CAR703 - CERRAHİ ARAŞTIRMALARA MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIM II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
CERRAHİ ARAŞTIRMALARA MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIM II | CAR703 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | CAR701 dersini almış olmak. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Derya Karakoç, Prof. Dr. Saniye Ekinci, Prof. Dr. Ayşegül Üner, Prof. Dr. Serhat Ünal, Prof. Dr. İlhan Tezcan, Prof. Dr. Selçuk Dağdelen, Prof. Dr. Alev Özön, Prof. Dr. Erhan Hamaloğlu, Doç. Dr. Banu Kılıçaslan, Prof. Dr. Bülent Altun | |||||
Dersin amacı | Cerrahi alanında yürütülen araştırma faaliyetlerinde multidisipliner yaklaşımların öneminin kavranması. Cerrahi ile ilişkilendirilebilecek, kliniğe yansıyan fizyopatolojik durumların durumların (kanser, enfeksiyon, immün yetmezlik, metabolik hastalıklar gibi) sağlık temel bilimleri açısından algılanması ve öneminin kavranması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tümör biyolojisi, enfeksiyon hastalıkları, immün yetmezlikler, diyabet ve metabolik hastalıklara cerrahi vetemel bilim açısından multidisipliner yaklaşım. | |||||
Kaynaklar | 1. Bruce Alberts, Alexander Johnson ve ark., Molecular Biology of the Cell, 6th Edition, Garland Science 2014. 2. Vinay Kumar, Abul Abbas, Jon Aster, Robbins Basic Pathology, 9th Edition, Elsevier. 3. Abul Abbas Andrew, H. Lichtman, Shiv Pillai, Cellular and Molecular Immunology, 9th Edition, Elsevier 4. Schwatrz 5. Sabiston 6. Greenfield 7. Pediatric Surgery 8. Surgical Research |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tümör biyolojisi - karsinogenez |
2. Hafta | Tümör biyolojisi - metastaz |
3. Hafta | Onkolojik cerrahide multidisipliner yaklaşım I |
4. Hafta | Onkolojik cerrahide multidisipliner yaklaşım II |
5. Hafta | Enfeksiyon hastalıkları I |
6. Hafta | Enfeksiyon hastalıkları II |
7. Hafta | Sepsis |
8. Hafta | Enfeksiyon ve cerrahiye multidisipliner yaklaşım I |
9. Hafta | Enfeksiyon ve cerrahiye multidisipliner yaklaşım II |
10. Hafta | Primer immün yetmezlik |
11. Hafta | Sekonder immün yetmezlik |
12. Hafta | İmmün yetmezlik ve cerrahiye multidisipliner yaklaşım |
13. Hafta | Diyabet ve metabolik hastalıklar |
14. Hafta | Diyabet ve cerrahiye multidisipliner yaklaşım |
15. Hafta | Sunumlar |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 25 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 55 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 8 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 19 | 38 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 4 | 25 | 100 |
Toplam İş Yükü | 35 | 55 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Cerrahinin vücut fizyolojisi, hücre biyolojisi, yara iyileşmesi, immünoloji, hastalık fizyopatolojisine ve genetik mekanizmalara moleküler, hücresel ve sistemik düzeyde olan etkileri hakkında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular. | X | ||||
2. Gerçekleştirdiği çalışmalarda elde ettiği verileri uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. İstatistiksel ve biyolojik anlamlılığın, veri tutarlılığının ve heterojenliğin yaratacağı sonuçların öneminin farkında olur. | X | ||||
3. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır. | X | ||||
4. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek donanımı geliştirir. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
5. Cerrahi bilimler ve temel tıp bilimleri alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, hastalıklardan korunma ve tedavi konusunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. Cerrahi araştırmalar alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinlerarası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Cerrahi ve temel bilim çalışmalarına multidisipliner yaklaşım sergileyebilir. Farklı alanlardaki sağlık bilimleri konularını kavrar, bunlar arasında bağlantı kurar, yeni bilimsel yaklaşım ve hipotezlerin çözümüne dair önergeler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek