve özelliklerini uzmanlık düzeyinde bilir ve tenkit eder, bu kaynaklardaki verileri bilgisayar programları dahil bilimsel yöntemlerle analiz edip değerlendirir, bu amaçla yeni model ve uygulamalar geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek