GMT749 - UZAKTAN ALGILAMADA ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UZAKTAN ALGILAMADA ÖZEL KONULAR | GMT749 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mustafa TÜRKER | |||||
Dersin amacı | Uzaktan algılama alanındaki güncel ve özel konuların lisansüstü düzeyinde verilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uzaktan algılama alanında lisansüstü düzeydeki güncel ve özel konular. | |||||
Kaynaklar | - Lillesand, T.M. and Kiefer, R.W., 1987. Remote sensing and Image Interpretation, John Wiley. - Jensen, J. R. Introductory digital image processing a remote sensing perspective, Prentice Hall series in geographic information science. - Schowengerdt, R. A., 2007. Remote Sensing: Models and Methods for Image Processing, Academic Press. - Campbell, J.B., 1996. Introduction to Remote Sensing, Taylor & Francis, London. - Cracknell, P. and Hayes, L. Introduction to remote sensing. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
2. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
3. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
4. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
5. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
6. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
7. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
8. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
9. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
10. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
11. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
12. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
13. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
14. Hafta | İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 123 | 292 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Geomatik mühendisliği alanındaki güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma temelinde geliştirir. | X | ||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verebilme yetilerine sahip olur. | X | ||||
3. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütür. | X | ||||
4. Disiplinler arası ortak terminoloji bilgisine ve çalışma kültürüne sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışabilir. | X | ||||
6. Uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. | X | ||||
7. Etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
8. Geomatik mühendisliği bilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde ders verme yetisine sahip olur. | X | ||||
9. İleri düzeyde İngilizce kullanarak sözlü-yazılı iletişim kurar, literatür taraması yapar ve tez hazırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek