CAR703 - CERRAHİ ARAŞTIRMALARA MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIM II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
CERRAHİ ARAŞTIRMALARA MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIM II CAR703 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseCAR701 dersini almış olmak.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Derya Karakoç, Prof. Dr. Saniye Ekinci, Prof. Dr. Ayşegül Üner, Prof. Dr. Serhat Ünal, Prof. Dr. İlhan Tezcan, Prof. Dr. Selçuk Dağdelen, Prof. Dr. Alev Özön, Prof. Dr. Erhan Hamaloğlu, Doç. Dr. Banu Kılıçaslan, Prof. Dr. Bülent Altun 
Dersin amacıCerrahi alanında yürütülen araştırma faaliyetlerinde multidisipliner yaklaşımların öneminin kavranması. Cerrahi ile ilişkilendirilebilecek, kliniğe yansıyan fizyopatolojik durumların durumların (kanser, enfeksiyon, immün yetmezlik, metabolik hastalıklar gibi) sağlık temel bilimleri açısından algılanması ve öneminin kavranması.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kanser, enfeksiyon, immün yetmezlik, metabolik hastalıkların etiyopatolojisi ve fizyopatolojisi hakkında bilgiler edinilir. İlgili klinik tablolar varlığında cerrahinin hücre biyolojisi, doku fizyolojisi ve gelişimi, bağışıklık sistemi üzerine olan etkileri hakkında bilgi edinilmesi.
  2. Farklılıkların hastalıkların cerrahi sonrasında iyileşme sürecine ve cerrahi işlemin başarısına olan etkisini klinik vetemel bilim açısından kavrnması.
  3. Farklı klinik tablolar nedeniyle değişen doku ve sistemik yanıtların cerrahi işlemlere karşı verilen biyolojik yanıtı değiştrebileceği kavranır ve bu durumlar göz önünde bulundurularak orijinal sorular sormayı öğrenilir.
Dersin içeriğiTümör biyolojisi, enfeksiyon hastalıkları, immün yetmezlikler, diyabet ve metabolik hastalıklara cerrahi vetemel bilim açısından multidisipliner yaklaşım. 
Kaynaklar1. Bruce Alberts, Alexander Johnson ve ark., Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, Garland Science 2014.
2. Vinay Kumar, Abul Abbas, Jon Aster, Robbins Basic Pathology, 9th Edition, Elsevier.
3. Abul Abbas Andrew, H. Lichtman, Shiv Pillai, Cellular and Molecular Immunology, 9th Edition, Elsevier
4. Schwatrz
5. Sabiston
6. Greenfield
7. Pediatric Surgery
8. Surgical Research
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTümör biyolojisi - karsinogenez
2. HaftaTümör biyolojisi - metastaz
3. HaftaOnkolojik cerrahide multidisipliner yaklaşım I
4. HaftaOnkolojik cerrahide multidisipliner yaklaşım II
5. HaftaEnfeksiyon hastalıkları I
6. HaftaEnfeksiyon hastalıkları II
7. HaftaSepsis
8. HaftaEnfeksiyon ve cerrahiye multidisipliner yaklaşım I
9. HaftaEnfeksiyon ve cerrahiye multidisipliner yaklaşım II
10. HaftaPrimer immün yetmezlik
11. HaftaSekonder immün yetmezlik
12. Haftaİmmün yetmezlik ve cerrahiye multidisipliner yaklaşım
13. HaftaDiyabet ve metabolik hastalıklar
14. HaftaDiyabet ve cerrahiye multidisipliner yaklaşım
15. HaftaSunumlar
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1425
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav155
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı045
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı055
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)158120
Sunum / Seminer Hazırlama21938
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi425100
Toplam İş Yükü3555300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Cerrahinin vücut fizyolojisi, hücre biyolojisi, yara iyileşmesi, immünoloji, hastalık fizyopatolojisine ve genetik mekanizmalara moleküler, hücresel ve sistemik düzeyde olan etkileri hakkında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular.     X
2. Gerçekleştirdiği çalışmalarda elde ettiği verileri uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. İstatistiksel ve biyolojik anlamlılığın, veri tutarlılığının ve heterojenliğin yaratacağı sonuçların öneminin farkında olur.  X  
3. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır.   X 
4. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek donanımı geliştirir. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.  X  
5. Cerrahi bilimler ve temel tıp bilimleri alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, hastalıklardan korunma ve tedavi konusunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. Cerrahi araştırmalar alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinlerarası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.  X  
7. Cerrahi ve temel bilim çalışmalarına multidisipliner yaklaşım sergileyebilir. Farklı alanlardaki sağlık bilimleri konularını kavrar, bunlar arasında bağlantı kurar, yeni bilimsel yaklaşım ve hipotezlerin çözümüne dair önergeler sunar.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek