FMT644 - ÇOCUK YAZINI ÇEVİRİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK YAZINI ÇEVİRİSİ | FMT644 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Diğer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Sezai Arusoğlu | |||||
Dersin amacı | Çocuk yazını metinlerde çeviriden kaynaklanan sorunlara işaret edip olabildiğince çok sayıda metin çevirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste öğrenciler seçilen çocuk yazını metinlerini kuramlar çerçevesinde çevirir. | |||||
Kaynaklar | Coillie Jan van and Verschueren Walter P. (2006) Children?s Literature in Translation?s Challenges and Strategies. Manchester: St. Jerome Débombourg, Héloise (2011). Les différents procédés de traduction dans la littérature de jeunesse. La clé des langues. Cultures et langues étrangères. Erten, Asalet (2011) Çocuk Yazını Çevirisine Yaklaşımlar. Ankara:HacettepeYayıncılık Frank, Helen T. (2007) Cultural Encounters in Translated Children?s Literature. Manchaster: St. Jerome Ghanadzadeh Yazdi, Bahareh (2015). Quand la traduction de la littérature de jeunesse change de lecteur cible: une problématique traductologique contemporaine.Parallèle. Avril 2015. Lathey, Gillian (2006). The Translation of Children?s Literature. Clevedon: Multilingual Matters. Oittinen, Riittz (2000) Translating for Children. New York/London: Garland Publishing |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi |
2. Hafta | Çocuk ve gençlik yazınının tanımı ve bu alandaki metin türlerinin tanıtımı |
3. Hafta | ReinbertTabbert?ın?Approachestothetranslation of children?sliterature? başlıklı makalesinin sunumu ve tartışılması |
4. Hafta | ZoharShavit?ın ?Translation of children?sliterature as a function of itsposition in theliterarypolysystem? başlıklı makalesinin sunumu ve tartışılması |
5. Hafta | Helen T. Frank?in ?Translation as mediationbetweenculturesandchildren?sliteratureandinternationaltrends? başlıklı makalesinin sunumu ve tartışılması |
6. Hafta | 1. Ara sınav |
7. Hafta | Roman türünde çocuk yazını çevirisi |
8. Hafta | Öykü türünde çocuk yazını çevirisi |
9. Hafta | Şiir türünde çocuk yazını çevirisi |
10. Hafta | Masal türünde çocuk yazını çevirisi |
11. Hafta | 2. Ara sınav |
12. Hafta | Okul Öncesi çocuk kitaplarının çevirisi |
13. Hafta | Okul Öncesi çocuk kitaplarının çevirisi |
14. Hafta | Okul Öncesi çocuk kitaplarının çevirisi |
15. Hafta | Genel tekrar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 9 | 108 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 28 | 102 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çalıştığı dillere ait kültürlere hakimdir, ulusal ve uluslararası boyutta genel kültüre sahiptir. | |||||
2. Çalışma dillerini farklı iletişim durumlarında kullanabilecek düzeyde bilir. | X | ||||
3. Çalıştığı alanlarda çeviri yapabilecek düzeyde terminoloji ve özel alan bilgisine sahiptir. | X | ||||
4. Çeviribilim yaklaşımlarına hakimdir. | X | ||||
5. Çevirmenlik meslek bilgisine sahiptir. | X | ||||
6. Yazılı, sözlü, işitsel, görsel kaynak metni; işverenin taleplerine, metnin özelliklerine, alımlama koşullarına, kullanılan terimceye, alan diline ve yerel kullanıma uygun olarak erek dile aktarabilir. | X | ||||
7. Çevirileri kaynak metnin içeriği, görsel özellikleri ve amacına uygunluğu açısından değerlendirebilir ve düzeltebilir. | X | ||||
8. Proje yönetimi yapabilir ve ekip çalışması içinde diğer ekip üyeleriyle uyumlu çalışabilir. | X | ||||
9. Çeviri sürecinin gerektirdiği araştırmaları yapabilir. | X | ||||
10. Tek veya çok dilli terminoloji çalışması yapabilir. | X | ||||
11. Bilgi ve çeviri teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. | X | ||||
12. Çeviri sürecindeki değişik aşamaları, çeviri stratejilerini ve karşılaşılan sorunları tanımlayabilir ve bu sorunların çözümlerine ilişkin yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
13. Çeviribilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | ||||
14. Eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez-değerlendirme yetisine sahiptir. | X | ||||
15. Mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek