MTR618 - PERFORMANS ANALİZİNE GİRİŞ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PERFORMANS ANALİZİNE GİRİŞ MTR618 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Dinleme, Araştırma-inceleme, Analiz  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Eylem ÖNDER BAŞARIR 
Dersin amacıBarok, Klasik, Romantik Dönem repertuvarından seçilmiş solo keman veya yaylı-klavyeli düo eserlerine ait edisyon ve/veya işitsel kayıtların editoryal, performatif ve performans tarihi teoremi bağlamlarıyla incelenmesi ve analiz edilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Seçilmiş solo keman/yaylı-klavyeli düo kayıtları üzerinde, performatif elemanlar üzerinden analiz etme çalışmaları yapabilme
  2. Yaylı-Klavyeli müziğin performansına ilişkin geleneklerin/unsurların, yorum üzerindeki etkilerini kavrama
  3. Yaylı-Klavyeli müziğin performansında, eserlerin edisyonlarının yarattığı etki gücünü anlayabilme
  4. Döneme özgü performatif ögeleri ayırt edebilme
  5. Modern performansçıların, ?dönem müziği? yorumlamadaki yaklaşımlarını anlayabilme.
  6. Müzik performansı analizinin, bir alt disiplin olarak Müzik Teorisi alanındaki bağlamını değerlendirebilme ve bu alt disipline ilişkin teorik çalışmaları araştırabilme
  7. ?Müzikal zevk? tartışmalarında ve yorumcuların yorum tercihleri üzerinde, bilgiye dayalı bireysel fikir öne sürebilme
Dersin içeriği? Seçilmiş kayıtlar üzerinde, -performatif elemanlar dikkate alınarak- basit analiz çalışmaları yapılması
? Edisyonların önemi ve bunların yorum üzerindeki etkileri
? Çalıcılık uygulamaları ve bunların yorum üzerindeki etkileri
? Modern performansçıların, ?dönem müziği? yorumlamadaki yaklaşımları
? Müzik performansı analizi araştırmalarına ilişkin kaynakların taranması; incelenmesi
? ?Müzikal zevk? ve/veya ?yorum tercihi? konuları üzerinde tartışma
? Bir inceleme konusu seçilmesi ve öğrencilere gelinen düzey bağlamında bir müzik performansı analizi yaptırılması
 
Kaynaklar? Musical Performance: A Guide to Understanding Unknown. Ed. John Rink. Cambridge University Press. 2002
? Beyond the Score. Nicholas Cook. Oxford University Press Inc.. 2014
? Classical and Romantic Performing Practice 1750-1900, Clive Brown. Oxford University Press. 2004
? The Cambridge Companion to Bach. Ed. John Butt. Cambridge University Press. 1997.
? Johann Sebastian Bach: Bach Sonatas & Partitas for Violin Solo (Wiener Urtext Edition). Dagmar Glüxam.
(Ders içeriğine göre seçilecek makaleler)
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği hakkında genel bilgilendirme, eserlerin seçimi
2. HaftaPerformans tarihi ve performatif elemanlar
3. HaftaPerformans tarihi ve performatif elemanlar
4. HaftaPerformans tarihi ve performatif elemanlar
5. HaftaBach?ın keman soloları: Edisyon incelemesi
6. HaftaBach?ın keman soloları: Seçilmiş kayıtların dinlenmesi; tartışma oturumu
7. HaftaBarok döneme ilişkin, seçilmiş performans analizi araştırmaları üzerine okuma
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaBeethoven?ın Piyano-Keman Sonatları: Editoryal süreç
10. HaftaBeethoven?ın Piyano-Keman Sonatları: Seçilmiş kayıtların dinlenmesi; tartışma oturumu
11. HaftaBeethoven?ın Piyano-Keman Sonatları: Seçilmiş kayıtların dinlenmesi; tartışma oturumu
12. HaftaKlasik ve Romantik dönemlere ilişkin, seçilmiş performans analizi araştırmaları üzerine okuma
13. HaftaÖğrenci sunumları
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama13333
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3171175

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Uzmanlaştıkları alanda edindikleri birikimle; müziği çok boyutlu algılayabilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırlar.    X
2. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği araştırma yöntem ve tekniklerini yetkinlikle kullanırlar.    X
3. Uzmanlaştıkları alana ilişkin tüm veri ve bulguları, ilişkili oldukları diğer alanlarla bütünleştirerek yorumlarlar.    X
4. Uzmanlaştıkları alana ilişkin uluslararası literatürü, en az bir yabancı dili etkin biçimde kullanarak takip ederler.    X 
5. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanırlar.   X 
6. Uzmanlaştıkları alana ilişkin çalışmalarını; görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak, etkin ve doğru biçimde ve sorumluluk anlayışıyla topluma sunarlar.   X 
7. Gerçekleştirecekleri çalışmaların tüm aşamalarında, bilim etiğinin gereklerini titizlikle yerine getirirler.    X
8. Gelecekte üstlenecekleri akademik/yönetsel görevler için belirli bir liderlik formasyonu kazanacak birikime sahip olurlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek