MTR614 - ANALİZ ATÖLYESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ANALİZ ATÖLYESİ MTR614 2. Yarıyıl 4 0 4 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Diğer: Analiz  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Türev BERKİ 
Dersin amacıBatı Müziği ve Çoksesli Türk Müziği?nden seçilmiş küçük boyutlu eserler üzerinde çok boyutlu çözümleme yapabilme becerisi kazandırmak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Batı Müziği ve Çoksesli Türk Müziği repertuarından seçilmiş küçük boyutlu eserleri çok boyutlu olarak çözümleyebilme becerisi kazanırlar.
  2. Uzmanlaştıkları alanda edindikleri birikimle, müziği çok boyutlu algılayabilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırlar.
Dersin içeriğiBatı Müziği ve Çoksesli Türk Müziği edebiyatından seçilmiş küçük formlu eserler üzerinde çok boyutlu analiz. 
Kaynaklar? Yüksel, M., Özçifci, S., Gürün, G. ve Berki, T. (2012). Bir Schumann Şarkısında Tonal Yapı ve Şiir İlişkisi [Bildiri]. III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu Sempozyum Tam Metin Kitabı. Kütahya: Ekspres Matbaası.
? Berki, T. ve Erdem, A. (2012). Ahmed Adnan Saygun?un Aksak Tartılar üzerine On Etüdü Üzerine Bir Analiz [Bildiri]. III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu Sempozyum Tam Metin Kitabı. Kütahya: Ekspres Matbaası. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, genel bilgilendirme Çok boyutlu analiz: Temel felsefe, analiz boyutları
2. HaftaSeçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz
3. HaftaSeçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz
4. HaftaSeçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz
5. HaftaSeçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz
6. HaftaSeçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz
7. HaftaSeçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz
8. HaftaSeçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz
9. HaftaSeçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz
10. HaftaSeçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz
11. HaftaAra Sınav: Öğrenci sunumları
12. HaftaAra Sınav: Öğrenci sunumları
13. HaftaAra Sınav: Öğrenci sunumları
14. HaftaAra Sınav: Öğrenci sunumları
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi22550
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü3170225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Uzmanlaştıkları alanda edindikleri birikimle; müziği çok boyutlu algılayabilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırlar.    X
2. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği araştırma yöntem ve tekniklerini yetkinlikle kullanırlar.    X
3. Uzmanlaştıkları alana ilişkin tüm veri ve bulguları, ilişkili oldukları diğer alanlarla bütünleştirerek yorumlarlar.    X
4. Uzmanlaştıkları alana ilişkin uluslararası literatürü, en az bir yabancı dili etkin biçimde kullanarak takip ederler.     X
5. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanırlar.  X  
6. Uzmanlaştıkları alana ilişkin çalışmalarını; görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak, etkin ve doğru biçimde ve sorumluluk anlayışıyla topluma sunarlar.   X 
7. Gerçekleştirecekleri çalışmaların tüm aşamalarında, bilim etiğinin gereklerini titizlikle yerine getirirler.    X
8. Gelecekte üstlenecekleri akademik/yönetsel görevler için belirli bir liderlik formasyonu kazanacak birikime sahip olurlar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek