KME677 - ÖĞRETİM SÜREÇLERİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULL.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖĞRETİM SÜREÇLERİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULL. KME677 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ayşem Seda YÜCEL 
Dersin amacıÖğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının öneminin anlaşılması ve çalışma yapraklarının bu süreçler için hazırlanması, kullanılması ve değerlendirilmesiyle ilgili yeterliliklerin kazandırılması. Öğretim süreçlerinde çalışma yaprakları tasarlama ve kullanımına etkisi olan değişkenler hakkında bilgi sahibi olması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çalışma yapraklarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
  2. Öğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının tasarlanma sürecinde kullanılan birçok yöntem, teknik ve stratejiyi kullanma becerisi kazanır.
  3. Çalışma yapraklarının geliştirilme basamaklarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
  4. Çalışma yapraklarının değerlendirme süreciyle ilgili bilgi sahibi olur.
  5. Öğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının tasarlama sürecine katkı sağlayan çeşitli değişkenler hakkında bilgi sahibi olur.
  6. Öğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının kullanılmasına etki eden bazı değişkenlerle ilgili bilgi sahibi olur.
  7. Öğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının kullanıldığı yöntem, teknik ve stratejiler hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin içeriği Öğretim süreçlerinde çalışma yaprakları ve yapılandırmacılık.
Öğretim süreçlerinde bilimsel süreç becerileri ve çalışma yapraklarının bu sürece katkısı
Öğretim süreçlerinde kullanılan çalışma yaprakları ve türleri.
Öğretim süreçlerinde kavram öğretiminde çalışma yapraklarının kullanılması.
Öğretim süreçlerinde alternatif kavramların giderilmesinde çalışma yapraklarının
kullanılması.
Öğretim süreçlerinde kullanılacak çalışma yapraklarının planlanması.
Öğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının tasarlanmasında kullanılan yöntem, teknik ve
stratejiler.
Öğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının kullanıldığı yöntem, teknik ve stratejiler.
Öğretim süreçlerinde çalışma yaprakları kullanımının çeşitli değişkenler üzerine etkisi.
 
Kaynaklar Ayas, A & Sözbilir M. (2015) Kimya Öğretimi.
Akgün, A., Gönen, S. ve Yılmaz, A. (2009). Science teacher candidates? misconceptions and
lack of knowledge about the relation between boiling point and vapor pressure. e-Journal
of New World Sciences Academy, 4 (1), 13/24.
Alouf, L,J ve Bentley, M.L. (2003). Assessing the impact of inquiry-based science teaching
in professional development activities, PK-12.
Atasoy, Ş. ve Akdeniz, A. R. (2006). Yapılandırmacı öğrenme kuramına göre geliştirilen
çalışma yapraklarının uygulama sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 170, 157-
175.
Bak-Kibar, Z. ve Ayas, A. (2010a). Developing a worksheet abo¬ut physical and chemical
event. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 739?743.
Bak-Kibar, Z. ve Ayas, A. (2010b). Implementing of a workshe¬et related to physical and
chemical change concepts. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 733?738.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYapılandırmacı yaklaşım ve çalışma yaprakları.
2. Hafta Alan eğitimi öğretmenliği öğretiminde yapılandırmacılık felsefesinin gelişimi ve alana uyarlanma süreçlerinde çalışma yapraklarının rolü.
3. HaftaÖğretim süreçlerinde kavram öğretiminde çalışma yapraklarının rolü.
4. HaftaÖğretim süreçlerinde alternatif kavramların giderilmesinde çalışma yapraklarının önemi.
5. HaftaÖğretim süreçlerinde kullanılan çalışma yapraklarının türleri.
6. HaftaÇalışma yaprakları kullanımının farklı değişkenler üzerine etkisi.
7. HaftaÇalışma yaprakları kullanımının farklı değişkenler üzerine etkisi.
8. Hafta I. Ara sınav
9. HaftaÖğretim süreçlerinde çalışma yaprağı tasarlama basamakları.
10. HaftaÖğretim süreçlerinde çalışma yaprağı tasarlanırken kullanılan yöntem, teknik ve stratejiler.
11. HaftaÖğretim süreçlerinde çalışma yaprağı tasarlanırken kullanılan yöntem, teknik ve stratejiler.
12. HaftaÖğretim süreçlerinde çalışma yapraklarının kullanıldığı yöntem, teknik ve stratejiler.
13. HaftaII. Ara sınav
14. HaftaÇalışma yapraklarının değerlendirme süreci
15. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar1410
Uygulama00
Alan Çalışması210
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum210
Projeler210
Seminer00
Ara Sınavlar215
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3770
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama248
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21530
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje23060
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü42122240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
3. Kimya eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.     X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.    X
5. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.    X
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.    X
8. 8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. X   X 
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.    X
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.  X  
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.   X 
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. X   
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.   X 
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek