KME663 - BİLİMİN DOĞASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMİN DOĞASI | KME663 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Senar Temel | |||||
Dersin amacı | Bilimin doğasının ve fen eğitimindeki öneminin incelenmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimin tanımı, Bilimin nitelikleri, Bilimsel okuryazarlık kavramının tanımı, Bilimin doğasının tanımı, Bilimin doğasının fen eğitimindeki önemi, Çağdaş ve geleneksel bilim anlayışı, Bilimin doğasının boyutları ve bilim dünyasından örnekler, Bilimin doğası ile ilgili giderilmesi gereken yanlış kavramlar, Bilimin doğasının öğretimi, Bilim insanının sahip olması gereken özellikler, Bilimin doğası ile ilgili araştırma sonuçları. | |||||
Kaynaklar | 1. Çepni, S. (Ed.). (2014). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. 2. Ayas, A. & Sözbilir, M. (Ed). (2015). Kimya Öğretimi. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. 3. Doğan, N., Çakıroğlu, J., Bilican, K., & Çavuş, S. (2012). Bilimin Doğası ve Öğretimi. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilim nedir? Bilimin nitelikleri nelerdir? |
2. Hafta | Bilimsel okuryazarlık nedir? |
3. Hafta | Çağdaş ve geleneksel bilim anlayışı |
4. Hafta | Bilimin doğası nedir? Bilimin doğasının fen eğitimindeki önemi |
5. Hafta | Bilimin doğası anlayışına katkıda bulunabilecek disiplinler |
6. Hafta | Bilimin doğasının boyutları ve bilim dünyasından örnekler |
7. Hafta | Bilimin doğasının boyutları ve bilim dünyasından örnekler |
8. Hafta | Bilimin doğası ile ilgili yaygın olan mitler |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Bilim insanının özelikleri |
11. Hafta | Bilimin doğasının öğretimi |
12. Hafta | Bilimin doğası üzerine yapılan araştırma sunumları |
13. Hafta | Bilimin doğası üzerine yapılan araştırma sunumları |
14. Hafta | Bilimin doğası üzerine yapılan araştırma sunumları |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 93 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 33 | 33 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 33 | 116 | 250 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Kimya eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir. | X | ||||
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır. | X | ||||
5. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır. | X | ||||
8. 8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. X | X | ||||
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir. | X | ||||
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar. | X | ||||
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. | X | ||||
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek