IMU622 - BETON KATKILARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BETON KATKILARI IMU622 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseÖn koşul bulunmamaktadır.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumluları 
Dersin amacıBu dersin amacı beton üretiminde kullanılan mineral ve kimyasal katkıların tanıtımı, etki mekanizmaları ve beton üretimi sırasında oluşturdukları olumlu ve olumsuz etkileri öğretmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Beton üretiminde kullanılan kimyasal ve mineral katkıları bilir.
  2. Beton üretiminde kullanılan katkıların betonun taze ve sertleşmiş özellikleri üzerine etkilerini bilir.
  3. Katkı kullanımı durumunda beton karışım reçetelerini yapabilir.
Dersin içeriğiBeton katkı malzemelerinin tanımı, sınıflandırılması ve kullanılmasında dikkat edilecek hususlar, hava-sürükleyici katkılar, kimyasal katkılar, mineral katkılar ve diğer katkılar incelenecektir. 
Kaynaklar1. Erdogan T.Y., ?Admixtures for Concrete?, Ankara, The Middle East Technical University Press, 1997.)
2. Rixom, M. R. ?Chemical admixtures for concrete?, E. & F. N. Spon, London, 1999.
3. Spiratos M., Page M., Mailvaganam N.P., Malhotra V.M., Jolicoeur C., ?Superplasticizers for Concrete: Fundamentals, Technology, and Practice?, Marquis, Canada, 2006.
4. Ramachandran V.S., ?Concrete Admixtures Handbook: Properties, science and technology?, Park Ridge,N.J., U.S.A, Noyes Publications, 1995.
5. Neville A.M., ?Properties of Concrete?, Essex, Longman, 2000).
6. ACI Committee Report: ACI 212 ? Chemical admixtures for Concrete, American Concrete Institute, Detroit.
7. ACI Committee Report: ACI 232 ? Use of Natural Pozzolans in Concrete, American Concrete Institute, Detroit.
8. Other supplementary materials 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaBeton katkılarına genel bakış ve kullanım sırasında dikkat edilmesi gerekli hususlar
3. HaftaHava sürükleyici katkı
4. HaftaSu azaltıcı katkılar
5. HaftaPriz hızlandırıcı ve geciktirici katkılar
6. HaftaAra sınav
7. HaftaViskozite düzenleyici katkılar.
8. HaftaDoğal puzolanlar
9. HaftaUçucu kül
10. HaftaSilis dumanı
11. HaftaAra sınav
12. HaftaÖğütülmüş yüksek fırın cürufu
13. HaftaRötre azaltıcı katkılar
14. HaftaKorozyon engelleyici katkılar
15. HaftaRenklendirici katkılar
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler31030
Ara sınavlara hazırlanma süresi21836
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3585240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.    X
2. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer.    X
3. Karmaşık bir sistemi veya ürünü gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.  X  
4. Karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.  X  
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.X    
6. Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel veya takım olarak etkin biçimde çalışır.   X 
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; başta İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.    X
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.   X 
9. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve standartlar hakkında bilgi sahibidir.X    
10. Proje ve risk yönetimi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.  X  
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek