ÜYS698 - ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve YAYIN ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve YAYIN ETİĞİ ÜYS698 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Mine Ömürgönülşen 
Dersin amacıBu dersin amacı 1) öğrencilere araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavram ve teknikler konusunda bilgi vermek 2) öğrencileri seçtikleri konuyla ilgili araştırma yapabilecek ve tez yazabilecek düzeye getirmektir  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci
  2. 1. Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. 2. Araştırma problemi, hipotez ve sorularını saptayabilir 3.Araştırma yöntemleriyle ilgili bilgileri kullanarak, işletmelerde karşılaşılan problemleri çözecek araştırmalar tasarlayabilir.
  3. 4. Araştırma yöntemleriyle ilgili bilgileri kullanarak, alanyazınına katkıda bulunacak araştırmalar tasarlayabilir. 5. Araştırma problemi ve hipotezleri göz önünde bulundurarak literatür taraması yapabilir. 6. Araştırma problemi ve hipotezlerini göz önünde bulundurarak veri toplayabilir. 7.İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümleyebilmek için uygun yazılımları kullanabilir.
  4. 8. Araştırma kapsamında toplanan verileri doğru istatistik teknikler kullanarak analiz edebilir. 9. İncelenen ve araştırılan konuyla ilgili elde ettiği bulguları tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlayabilir. 10. Araştırma süreci boyunca araştırma etiğine hareket eder.
  5. 11. Elde edilen bulguları yorumlabilir. 12. Özgün çalışmalarının sonuçlarını akademik konferanslarda ve diğer bilimsel etkinliklerde paylaşabilir.
Dersin içeriğiBu ders araştırma stratejileri, felsefeleri, veri toplama teknikleri, nicel ve nitel very analizi, örnekleme gibi araştırma yönetimleri ile ilgili temel kavram ve konularda öğrencileri gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefleyen yüksek lisans düzeyinde bir derstir.  
Kaynaklar? Saunders, M., Lewis, P., Thornhill, A. (2007). Research Methods for Business Students, Prentice Hall.
? Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem akademi, Ankara
? Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 22.Basım. Nobel Yayıncılık, Ankara
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAraştırma Yöntemleri: Genel Kavramlar
2. HaftaAraştırma Yöntemleri: Genel Kavramlar, Nedensellik
3. HaftaAraştırma Konusunun Belirlenmesi ve Literatür Taraması
4. HaftaLiteratür taraması ve araştırma yaklaşımının seçimi
5. HaftaAraştırma Etiği & İntihal
6. HaftaAra sınav
7. HaftaÖrneklem seçme
8. Haftaİkincil veri toplama & gözlem
9. HaftaGörüşme
10. HaftaAnket
11. HaftaAra sınav (Proje Değerlendirmesi & Tartışmaları)
12. HaftaNicel veri analizi, veri girişi
13. HaftaNicel veri analizi, gruplar arası karşılaştırmalar / tanımlayıcı istatistikler
14. HaftaNicel veri analizi / regresyon, korelasyon ve faktör analizi
15. HaftaNitel veri analizi
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler35
Sunum00
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1960
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)8324
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje14646
Ödevler3515
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü2887157

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde araştırma ve çalışmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar.    X
2. İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir.    X
3. Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptar ve etkili çözümler önermek suretiyle içinde bulunduğu örgütü ileriye taşıyacak hedefleri belirleyecek yöneticilik ve liderlik özelliklerine sahiptir.  X  
4. Ulusal ve uluslar arası projelerde aktif rol alır, projenin iç ve dış paydaşları arasındaki ilişkileri ve dinamikleri doğru analiz eder ve etkin dil becerileriyle tüm paydaşları yönlendirir ve motive eder.   X 
5. İçinde bulunduğu örgütün tüm paydaşlarıyla hem sözlü hem de yazılı olarak doğru iletişim ve bilgi aktarımını gerçekleştirecek ve yönetebilecek iletişim becerilerine sahiptir.  X  
6. İşletmenin tüm temel alanlarında kazandığı ileri düzey bilgileri analiz, problem çözme ve yenilikleri teşvik etme amacıyla doğru şekilde kullanır.    X
7. Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.   X 
8. Örgüt hedefleri doğrultusunda alınacak kararlarda, kazandığı öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi sayesinde aktif rol alır.   X 
9. İçinde bulunduğu tüm faaliyetlerde etik değerlere bağlı ve toplumsal ve evrensel değerlerden şaşmadan, sahip olduğu bilgileri, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.    X
10. İşletme yönetiminin disiplinler arası yapısına ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair teorik ve pratik bilgisi üst düzeydedir.   X 
11. İşletme alanında karşılaştığı problemlere, farklı paydaşların açısından ve geniş bir perspektifle yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı en üst düzeyde gözetir ve bunu, bakış açısını sürekli geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirir.   X 
12. Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek