HES712 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER HES712 1. Yarıyıl 0 2 0 2
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer: Örnek makale inceleme, önerilen kaynakları okuma, kütüphane çalışması, seminer sunumu  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Leyla Dinç, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Doç. Dr. Şenay Gül 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin Hemşirelik Esasları alanına özel konulara ilişkin bilimsel gelişmeleri değerlendirebilmek için literatür çalışması yapmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Alana özel literatüre aşina olması
  2. Alanına özel kaynakları belirleyebilmesi
  3. Okuduğu makaleleri kritik edebilmesi değerlendirmesi
  4. Yazılı ve sözlü sunum yapabilme becerisi sergilemesi
  5. Yayınların yayın etiğine uygunluğunu değerlendirmesi
Dersin içeriğiBu ders; bilimsel yayın hazırlama süreci, Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özel kaynak tarama, yayın değerlendirme kriterleri, örnek çalışma değerlendirmesi, derleme makale hazırlama süreci, araştırma makalesi hazırlama süreci, kaynak gösterimi, araştırma etiği ve yayın etiği, kaynakları kullanarak rapor yazma, raporun kriterlere uygunluğunun belirlenmesi, ileri çalışmalar için gereksinim belirlemeyi içerir. 
Kaynaklar1.Ulusoy MF, Uçar H. Araştırma Etiği. Ankara: 72 Tasarım Ltd. Şti. 2002. 2.Can K. Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri. Devran Matbaacılık, Ankara 1999. 3.Gökçara H, Gökçe-Kutsal (Editör). Klinik Araştırmaların Tasarım, Yürütme, Sunum İlkeleri ve Kalite Kontrolü. Tubitak, Ankara 1998. 4.Day RT. Çeviren Akşar-Altay G. Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Tubitak, Ankara 1994. 5.Güzeldemir E. Bilimsel Yazı Nasıl Yazılmalı? Logos Yayıncılık, İstanbul 2003. 6.Pyrczak Fred. Evaluating research in Academic Journals. Pyrzak pub. California 1999 7.Peteva Roberta J. A cross Section of Nursing research Pryzak Pub. California 2001  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: ders tanıtımı ve ders kapsamında öğrenciden beklentilerin gözden geçirilmesi.
2. HaftaBilimsel yayın hazırlama süreci
3. HaftaAlana özel kaynak tarama
4. HaftaYayın değerlendirme kriterleri
5. HaftaÖrnek derleme makale değerlendirme (Ara sınav)
6. HaftaÖrnek derleme makale değerlendirme devam (Ara sınav)
7. HaftaKaynak gösterimi
8. HaftaAraştırma etiği ve yayın etiği
9. HaftaÖrnek araştırma makalesi değerlendirme (Ara sınav)
10. HaftaÖrnek araştırma makalesi değerlendirme devam (Ara sınav)
11. HaftaÖrnek İngilizce araştırma makalesi değerlendirme
12. HaftaÖrnek İngilizce araştırma makalesi değerlendirme
13. HaftaRapor yazma ilkeleri
14. Haftaİleri çalışmalar için gereksinim belirleme
15. HaftaGenel sınav, Dersin genel değerlendirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama250100
Proje000
Ödevler250100
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü19116242

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelik Esasları alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler.    X
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler.    X
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar.  X  
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir.    X
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir.   X 
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder.  X  
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar.   X 
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar.   X 
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar.  X  
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder.      
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır.     
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir.     
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır.   X 
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder.      

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek