KME663 - BİLİMİN DOĞASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLİMİN DOĞASI KME663 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Senar Temel  
Dersin amacıBilimin doğasının ve fen eğitimindeki öneminin incelenmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilimi tanımlar, bilimin niteliklerini kavrar.
  2. Bilimsel okuryazarlık kavramını tanımlar, çağdaş ve geleneksel bilim anlayışını karşılaştırır.
  3. Bilimin doğasını tanımlar, bilimin doğasının fen eğitimindeki önemini kavrar.
  4. Bilimin doğasının boyutlarını öğrenir.
  5. Bilimin doğasının nasıl öğretildiğini anlar.
  6. Bilim insanının sahip olması gereken özellikleri bilir.
  7. Bilimin doğası ile ilgili araştırma yapar.
  8. Bilimin doğası ile ilgili yapılmış çalışmaları inceler.
Dersin içeriğiBilimin tanımı,
Bilimin nitelikleri,
Bilimsel okuryazarlık kavramının tanımı,
Bilimin doğasının tanımı,
Bilimin doğasının fen eğitimindeki önemi,
Çağdaş ve geleneksel bilim anlayışı,
Bilimin doğasının boyutları ve bilim dünyasından örnekler,
Bilimin doğası ile ilgili giderilmesi gereken yanlış kavramlar,
Bilimin doğasının öğretimi,
Bilim insanının sahip olması gereken özellikler,
Bilimin doğası ile ilgili araştırma sonuçları.
 
Kaynaklar1. Çepni, S. (Ed.). (2014). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
2. Ayas, A. & Sözbilir, M. (Ed). (2015). Kimya Öğretimi. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
3. Doğan, N., Çakıroğlu, J., Bilican, K., & Çavuş, S. (2012). Bilimin Doğası ve Öğretimi. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilim nedir? Bilimin nitelikleri nelerdir?
2. HaftaBilimsel okuryazarlık nedir?
3. HaftaÇağdaş ve geleneksel bilim anlayışı
4. HaftaBilimin doğası nedir? Bilimin doğasının fen eğitimindeki önemi
5. HaftaBilimin doğası anlayışına katkıda bulunabilecek disiplinler
6. HaftaBilimin doğasının boyutları ve bilim dünyasından örnekler
7. HaftaBilimin doğasının boyutları ve bilim dünyasından örnekler
8. HaftaBilimin doğası ile ilgili yaygın olan mitler
9. HaftaAra sınav
10. HaftaBilim insanının özelikleri
11. HaftaBilimin doğasının öğretimi
12. HaftaBilimin doğası üzerine yapılan araştırma sunumları
13. HaftaBilimin doğası üzerine yapılan araştırma sunumları
14. HaftaBilimin doğası üzerine yapılan araştırma sunumları
15. Hafta
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum9325
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi13333
Genel sınava hazırlanma süresi14545
Toplam İş Yükü33116250

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
3. Kimya eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.     X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.X    
5. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.X    
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.    X
8. 8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. XX    
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.    X
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X   
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.    X
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. X   
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. X   
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek