TNB702 - SEMİNER I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER I | TNB702 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin seminer hazırlama ve sunma yeteneğini geliştirmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenciler programca düzenlenen seminerlere katılırlar ve kendileri de bir seminer verirler. | |||||
Kaynaklar | Pubmedden konu ile ilgili makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi |
4. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taraması yapılması |
5. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taraması yapılması |
6. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taraması yapılması |
7. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taraması yapılması |
8. Hafta | Verilecek seminerin tüm aşamalarının planlanması |
9. Hafta | Sunumun Hazırlanması |
10. Hafta | Sunumun Hazırlanması |
11. Hafta | Sunumun Hazırlanması |
12. Hafta | Sunumun Hazırlanması |
13. Hafta | Sunumun Hazırlanması |
14. Hafta | Sunumun Hazırlanması |
15. Hafta | Sunumun Hazırlanması |
16. Hafta | Seminer Sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 90 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 20 | 62 | 128 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel Nörolojik Bilimlere (Neuroscience) yönelik uluslararası düzeyde yayınları takip edip, bu bilgileri kendi çalışmalarında kullanabilecek derecede anlayabilme ve uygulama kapasitesine sahip olur, temel bilgileri çok iyi kavramış ve son gelişmeleri takip edebilecek yetiye sahip olur. | X | ||||
2. Çalışmaları ile ilgili tüm kaynaklara ulaşarak en son verilerden haberdar olur. Nörobilim alanında yapılan çalışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir (ulusal veya uluslararası dergilere hakemlik yapabilecek düzeyde bir çalışmayı irdeleyebilir ve fikirlerini açık bir şekilde belirttiği bir rapor düzenleyebilir). Programda yer alan literatür araştırma ve seminer derslerinde sunacağı makaleler ve seminerde bu becerileri değerlendirilir. | X | ||||
3. Ortaya koyduğu problemlere özgün yöntemler ve fikirler ile çözüm üretebilme yetisine sahip olur. Tez izleme dönemlerinde verdiği raporlar ile tez savunması bu becerileri elde edip etmediğini değerlendirmekte kullanılacaktır. | X | ||||
4. Programın bitiminde Temel Nörolojik Bilimler (Neuroscience) alanında lider olabilecek özelliklere sahip olur. | X | ||||
5. Program çerçevesinde ve diğer alanlarda çalışanlar ile ortak proje üretip, yürütebilmeli, kendi ekibini kurabilme ve yeni başlayanlara bilgi ve becerilerini aktarabilme kapasitesine sahip olur. | X | ||||
6. Elde edilen verileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. Bu amaç için literatür araştırma dersinde sunulan makaleleri eleştirebilir ve kendince uygun çözüm yolları önerebilir. | X | ||||
7. Temel Nörolojik Bilimler (Neuroscience) alanında iyi laboratuvar uygulamaları geliştirebilir. | X | ||||
8. Program bitiminde bağımsız bir araştırmacı ve nörobilim alanında eğitim verecek özelliklere sahip olur. | X | ||||
9. İlgilendiği alana yönelik deneysel modelleri geliştirebilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek