ERU607 - RADYOFARMASİYE GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
RADYOFARMASİYE GİRİŞ | ERU607 | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Suna Erdoğan, Dr.Öğr.Üy Mine Silindir Günay | |||||
Dersin amacı | Radyofarmasi alanını tanıtmak, radyofarmasötikler ve özellikleri hakkında bilgi vermek, radyoizotop ve radyofarmasötik üretim yollarını ve klinikte kullanılan radyofarmasötikleri öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Radyofarmasi nedir? Radyofarmasist kimdir? Radyofarmasötik ve radyokimyasal tanımı - Radyofarmasinin sağlık alanındaki önemi ve ilgili terminoloji - Atom yapısı, radyoaktivite, radyoizotop, ışınlama çeşitleri - Radyofarmasötiklerin sınıflandırılması, yarılanma ömürleri, ideal radyofarmasötik özellikleri - Radyoaktif materyallerin elde edilmesi, reaktör, siklotron ve jeneratörler - Radyasyondan korunma ve dozimetreler - Radyasyon ve biyolojik etkileri - Radyofarmasötiklerin kalite kontrolü - Radyofaramsi laboratuar tasarımı ve GRP kuralları - Atık yönetimi - Farmakopelerden örnekler - İlaç ve tıbbi cihaz olan radyofarmasötikler | |||||
Kaynaklar | 1- CB Sampson, Textbook of Radiopharmacy: Theory and practice, 1994. 2- Gopal B. Saha, Fundamentals of Nuclear Pharmacy, New York, Springer, 2004. 3- PA Schubger, G Westera, Progress in Radiopharmacy, 1992. 4- Radyofarmasi ile ilgili yönetmelikler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Radyofarmasi nedir? Radyofarmasist kimdir? Radyofarmasötiklerin tanımı, Radyoloji ve Nükleer Tıpta Kullanılan İlaçların Farkı |
2. Hafta | Radyofarmasinin sağlık alanındaki önemi ve ilgili terminoloji |
3. Hafta | Atom yapısı, radyoaktivite, radyoizotop, ışınlama çeşitleri |
4. Hafta | Radyofarmasötiklerin sınıflandırılması, yarılanma ömürleri, ideal radyofarmasötik özellikleri |
5. Hafta | Radyoaktif materyallerin elde edilmesi, reaktör, siklotron ve jeneratörler |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Radyasyondan korunma ve dozimetreler |
8. Hafta | Radyasyon ve biyolojik etkileri |
9. Hafta | Radyofarmasötiklerin kalite kontrolü |
10. Hafta | Radyofaramsi laboratuar tasarımı ve GRP kurallarıRadyofarmasi laboratuar tasarımı ve GRP kuralları |
11. Hafta | Atık yönetimi |
12. Hafta | Farmakopelerden örnekler |
13. Hafta | İlaç ve tıbbi cihaz olan radyofarmasötikler |
14. Hafta | Ödev ve sunum |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 32 | 98 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Analiz yöntemlerinin validasyonu ve analiz sonuçlarının kalitesinin temini için kullanılan kontrol sistemleri ile ilgili yaklaşımlar ve temel kavramlar hakkında kuramsal bilgiye sahiptir. | |||||
2. Analiz yöntemlerinin validasyonu ve kalite Kontrol çerçevesinde gerçekleştirilecek faaliyetleri planlama, sonuçlarını farklı koşullar ve düzenlemeler için değerlendirilme ve kriterlere uygunluk kararı verebilme yeteneğine sahiptir. | X | ||||
3. Tıbbi ürünlerde ruhsatlandırma sırasında yararlanılan istatistiksel yöntem sonuçlarını değerlendirme yeteneği kazanmıştır | |||||
4. İlaç şekillerinin tanımı, formülasyonu, özellikleri, üretimi ve kalite kontrolleri hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. İlaç ruhsatlandırma başvurularının hazırlanması ve değerlendirilmesinde Farmasötik Teknoloji ile ilgili bilgiler konusunda temel bilgiye sahiptir | |||||
6. Tıbbi Ürünlerin ruhsatlandırılması konusunda dikkat edilecek farmakolojik ve toksikolojik bilgilere sahiptir. | |||||
7. Tıbbi ürünlerde güvenli ilaç kullanım bilgileri konusunda bilgi sahibidir | X | ||||
8. Radyofarmasötikler hakkında temel kavramları özümsemiş, Radyofarmasötik ilaç ruhsat başvuru dosyalarının, Radyofarmasi yönünden hazırlanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması konusunda teknik bilgiyi kazanmıştır | |||||
9. Birbirinden farklı konularda araştırma yapabilir, bilimsel çalışmaları takip edebilir, en az bir araştırmayı planlar ve yürütebilir, yaptığı araştırmanın raporunu yazma yetisini kazanmıştır. | X | ||||
10. Farmasötik Biyoteknoloji?nin kapsamı hakkında genel bilgi sahibidir | |||||
11. Biyolojik ürünlerin ruhsatlandırılmasında önemli farmakolojik ve toksikolojik bilgilere sahiptir. | |||||
12. İlaç dışı ürünler, kozmetikler, gıda takviyeleri ve doğal ilaçlar hakkında genel bilgiye sahiptir. | |||||
13. İlaç ruhsatlandırılması sürecinde farmakoekonomik verileri yorumlayabilir, savunabilir. | |||||
14. Radyofarmasötik ürünlerin ruhsatlandırılmasında kullanılan ve rafyofarmasiyle ilgili terminolojiyi ve temel kavramları öğrenir ve ilgili ruhsat dosyası hazırlayabilecek ön bilgiye sahiptir | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek