HES712 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | HES712 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 2 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Örnek makale inceleme, önerilen kaynakları okuma, kütüphane çalışması, seminer sunumu | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Dinç, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Doç. Dr. Şenay Gül | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin Hemşirelik Esasları alanına özel konulara ilişkin bilimsel gelişmeleri değerlendirebilmek için literatür çalışması yapmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders; bilimsel yayın hazırlama süreci, Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özel kaynak tarama, yayın değerlendirme kriterleri, örnek çalışma değerlendirmesi, derleme makale hazırlama süreci, araştırma makalesi hazırlama süreci, kaynak gösterimi, araştırma etiği ve yayın etiği, kaynakları kullanarak rapor yazma, raporun kriterlere uygunluğunun belirlenmesi, ileri çalışmalar için gereksinim belirlemeyi içerir. | |||||
Kaynaklar | 1.Ulusoy MF, Uçar H. Araştırma Etiği. Ankara: 72 Tasarım Ltd. Şti. 2002. 2.Can K. Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri. Devran Matbaacılık, Ankara 1999. 3.Gökçara H, Gökçe-Kutsal (Editör). Klinik Araştırmaların Tasarım, Yürütme, Sunum İlkeleri ve Kalite Kontrolü. Tubitak, Ankara 1998. 4.Day RT. Çeviren Akşar-Altay G. Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Tubitak, Ankara 1994. 5.Güzeldemir E. Bilimsel Yazı Nasıl Yazılmalı? Logos Yayıncılık, İstanbul 2003. 6.Pyrczak Fred. Evaluating research in Academic Journals. Pyrzak pub. California 1999 7.Peteva Roberta J. A cross Section of Nursing research Pryzak Pub. California 2001 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: ders tanıtımı ve ders kapsamında öğrenciden beklentilerin gözden geçirilmesi. |
2. Hafta | Bilimsel yayın hazırlama süreci |
3. Hafta | Alana özel kaynak tarama |
4. Hafta | Yayın değerlendirme kriterleri |
5. Hafta | Örnek derleme makale değerlendirme (Ara sınav) |
6. Hafta | Örnek derleme makale değerlendirme devam (Ara sınav) |
7. Hafta | Kaynak gösterimi |
8. Hafta | Araştırma etiği ve yayın etiği |
9. Hafta | Örnek araştırma makalesi değerlendirme (Ara sınav) |
10. Hafta | Örnek araştırma makalesi değerlendirme devam (Ara sınav) |
11. Hafta | Örnek İngilizce araştırma makalesi değerlendirme |
12. Hafta | Örnek İngilizce araştırma makalesi değerlendirme |
13. Hafta | Rapor yazma ilkeleri |
14. Hafta | İleri çalışmalar için gereksinim belirleme |
15. Hafta | Genel sınav, Dersin genel değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 50 | 100 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 19 | 116 | 242 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler. | X | ||||
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar. | X | ||||
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir. | X | ||||
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder. | X | ||||
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar. | X | ||||
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar. | X | ||||
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar. | X | ||||
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder. | |||||
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. | |||||
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir. | |||||
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır. | X | ||||
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek