ÖYE601 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE NİCEL ARAŞTIRMA YÖN

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE NİCEL ARAŞTIRMA YÖN ÖYE601 1. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencilerin bilimsel bilginin özelliklerini ve bilimi anlamaları, bilimde kullanılan nicel yöntemleri karşılaştırmaları, nicel yöntemlerin varsayımlarını anlamaları ve yöntemleri kullanmaları amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Nicel araştırmanın varsayımlarını bilir,
  2. 2. Nicel yöntemlerin temel özelliklerini anlar,
  3. 3. Nicel yöntemleri karşılaştırır,
  4. 4. Nicel araştırma yöntemlerini kullanır,
  5. 5. Nicel yöntemlerin bilimsel bilgi geliştirmedeki önemini anlar,
  6. 6. Nicel araştırmada en çok yapılan hataları bilir.
  7. 7. Bilimsel araştırmanın etik süreçlerine uyar.
  8. 8. Bilimsel yayın sürecinin etik kurallarına uyar.
Dersin içeriğiBilim ve bilimsel bilgi kavramlarının tartışılması, Nicel araştırmanın varsayımları, Nicel araştırma yöntemleri, Nicel araştırmanın raporlaştırılması, Nicel araştırmada sıklıkla yapılan hatalar, Nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırma örneklerinin yöntem açısından eleştirisi, Bilimsel çalışmalar ve bilimsel yayınlarda etik  
KaynaklarFraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison K. (2000). Research Methods in Education (5th Edition). London: Routledge Falmer.
Cresswell, J. W. (2008). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitim araştırmalarında temel kavramlar ve etik
2. HaftaBilimsel bilginin özellikleri ve nicel araştırmanın varsayımları
3. HaftaTanımlayıcı araştırma
4. HaftaKarşılaştırmalı araştırma
5. Haftaİlişkisel araştırma
6. HaftaDeneysel araştırma
7. HaftaTek denekli araştırma
8. HaftaFaktöriyel desenler
9. HaftaAra sınav
10. HaftaVeri analizi
11. Haftaİç ve dış geçerlilik konuları
12. HaftaUygulama geçerliliği
13. HaftaNicel araştırmayı raporlama
14. HaftaAraştırma yöntemlerine sıklıkla yapılan hatalar ve etik kurallar
15. HaftaGüncel çalışmaların nicel araştırma yöntemleri ve etik açısından eleştirisi
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler15050
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü20157210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yeteneklilerin eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek