ÇTL620 - BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ | ÇTL620 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim dalı öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını öğretmek, öğrencilere bilimsel araştırma ve yayın etiği ile ilgili farkındalık kazandırmak, araştırma ve yayın etiğine uygun çalışmalar gerçekleştirmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel araştırma yöntemleri, araştırma türleri ve veri toplama yöntemleri Araştırma etiği kavramı ve günümüzde en çok tartışılan araştırma etiği konuları Dilbilimsel alan araştırmalarında uygulanması gereken araştırma etiği ilkeleri Araştırma etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri İhlal tespiti durumunda izlenecek yollar | |||||
Kaynaklar | Büyüköztürk, Ş vd. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi. Karasar, N. (2009). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Şenatalar, B. (2004). Öğretim Etiği, Araştırma Etiği ve Yönetim Etiği. İstanbul: Değişim Yayınları. Uçak, N. Ö. & Birinci, H. G. (2008). Bilimsel Etik ve İntihal. Türk Kütüphaneciliği 22(2), 187-204. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtılması |
2. Hafta | Bilimsel araştırma yöntemleri |
3. Hafta | Araştırmanın planlanması, araştırma soruları, amaçları, hipotezler |
4. Hafta | Bilimsel araştırma yöntemleri ve veri toplama türleri |
5. Hafta | Araştırma etiği |
6. Hafta | Yayın etiği kavramı ve yayın etiğinin temel ilkeleri |
7. Hafta | Etik ihlaller, intihal/aşırma (Plagiarism), intihal türleri |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Bilimsel yanıltmalar, telif hakkı sorunları |
10. Hafta | Taraflı yayın, çıkar çatışması |
11. Hafta | Editörlük ve editörlük etiği |
12. Hafta | Araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuat |
13. Hafta | Yayın incelemesi ve bilim etiği açısından eleştirel okumalar |
14. Hafta | Yayın incelemesi ve bilim etiği açısından eleştirel okumalar |
15. Hafta | Yayın incelemesi ve bilim etiği açısından eleştirel okumalar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 6 | 6 | 36 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 4 | 10 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 7 | 6 | 42 |
Toplam İş Yükü | 41 | 35 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. PY1. Türk lehçeleri hakkında evrensel ölçülerde donanıma sahip olur. | X | ||||
2. PY2. Türk lehçelerinin gramerleriyle ilgili genel bilgiye sahip olur. | |||||
3. PY3. Türk lehçeleriyle üretilmiş edebiyat hakkında genel bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. PY4. Türk halklarının kültürleri hakkında temel kaynakları bilir. | X | ||||
5. PY5. Akademik kurumlarda, çeşitli kamu kurumlarında ve özel şirketlerde Türk dünyası ile ilgili konularda görev alabilecek bilgi birikimi kazanır. | X | ||||
6. PY6. Alandaki uluslararası temel literatürü tanır. | X | ||||
7. PY7. Temel dil inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
8. PY8. Türk lehçelerinin tarihsel dönemleri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
9. PY9. Sosyal bilimlerin farklı alanlarında eğitimlerini sürdürebilir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek