MTR618 - PERFORMANS ANALİZİNE GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PERFORMANS ANALİZİNE GİRİŞ | MTR618 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Dinleme, Araştırma-inceleme, Analiz | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Eylem ÖNDER BAŞARIR | |||||
Dersin amacı | Barok, Klasik, Romantik Dönem repertuvarından seçilmiş solo keman veya yaylı-klavyeli düo eserlerine ait edisyon ve/veya işitsel kayıtların editoryal, performatif ve performans tarihi teoremi bağlamlarıyla incelenmesi ve analiz edilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Seçilmiş kayıtlar üzerinde, -performatif elemanlar dikkate alınarak- basit analiz çalışmaları yapılması ? Edisyonların önemi ve bunların yorum üzerindeki etkileri ? Çalıcılık uygulamaları ve bunların yorum üzerindeki etkileri ? Modern performansçıların, ?dönem müziği? yorumlamadaki yaklaşımları ? Müzik performansı analizi araştırmalarına ilişkin kaynakların taranması; incelenmesi ? ?Müzikal zevk? ve/veya ?yorum tercihi? konuları üzerinde tartışma ? Bir inceleme konusu seçilmesi ve öğrencilere gelinen düzey bağlamında bir müzik performansı analizi yaptırılması | |||||
Kaynaklar | ? Musical Performance: A Guide to Understanding Unknown. Ed. John Rink. Cambridge University Press. 2002 ? Beyond the Score. Nicholas Cook. Oxford University Press Inc.. 2014 ? Classical and Romantic Performing Practice 1750-1900, Clive Brown. Oxford University Press. 2004 ? The Cambridge Companion to Bach. Ed. John Butt. Cambridge University Press. 1997. ? Johann Sebastian Bach: Bach Sonatas & Partitas for Violin Solo (Wiener Urtext Edition). Dagmar Glüxam. (Ders içeriğine göre seçilecek makaleler) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği hakkında genel bilgilendirme, eserlerin seçimi |
2. Hafta | Performans tarihi ve performatif elemanlar |
3. Hafta | Performans tarihi ve performatif elemanlar |
4. Hafta | Performans tarihi ve performatif elemanlar |
5. Hafta | Bach?ın keman soloları: Edisyon incelemesi |
6. Hafta | Bach?ın keman soloları: Seçilmiş kayıtların dinlenmesi; tartışma oturumu |
7. Hafta | Barok döneme ilişkin, seçilmiş performans analizi araştırmaları üzerine okuma |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Beethoven?ın Piyano-Keman Sonatları: Editoryal süreç |
10. Hafta | Beethoven?ın Piyano-Keman Sonatları: Seçilmiş kayıtların dinlenmesi; tartışma oturumu |
11. Hafta | Beethoven?ın Piyano-Keman Sonatları: Seçilmiş kayıtların dinlenmesi; tartışma oturumu |
12. Hafta | Klasik ve Romantik dönemlere ilişkin, seçilmiş performans analizi araştırmaları üzerine okuma |
13. Hafta | Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Öğrenci sunumları |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 33 | 33 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 31 | 71 | 175 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uzmanlaştıkları alanda edindikleri birikimle; müziği çok boyutlu algılayabilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırlar. | X | ||||
2. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği araştırma yöntem ve tekniklerini yetkinlikle kullanırlar. | X | ||||
3. Uzmanlaştıkları alana ilişkin tüm veri ve bulguları, ilişkili oldukları diğer alanlarla bütünleştirerek yorumlarlar. | X | ||||
4. Uzmanlaştıkları alana ilişkin uluslararası literatürü, en az bir yabancı dili etkin biçimde kullanarak takip ederler. | X | ||||
5. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanırlar. | X | ||||
6. Uzmanlaştıkları alana ilişkin çalışmalarını; görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak, etkin ve doğru biçimde ve sorumluluk anlayışıyla topluma sunarlar. | X | ||||
7. Gerçekleştirecekleri çalışmaların tüm aşamalarında, bilim etiğinin gereklerini titizlikle yerine getirirler. | X | ||||
8. Gelecekte üstlenecekleri akademik/yönetsel görevler için belirli bir liderlik formasyonu kazanacak birikime sahip olurlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek