MTR614 - ANALİZ ATÖLYESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANALİZ ATÖLYESİ | MTR614 | 2. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: Analiz | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Türev BERKİ | |||||
Dersin amacı | Batı Müziği ve Çoksesli Türk Müziği?nden seçilmiş küçük boyutlu eserler üzerinde çok boyutlu çözümleme yapabilme becerisi kazandırmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Batı Müziği ve Çoksesli Türk Müziği edebiyatından seçilmiş küçük formlu eserler üzerinde çok boyutlu analiz. | |||||
Kaynaklar | ? Yüksel, M., Özçifci, S., Gürün, G. ve Berki, T. (2012). Bir Schumann Şarkısında Tonal Yapı ve Şiir İlişkisi [Bildiri]. III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu Sempozyum Tam Metin Kitabı. Kütahya: Ekspres Matbaası. ? Berki, T. ve Erdem, A. (2012). Ahmed Adnan Saygun?un Aksak Tartılar üzerine On Etüdü Üzerine Bir Analiz [Bildiri]. III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu Sempozyum Tam Metin Kitabı. Kütahya: Ekspres Matbaası. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, genel bilgilendirme Çok boyutlu analiz: Temel felsefe, analiz boyutları |
2. Hafta | Seçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz |
3. Hafta | Seçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz |
4. Hafta | Seçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz |
5. Hafta | Seçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz |
6. Hafta | Seçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz |
7. Hafta | Seçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz |
8. Hafta | Seçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz |
9. Hafta | Seçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz |
10. Hafta | Seçilmiş eserler üzerinde çok boyutlu analiz |
11. Hafta | Ara Sınav: Öğrenci sunumları |
12. Hafta | Ara Sınav: Öğrenci sunumları |
13. Hafta | Ara Sınav: Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Ara Sınav: Öğrenci sunumları |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 31 | 70 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uzmanlaştıkları alanda edindikleri birikimle; müziği çok boyutlu algılayabilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırlar. | X | ||||
2. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği araştırma yöntem ve tekniklerini yetkinlikle kullanırlar. | X | ||||
3. Uzmanlaştıkları alana ilişkin tüm veri ve bulguları, ilişkili oldukları diğer alanlarla bütünleştirerek yorumlarlar. | X | ||||
4. Uzmanlaştıkları alana ilişkin uluslararası literatürü, en az bir yabancı dili etkin biçimde kullanarak takip ederler. | X | ||||
5. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanırlar. | X | ||||
6. Uzmanlaştıkları alana ilişkin çalışmalarını; görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak, etkin ve doğru biçimde ve sorumluluk anlayışıyla topluma sunarlar. | X | ||||
7. Gerçekleştirecekleri çalışmaların tüm aşamalarında, bilim etiğinin gereklerini titizlikle yerine getirirler. | X | ||||
8. Gelecekte üstlenecekleri akademik/yönetsel görevler için belirli bir liderlik formasyonu kazanacak birikime sahip olurlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek