KME677 - ÖĞRETİM SÜREÇLERİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULL.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM SÜREÇLERİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULL. | KME677 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ayşem Seda YÜCEL | |||||
Dersin amacı | Öğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının öneminin anlaşılması ve çalışma yapraklarının bu süreçler için hazırlanması, kullanılması ve değerlendirilmesiyle ilgili yeterliliklerin kazandırılması. Öğretim süreçlerinde çalışma yaprakları tasarlama ve kullanımına etkisi olan değişkenler hakkında bilgi sahibi olması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğretim süreçlerinde çalışma yaprakları ve yapılandırmacılık. Öğretim süreçlerinde bilimsel süreç becerileri ve çalışma yapraklarının bu sürece katkısı Öğretim süreçlerinde kullanılan çalışma yaprakları ve türleri. Öğretim süreçlerinde kavram öğretiminde çalışma yapraklarının kullanılması. Öğretim süreçlerinde alternatif kavramların giderilmesinde çalışma yapraklarının kullanılması. Öğretim süreçlerinde kullanılacak çalışma yapraklarının planlanması. Öğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının tasarlanmasında kullanılan yöntem, teknik ve stratejiler. Öğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının kullanıldığı yöntem, teknik ve stratejiler. Öğretim süreçlerinde çalışma yaprakları kullanımının çeşitli değişkenler üzerine etkisi. | |||||
Kaynaklar | Ayas, A & Sözbilir M. (2015) Kimya Öğretimi. Akgün, A., Gönen, S. ve Yılmaz, A. (2009). Science teacher candidates? misconceptions and lack of knowledge about the relation between boiling point and vapor pressure. e-Journal of New World Sciences Academy, 4 (1), 13/24. Alouf, L,J ve Bentley, M.L. (2003). Assessing the impact of inquiry-based science teaching in professional development activities, PK-12. Atasoy, Ş. ve Akdeniz, A. R. (2006). Yapılandırmacı öğrenme kuramına göre geliştirilen çalışma yapraklarının uygulama sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 170, 157- 175. Bak-Kibar, Z. ve Ayas, A. (2010a). Developing a worksheet abo¬ut physical and chemical event. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 739?743. Bak-Kibar, Z. ve Ayas, A. (2010b). Implementing of a workshe¬et related to physical and chemical change concepts. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 733?738. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yapılandırmacı yaklaşım ve çalışma yaprakları. |
2. Hafta | Alan eğitimi öğretmenliği öğretiminde yapılandırmacılık felsefesinin gelişimi ve alana uyarlanma süreçlerinde çalışma yapraklarının rolü. |
3. Hafta | Öğretim süreçlerinde kavram öğretiminde çalışma yapraklarının rolü. |
4. Hafta | Öğretim süreçlerinde alternatif kavramların giderilmesinde çalışma yapraklarının önemi. |
5. Hafta | Öğretim süreçlerinde kullanılan çalışma yapraklarının türleri. |
6. Hafta | Çalışma yaprakları kullanımının farklı değişkenler üzerine etkisi. |
7. Hafta | Çalışma yaprakları kullanımının farklı değişkenler üzerine etkisi. |
8. Hafta | I. Ara sınav |
9. Hafta | Öğretim süreçlerinde çalışma yaprağı tasarlama basamakları. |
10. Hafta | Öğretim süreçlerinde çalışma yaprağı tasarlanırken kullanılan yöntem, teknik ve stratejiler. |
11. Hafta | Öğretim süreçlerinde çalışma yaprağı tasarlanırken kullanılan yöntem, teknik ve stratejiler. |
12. Hafta | Öğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının kullanıldığı yöntem, teknik ve stratejiler. |
13. Hafta | II. Ara sınav |
14. Hafta | Çalışma yapraklarının değerlendirme süreci |
15. Hafta | Genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 14 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 2 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 37 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 15 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 2 | 30 | 60 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 42 | 122 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Kimya eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir. | X | ||||
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır. | X | ||||
5. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır. | X | ||||
8. 8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. X | X | ||||
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir. | X | ||||
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar. | X | ||||
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. | X | ||||
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek